حالت تاریک

دانشگاه بیرجند ۳۷ پروژه نیمه‌تمام عمرانی دارد

دانشگاه بیرجند ۳۷ پروژه نیمه‌تمام عمرانی دارد

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: ۳۷ پروژه عمرانی نیمه‌تمام در مجموعه دانشگاه وجود دارد که موزه مرکز اسناد و مفاخر در آستانه افتتاح است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، احمد لامعی‌گیو روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: سرانه بودجه دانشگاه بیرجند در آخرین ردیف بود که با پیگیری‌های انجام شده، بودجه دانشگاه از ۲۸۹ میلیارد تومان به ۴۴۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی در ادامه گفت: در دو سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی، ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه بیرجند مصوب شد که با پیگیری‌ها در متمم سفر ۲۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر اضافه شد.

رئیس دانشگاه بیرجند از ۳۷ پروژه عمرانی ناتمام در این دانشگاه خبر داد و گفت: سالن چند منظوره ورزشی، خوابگاه، توسعه پردیس کشاورزی، باغ امیریه، موزه مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه در پردیس شهدا و دانشکده ادبیات از جمله این پروژه‌ها است.

وی افزود: موزه مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند در آستانه افتتاح است که به حضور وزیر علوم به بهره‌برداری خواهد رسید.

لامعی‌گیو با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲ هزار دانشجوی متأهل در استان داریم اما تنها ۲۰ واحد خوابگاه متأهلی در استان وجود دارد، گفت: چهار خوابگاه متأهلی با مشارکت دانشگاه و خیرین در حال احداث است.

وی در ادامه به تحصیل ۶۰۰ دانشجوی بین‌الملل در مقاطع مختلف در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: علی‌رغم محدودیت‌های طالبان برای تحصیل بانوان، امسال ۷۰ دانشجوی دختر در دانشگاه بیرجند پذیرش شدند و مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به تلاش برای تبدیل این دانشگاه به قطب بین‌المللی شرق کشور، گفت: طی دو سال گذشته با دانشگاه ۱۵ کشور، تفاهم‌نامه علمی و پژوهشی امضا کرده‌ایم.

لامعی‌گیو با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ۱۴ رشته جدید در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه بیرجند تعریف شده، ادامه داد: همچنین ظرفیت اعطای بورسیه صنعتی برای جذب ۱۲۰ دانشجوی نخبه در استان فراهم شده که ۸۰ دانشجو برای دانشگاه بیرجند است.

به گفته وی، در حال حاضر در دانشگاه بیرجند بورسیه صنعتی در رشته‌های زمین‌شناسی، مهندسی معدن و شیمی کاربردی فعال است.

لامعی‌گیو بیان اینکه دانشگاه بیرجند از سال آینده پذیرای دانشجو معلمان در رشته‌های علوم‌پایه خواهد بود، گفت: در سال ۱۴۰۰ تنها سه عضو هئیت علمی در دانشگاه بیرجند جذب شده و در سال جاری به ۱۵ نفر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: همچنین در دو سال گذشته، ۱۴ میلیارد تومان با دستگاه‌های مختلف استانی و ملی قرارداد امضا کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۶۸ شرکت فناور، دانش‌بنیان و خلاق در دانشگاه بیرجند فعال است، خاطرنشان کرد: قرص زعفران برای اولین‌بار در کشور توسط یکی از این شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده است.

رئیس دانشگاه بیرجند در ادامه افزود: در دو سال اخیر بیش از یک‌هزار برنامه فرهنگی و اجتماعی اعم از بازدید علمی، اعزام به اردوهای راهیان نور، بزرگداشت مفاخر، نقد کتاب، تریبون آزاد، برگزاری همایش و وبینار، کارگاه آموزشی، مسابقات قرآنی، کرسی‌های آزاداندیشی و غیره انجام شده است.

وی بیان کرد: جشن ۲ هزار نفر از دانش‌آموختگان دانشگاه بیرجند نیز در اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از