حالت تاریک
جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:

تجهیزات بومی ارتش آماده پاسخ به‌هر تجاوزی است

تجهیزات بومی ارتش آماده پاسخ به‌هر تجاوزی است

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: تجهیزات بومی ارتش در حوزه فرماندهی کنترل، کشف، درگیری و انهدام، آماده پاسخ به هر تجاوزی بوده و خط قرمز ما امنیت مرزها و حراست از آسمان کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، امیر سرتیپ علیرضا الهامی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق قائم آل محمد (ص) در بیرجند گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروی پدافند هوایی برای انجام وظیفه به معنای واقعی، جان خود را کف دست گرفته و با احدی برای امنیت مردم و مرزها تعارف ندارد.

وی افزود: امروز با تکیه بر سلاح ها و تجهیزات کاملا ایرانی، دانش بومی و اراده پولادین فرزندان غیرتمند و شجاع ایرانی با حرکت در خط ولایت و توکل بر خداوند متعال برای حفظ امنیت کشور ذره‌ای تردید نداریم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه با همه قدرت از مرزهای کشور دفاع می‌کنیم عنوان کرد: اراده پولادین آماده است که جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی به کشور را با قدرت و توفنده بدهد.

وی ادامه داد: «قوی شدن» تاکیدی از سوی مقام معظم رهبری برای تمامی نیروهای مسلح است و عملیات «وعده صادق» نمود مختصری از این فرمان ولایی بود، زمانی که کشور اقتدار خود را در این عملیات نشان داد همه خوشحالی کردند.

الهامی گفت: فرمانده کل قوا در بیانیه گام دوم انقلاب درخصوص قوی شدن تذکرات مهمی داده‌اند و راه برون رفت مشکلاتی که دشمن به نظام تحمیل می‌کند را همین مساله می‌دانند.

وی با بیان اینکه قوی شدن تکلیف آحاد مدیران در همه حوزه‌های علمی، فنی و مهندسی به ویژه نظامی است افزود: دستور ولایی فرماندهی کل قوا برای نیروهای مسلح لازم الاجراست پس قوی شدن برای همگان فرمان محسوب می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش عنوان کرد: هر کسی در حوزه اختیارات و مسئولیت خود باید قوی شود و این یک تکلیف است لذا اگر کوتاهی کنیم باید پاسخگوی خدا باشیم پس ملزومات آن را در حوزه‌های مختلف باید پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه هر شخصی در هر حوزه باید برای عینت‌بخشی به این فرمان رهبری مطالعات تطبیقی انجام دهد و سایر ارکان نظام را بررسی کند گفت: آنچه در اهداف عالیه نظام و تمدن نوین اسلامی ترسیم شده و ما به عنوان نیروی مسلح تضمین کننده تحقق آن وعده مقام معظم رهبری هستیم، باید ببینیم امروز ملزومات آن چیست.

الهامی با اشاره به اینکه قوی شدن به زمینه سازی برای ظهور کمک می‌کند افزود: این یک نگاه کلان و راهبردی ملی و فراملی است پس با دانش فنی و مهارت می‌توان در رکاب امام زمان (عج) قرار گرفت.

وی تصریح کرد: انتظار یک کنش و رفتار منفعلانه نیست و باید اقدام اساسی انجام داد که برای این کار لازم است مصداق واقعی قوی شدن را اجرا کنیم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در ادامه به بازدیدهایی که از منطقه پدافند هوایی شرق کشور داشته است، اشاره و اظهار کرد: به عینه دیدم که اقدامات اثرگذار، ماندگار و وسیع در حوزه‌های مختلف انجام شده است.

وی گفت: اقدامات عمرانی با حجم زیاد در سایت‌ها با کاربری‌های مختلف انجام شده و فعالیت‌های حوزه ورزش و توان رزم نیز چشمگیر است.

الهامی با بیان اینکه در حوزه توان رزم اقدامات اثرگذاری برای منطقه پدافند هوایی شرق انجام شده است اضافه کرد: ساخت و تعمیر خلاقانه برخی قطعات و سامانه‌های راداری که امکان بازآماد آن وجود ندارد، جزو این اقدامات بوده است.

وی گفت: اقدامات در حوزه توان رزم مختص دانش و تسلط علمی این منطقه بوده و حتی برخی فعالیت‌ها با نگاه ملی صورت گرفته همچون درختکاری که طبق منویات رهبری هزاران درخت در منطقه پدافند شرق کاشته شده است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: برای اینکه بتوانیم ماموریت دفاع از حریم آسمان کشور را با شایستگی و اقتدار انجام دهیم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کنیم و امروز برای انجام وظایف به هیچ جا وابسته نیستیم.

گفتنی است؛ در این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی از خدمات امیر سرتیپ دوم "ارسلان پرویز" قدردانی و امیر سرتیپ دوم "حجت عباسی" به عنوان فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور معرفی شد. منبع/ ایرنا

 

انتهای خبر/10

تجهیزات بومی ارتش آماده پاسخ به‌هر تجاوزی است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از