حالت تاریک
حفظ امنیت مرز در اولویت اول است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی:

حفظ امنیت مرز در اولویت اول است

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: حفظ امنیت مرز در اولویت اول قرار دارد و بر هیچ‌کس پوشیده نیست که اگر امنیتی در مرز نباشد، رونق اقتصادی هم نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ سید محمدرضا طالبی در کمیسیون کارویژه مرز با تسلیت شهادت سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان و جانباختن کارگران معدن طبس و نیز گرامیداشت هفته فراجا و یاد و خاطره شهدای این عرصه گفت: هم موضوع امنیت در مرز و هم مبادلات اقتصادی از اهمیت زیادی برخوردار است اما بر هیچ‌کس پوشیده نیست که اگر امنیتی در مرز نباشد، رونق اقتصادی هم نخواهیم داشت.

وی با ذکر این نکته که اتفاقات خوبی در بخش‌های مختلف سایت ماهیرود به ویژه در زمینه امنیتی رقم خورده، تصریح کرد: با توجه به اینکه دشمنان قسم خورده‌ای داریم که هدف اصلی آنها ضربه زدن به کشور است، این اقدامات باید با نگاه ویژه انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار خراسان جنوبی  با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در مرز و دستگاه‌های اطلاعاتی در این زمینه تلاش شبانه‌روزی دارند، افزود: امنیت مرز برای ما در اولویت اول است .

طالبی خاطرنشان کرد: هرچند بیشتر مصوبات مربوط به مرز اجرایی شده اما باید به شکل ویژه این مصوبات مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد و دستگاه‌ها خدماتی هم با اقداماتی که در مرز انجام می‌دهند، به افزایش ضریب امنیتی کمک کنند.

وی با تأکید بر این نکته که باید شرایط خوبی برای نیروهای مرزبانی فراهم شود تا آنها به طور مطلوب بتوانند به وظایف خود در مرز عمل کنند، افزود: اگر دستگاه‌های اجرایی در راستای عمل به مصوبات مربوط به مرز به مشکلی برخورد کردند، با هم‌اندشی باید آنها را بر طرف کنند.

به گفته وی؛ با شناسایی نقاطی از مرز که خلع آنتن‌دهی دارند، نسبت به تأمین اعتبار و رفع مشکلات موجود در این خصوص اقدام شود.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت لاین‌بندی لازم در پایانه به دلیل کنترل راحت تر شرایط توسط  مرزبانی، گفت: بررسی لازم در خصوص نصب دوربین‌های پلاک‌خوان در منطقه انجام شود تا در صورت نیاز اقدام شود.

طالبی ادامه داد: کار ویژه بعدی مرز در پایانه مرزی ماهیرود با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد تا علاوه بر بازدید از مکان‌های مورد نظر، ایستگاه آتش‌نشانی پایانه مرزی هم افتتاح شود.

وی متذکر شد: در بخش‌های از حوزه زیر ساختی خوب کار شده اما باید تعمیر جاده‌های مرزی با نگاه ویژه انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار خراسان جنوبی  بیان کرد: هرچه زودتر باید کامیون‌های ترانزیتی موجود در پارکینگ مرجان طلایی تعیین تکلیف شوند.

شایان ذکر است؛ در این جلسه علاوه بر بررسی چگونگی اجرای مصوبات جلسات گذشته، آخرین رخدادهای مرزی و قاچاق کالا و سوخت مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از