حالت تاریک
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در‌خراسان‌جنوبی اعلام کرد:

حضور‌ هیات‌های تجاری چینی و پاکستانی در خراسان‌جنوبی

حضور‌ هیات‌های تجاری چینی و پاکستانی در خراسان‌جنوبی

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی گفت: به دنبال برپایی غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو شاهد حضور تجار کشورهای چین و پاکستان در خراسان جنوبی هستیم که به زودی تفاهم نامه ای با آنها امضا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، افسانه ابراهیمی گفت: هفته گذشته نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد و خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور فعال داشت.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه اکسپو جزو رویدادهای مهم صادراتی کشور بود، افزود: از حدود هفت ماه پیش همکاران ما در سفارت خانه ها در کشورهای مختلف با تلاش های بسیار و مذاکرات توانستند حدود ۲ هزار تاجر و علاقمند به حضور و سرمایه گذاری در بازار ایران را دعوت و مسیر را برای حضورشان در این رویداد مهم هموار کنند.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه فضای مناسبی جهت تبادل نظر و ارتباط گیری بین شرکت های خصوصی و فعالین حوزه اقتصادی ایران با فعالین اقتصادی کشورهای دیگر به وجود آمد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در غرفه خراسان جنوبی شاهد تعامل و هم افزایی و هم فکری بخش دولتی و خصوصی بودیم، افزود: در این نمایشگاه هر کدام از سازمان ها سعی کردند در زمینه معرفی محصولات استان از جمله زرشک و گوهرسنگ موفق عمل کنند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی ادامه داد: با ارتباطی که با نمایندگی ها داشتیم راه های ارتباط گیری با شرکت کنندگان کشورهای مختلف را اخذ کردیم و به طور ویژه به غرفه خراسان جنوبی جهت معرفی توانمندی ها دعوت شدند.

وی در ادامه گفت: علاقه مندی های بسیاری از کشورهای مختلف شناسایی کردیم و در همین راستا هیئتی از تجار گوانگجو چین علاقه مندی خود جهت سفر به استان را اعلام کردند تا سرمایه گذاری در یکی از حوزه های مورد درخواست استان داشته باشد.

ابراهیمی در ادامه بیان کرد: به همین دلیل این سرمایه گذار چینی را به بازدید از منطقه ویژه اقتصادی دعوت کردیم و به استان سفر کرد و بازدید از منطقه انجام و تصمیمات و نتایج خوبی اخذ شد که در آینده نزدیک نتایج را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی در خصوص سفر هیئت تجار پاکستانی به استان گفت: این گروه علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه معدن و خرید از محصولات استان بودند و به آنان پیشنهاد دادیم که می توانند صنایع خود را در منطقه تاسیس و مواد خام را فرآوری کنند.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد تا مجدد به خراسان جنوبی سفر کرده و قراردادی جهت آغاز کار امضا شود، خاطرنشان کرد: هدف ما معرفی توانمندی های خاص صادراتی است و این دو گروه جهت آشنایی بیشتر به استان دعوت شدند.

ابراهیمی با بیان اینکه سرمایه گذاری خارجی می تواند بازوی کمکی برای توسعه استان باشد، گفت: برنامه ما این است که بازارهای گسترده تری را به روی فعالین حوزه تجاری و تولیدکنندگان باز کند و زمینه انجام شود تا بتوانند ارتباطات لازم را بگیرند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از