حالت تاریک
برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای دانشگاه جامع علمی‌کاربردی
رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی خبر داد:

برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای دانشگاه جامع علمی‌کاربردی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی گفت: به زودی آزمون ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای دانشگاه جامع علمی کاربردی برای اولین‌بار در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، حبیب آتش‌روز صبح چهارشنبه در نشست خبری گفت: دانشگاه علمی کاربردی دارای ویژگی های خاصی است و رشته‌هایی که در این دانشگاه ایجاد می‌شود شغل‌محور است.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف دانشگاه علمی و کاربردی گسترده‌تر است، افزود: در این دانشگاه بیشتر بحث مهارت و اشتغال مدنظر است و لذا مقاطع کاردانی و کارشناسی را داریم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون ۷۵۰ نفر در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت این دانشگاه در سطح استان آموزش دیدند.

وی با اشاره به اینکه واحد استانی دانشگاه علمی کابردی از سال ۸۵ در خراسان جنوبی ایجاد شده است، افزود: تاکنون ۱۷ هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۶۵ کد رشته و ۹ مرکز علمی و کاربردی استان مشغول تحصیل هستند.

آتش‌روز بیان کرد: دو مرکز جوار صنعت در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و شرکت تهیه و تولید موادنسوز سربیشه داریم که راه برون رفت از مشکلات امروز همین مراکز جوار صنعت است.

وی ادامه داد: مراکز جوار صنعت خیلی به بحث اشتغال فارغ‌التحصیلان کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه علمی کابردی خراسان جنوبی گفت: به زودی آزمون ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای دانشگاه جامع علمی کاربردی برای اولین‌بار در استان برگزار می‌شود.

آتش‌روز عنوان کرد: تمام استخدام، ارتقا و تغییر وضعیتی که قرار است در دستگاه‌های اجرایی رقم بخورد باید صلاحیت حرفه‌ای کسب کنند.

 

انتهای خبر/۱۰

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از