حالت تاریک
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی:

حضور حداکثری در انتخابات عامل اقتدار نظام است

حضور حداکثری در انتخابات عامل اقتدار نظام است

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث به نمایش گذاشتن اقتدار نظام خواهد شد.

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در خصوص اهمیت انتخابات ۱۱ اسفندماه و لزوم مشارکت حداکثری مردم، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» اظهارکرد: اقتدار نظام‌هایی مثل جمهوری اسلامی که نظامی مردم سالار و وابسته به مردم است، به حضور و پای کار بودن مردمش است و قطعاً حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث به نمایش گذاشتن اقتدار نظام خواهد شد.

 حجت الاسلام جواد اکبری مطلق افزود: آنچه که امروز مردم را نشان می‌دهد، حضور در راهپیمایی‌ها و انتخابات است که چون در انتخابات تعداد آرا و عدد اعلام می‌شود، هر چه نماینده‌ای رأی بیشتری کسب کند، با قوت بیشتری در مجلس کار خواهد کرد.

وی بیان کرد: امروز؛ امنیت حرف اول را در نظام‌ها می‌زند و در حالی که کشور‌های اطراف و همسایگان ما به دلیل ورود دشمن، تقریباً ناامن هستند، اما خوشبختانه جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام مردم سالار، همیشه به دلیل حضور و مشارکت مردمش در صحنه، از امنیت بالایی برخوردار بوده است.

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: زمانی که افراد زیادی بر سر یک مسأله رقابت داشته باشند و این رقابت مدیریت شود به نحوی که میلیون‌ها نفر پای صندوق‌های رأی بیایند و اتفاق خاصی هم نیفتد، به نوعی اقتدار نظام را نشان می‌دهد که این اقتدار خود به خود امنیت را برای کشور به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: قطعاً نتیجه مشارکت حداکثری مردم، تلاش دولت برای امنیت و سلامت و رقابت سالم کاندیدا‌ها، ایجاد اقتدار و امنیت بالا برای کشو خواهد بود.

اکبری مطلق از جمله عوامل مشارکت حداکثری در انتخابات را تعدد کاندیدا‌ها، اعتماد مردم به سلامت انتخابات، رعایت اخلاق توسط نامزد‌ها، پرهیز از دروغ و وعده‌های خارج از اختیار، ایجاد رقابتی که به مردم حس اعتماد و معرفت افزایی بدهد و... دانست.

وی با اشاره به لزوم حضور جریانات مختلف سیاسی در صحنه رقابت‌ها، گفت: حضور جریانات مختلف سیاسی در میدان، به معنی اعتماد نظام به آن‌ها و آزادی‌اندیشه در جامعه و همچنین اقتدار نظام است. در واقع نظام آنقدر خودش را قوی می‌بیند که هر نوع ساختاری را که بتواند در ساختار نظام حرکت کند را بپذیرد و وارد جریان کند.

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی تأکید کرد: حضور جریانات سیاسی به معنی ایجاد افزایش سلیقه برای حضور در میدان است که هم باعث افزایش مشارکت در انتخابات می‌شود و هم زمانی که قرار است یک قانون در مجلس وضع شود، یک جهتی دیده نشود و جریانات مختلف اظهارنظر کرده و بهترین قانون وضع شود.

اکبری مطلق با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای انتخابات ۱۱ اسفندماه، اظهارکرد: استکبار می‌داند که مردم؛ پشتوانه نظام هستند، آن هم مردم سالاری دینی که در جمهوری اسلامی وجود دارد و طی ۴۵ سال از عمر انقلاب، این نظام خودش را به وسیله مردم نشان داده است. دشمن چون می‌داند که حضور مردم در انتخابات به دلیل قدرت نظام است، جرأت حمله به نظام را ندارد.

وی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند که با تبیلغات منفی و کاهش حضور، نبود مردم را حاکی از عدم مشروعیت نظام تلقی کند. از ابتدای انقلاب تاکنون؛ در حالی که میلیون‌ها نفر در راهپیمایی و انتخابات شرکت کرده‌اند، دشمن مدعی می‌شود که کسی در میدان مشارکت حضور نداشته، اما اگر واقعاً مردم مشارکت نداشته باشند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اکبری مطلق بیان کرد: دشمن تلاش دارد تا دروغ عدم مشارکت را به واقعیت تبدیل کند، اما مردم اجازه نداده و نخواهند داد که این اتفاق بیفتد و دشمن از عدم حضور مردم، به عنوان عامل ناامنی کشور استفاده کند.

او افزود: برای مقابله با اهداف دشمن، باید دستاورد‌های نظام به صورت کوتاه، خلاصه، پرمحتوا و جذاب تبیین شود تا مردم به واقعیت‌ها پی ببرند.

 

انتهای پیام/۷

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از