حالت تاریک
عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند مطرح کرد؛

خراسان جنوبی، استان فرصت‌های بکر

خراسان جنوبی، استان فرصت‌های بکر

عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند گفت: خراسان جنوبی، استان فرصت‌های بکر است و مرز و آموزش عالی از مهمترین این فرصت ها است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، محمدرضا میرزایی در نشست هم‌اندیشی اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها با سخنگوی دولت سیزدهم، خراسان جنوبی را استان فرصت‌های بکر دانست و گفت: مرز و آموزش عالی از ظرفیت‌های این استان است. خراسان جنوبی دارای حوزه علمیه با قدمت ۹۰۰ ساله و مدرسه شوکتیه بیرجند به عنوان دومین مدرسه بعد از دارالفنون است.

عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت های خراسان‌جنوبی آموزش علمی است، بیان کرد: یکی از مهمترین صادرات خراسان جنوبی صادرات معلم بوده و در گذشته مراکز تربیت معلم در این استان فعال بوده است.

میری تصریح کرد: در حال حاضر در دانشگاه بیرجند ۱۳ هزار دانشجو دارد که دو هزار و ۵۰۰ نفر تحصیلات تکمیلی هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه یکی از مأموریت های دانشگاه در خراسان جنوبی نگه‌داشت جمعیت است، عنوان کرد: حق و حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های خراسان جنوبی با کارکنان برخی دانشگاه‌ها تفاوتی ندارد و انتظار است تعادل و عدالتی در این زمینه اجرا شود.

وی با بیان اینکه مرز فرصت است مشروط بر اینکه مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید از ظرفیت علوم پزشکی برای سرویس‌دهی به هم‌مرزی‌های خود استفاده کنیم و در دانشگاه بیرجند شهریه‌های تحصیل این افراد را کاهش داده‌ایم.

میری گفت: در دانشگاه بیرجند سالن اجتماعات و زمین چمن و سایر امکانات رفاهی برای دانشجویان نداریم که باید حداقل امکانات برای اوقات فراغت دانشجویان تأمین شود.

درخواست افزایش حقوق هیات علمی دانشگاه

در ادامه عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با اشاره به افزایش دانشجو در دانشگاه بیرجند خواستار ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله افزایش تعداد هیات علمی، افزایش فضای آموزشی و تجهیزات مورد نیاز شد.

اکبری با بیان اینکه درخواست ما افزایش ضریب حقوقی در مناطق محروم و افزایش کف حقوق هیات علمی است، ادامه داد: مزایای تشویقی خوب برای پژوهشگران وجود ندارد.

اکبری بیان کردد: اعضای هیات علمی در سنوات پایان کار با مسائل از جمله سقف دریافت حقوق و مزایا، مالیات پلکانی و عدم پرداخت پاداش پایان خدمت درگیر هستند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه علمی کشور از وضع معیشتی خود نگران هستند، عنوان کرد: در شرایط فعلی ما با کمبود هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی و علی الخصوص در دانشگاه‌های مناطق کم‌برخوردار مواجه هستیم در فراخوان‌های جذب متاسفانه افراد شرکت‌کننده در تمام رشته‌ها وجود ندارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: یک عضو هیات علمی جوان در حال حاضر دریافتی حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کند که برای تامین مسکن و حداقل‌های یک زندگی کفایت نمی‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از