حالت تاریک

خراسان‌جنوبی آماده برای حوادث احتمالی آخرین چهارشنبه سال

خراسان‌جنوبی آماده برای حوادث احتمالی آخرین چهارشنبه سال

در خراسان‌جنوبی همزمان با سراسر کشور دستگاه ها و نهادهای امدادی، درمانی، انتظامی، آتش نشانی و... نیز آمادگی خود را برای هر گونه حادثه احتمالی در آخرین چهارشنبه سال 1402 اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، آخرین شب چهارشنبه ۱۴۰۲ مصادف است با شبی که فردایش اول فروردین نوروز ۱۴۰۳ است به همین دلیل بهتر است آخرین چهارشنبه یک هفته قبل امشب برگزار شود تا مردم برای برگزاری جشن چهارشنبه آخر با توجه به حوادثی که گا‌هی با این روزهمراه است مشکلی نداشته باشند و فرصت کافی برای آماده شدن برای ورود به سال جدید را داشته باشند.

چهارشنبه سوری از آداب و رسوم و سنت‌های قدیمی است که هنوز باقی ماندن است شعر خواندن و برپا کردن آتش و پریدن از فراز آن است. آن هنگام فردی که از روی آتش می‌پرد بلند می‌خواند: زردی من از تو، سرخی تو از من.

در خراسان جنوبی نیز همزمان با سراسر کشور دستگاه ها و نهادهای امدادی، درمانی، انتظامی، آتش نشانی و... نیز آمادگی خود را برای هر گونه حادثه احتمالی در آخرین چهارشنبه سال 1402 اعلام کرده اند.آن طور که مهیار محمدی فرد، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهارداشت: آمادگی حداکثری در بیمارستان های استان برای ارائه خدمات به مصدومان احتمالی چهارشنبه پایان سال وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال بروز حوادث در چهارشنبه پایان سال همه بیمارستان های استان از 18اسفند ماه با آمادگی حداکثری و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات بهینه و به موقع به مصدومان احتمالی حوادث غیر مترقبه اقدام کرده اند.

سردار حسن شجاعی نسب، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم روز گذشته در نشست خبری اعلام کرد: با متخلفات چهارشنبه آخر سال با جدیت برخورد می شود.وی افزود: در اين مدت بيش از 24 هزار عدد انواع مواد محترقه را ماموران پليس کشف کردند که اميدواريم چهارشنبه پايان سال بي حادثه اي داشته باشيم.


مهدی بهترین شهردار بیرجند هم روز گذشته در نشست خبری پایان سال اعلام کرد: به منظور حفظ تأمین امنیت شهروندان، ۲۴ تیم آتش‌نشانی سیار، ۶ تیم ثابت و ۱۰۰ تیم آتش‌نشان در حال آماده‌باش برای امدادرسانی به حوادث احتمالی هستند.

محمد محمدی، فرماندار قاینات هم به مناسبت فرا رسیدن چهارشنبه آخرسال به خانواده‌ها برای کاهش حوادث چهارشنبه‌ سوری توصیه هایی کرد. به گفته وی امروز شاهد اتفاقات تلخ در سطح کشور و فوت ۸ نفر، مجروحیت و از دست دادن بینایی، نقص عضو (دست و پا ) تعدادی از جوانان عزیز و سرمایه های انسانی آینده این کشور به علت استفاده از مواد محترقه در آستانه چهارشنبه سوری بودیم که به غلط نوع دیگر از آن را ترویج و اشاعه داده اند که با سنت های گذشته در تضادی آشکار است.

وی ادامه داد: به طور قطع این افراد زمانی که از خانواده جدا و به اتفاق دوستان خود به دنبال جشن و شادی بودند هیچ وقت فکر نمی کردند که قرار است این بلایا برای خود و دوستانشان رخ دهد.

فرماندار قاینات تصریح کرد: بنابراین در آستانه چهارشنبه سوری از همه خانواده های محترم انتظار داریم با برنامه ریزی مناسب، روش های جایگزین و سرگرمی های متنوع و بدون خطر، مراقب فرزندان عزیز خود و دوستانشان باشید.

محمدی خاطرنشان کرد: در ضمن دستگاه های امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی و قضایی قاینات نیز با رصد اطلاعاتی و شناسایی افرادی که به نگهداری، فروش و مصرف این مواد مبادرت می کنند اقدام و برخورد محکمی با قانون شکنان صورت خواهد گرفت. 

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از