حالت تاریک
حقوق قانونی کارگران معدن در طبس پیگیری شود
تولیت آستان قدس رضوی:

حقوق قانونی کارگران معدن در طبس پیگیری شود

تولیت آستان قدس رضوی با ابلاغ تسلیت رهبر معظم انقلاب به خانواده‌های حادثه‌دیده معدن زغال‌سنگ طبس گفت: حقوق قانونی کارگران معدن و مطالبات معادن در طبس باید توسط مسئولان با جدیت پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، آیت‌الله احمد مروی صبح سه‌شنبه در جلسه تشریح سانحه معدن طبس در فرمانداری این شهرستان ضمن ابلاغ پیام تسلیت مقام معظم رهبری گفت: جانباختگان این حادثه در راه کسب رزق حلال و به یک معنا طبق روایت فی سبیل الله جان باخته‌اند.

وی افزود: از طرف رهبر معظم انقلاب ماموریت یافتم که به خانواده‌های حادثه‌دیده سرکشی کنم، عرض تسلیت و احوالپرسی و تاثر و تاسف عمیق ایشان را به این خانواده‌های داغدیده منتقل کنم.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: اگرچه همان روزهای اول حادثه مقام معظم رهبری پیام تسلیت دادند، ابراز همدردی و تاثر و اندوه خود را از این واقعه غمبار ابراز کردند و به مسئولان در بخش‌های مختلف سفارشات و تاکیدات لازم انجام شد اما دلشان به این مقدار آرام نگرفت و تسکین حاصل نشد لذا دیروز فرمودند از طرف ایشان در منطقه حضور یابم و تسلیت ایشان را به این خانواده‌ها ابلاغ کنم.

مردی از خدمات و زحمات مسئولان قوه مجریه، مقننه و قضاییه، مسئولان استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس به خصوص مردم، نیروهای نظامی، انتظامی، رسانه‌ها قدردانی کرد و گفت: وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی همه ماست که وقتی یک حادثه تلخ رخ می‌دهد پای کار باشیم اما برای بسیاری از مسائل باید علاج واقعه قبل از وقوع کرد.

وی تأکید کرد: باید در جهت مکانیزه کردن معدن طبس و اخذ مطالبات در این جهت جدی‌تر و حساس‌تر تلاش و کمک کرد. 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: مسئولان استان خراسان جنوبی در این زمینه ورود جدی داشته باشند و از پیگیری این موضوع، خسته هم نشوند و آنقدر تلاش کنید تا مسئولان بالا خسته شوند. 

مردی عنوان کرد: اینکه در حادثه معدن طبس ۲۰۰ نفر نجات پیدا کردند جای شکر دارد اما فوت تعدادی از کارگران یا سرپرست خانواده کم نیست لذا هر قدر کمک کنیم، فقدان این افراد قابل جبران نیست بلکه شاید اندکی از آلام و رنج خانواده تسکین پیدا کند.

وی بر پیگیری حق و حقوق خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن طبس تأکید کرد و افزود: طی بررسی‌ها متوجه شدیم که بحث الحاقی بیمه آنان انجام نشده و غفلت صورت گرفته است و اگر حق قانونی این خانواده‌ها است باید صاحبان معدن طبق قانون انجام دهند. 

مروی با بیان شرایط سخت کار کارگران معدن، گفت: این کارگران فرصت نمی‌کنند که دنبال حق و حقوق خود بروند و مسئولان مربوطه در اینجا وظیفه دارند تا حق کارگران را بگیرند. 

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: وظیفه ما مسئولان است که مشکلات کارگران را رصد کنیم و نظارت بر فعالیت‌های شرکت‌ها داشته باشیم. 

وی با تاکید بر اینکه تعطیلی معدن طبس کار عاقلانه‌ای نیست، افزود: با تعطیلی که کار پیش نمی‌رود و نباید صورت مسئله را پاک کرد بلکه باید دنبال حل آن رفت و ابتدا باید به مکانیزه کردن شرکت‌ها پرداخت و امیدواریم دیگر شاهد این نوع اتفاقات تلخ نباشیم. 

مروی بیان کرد: از مسائلی همچون امنیت، ایمنی، حقوق کارگران معدن دفاع کنید و سهل‌انگاری نداشته باشید و در غیر این صورت باید جواب دهید.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از