حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

در‌دو‌ساله دولت سیزدهم 5780 پروژه در‌خراسان جنوبی اجرا شد

در‌دو‌ساله دولت سیزدهم 5780 پروژه در‌خراسان جنوبی اجرا شد

استاندار خراسان جنوبی گفت: در دو ساله دولت سیزدهم 5 هزار و 780 پروژه در خراسان جنوبی اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، جواد قناعت در برنامه زنده تلویزیونی گفتمان هفته شبکه خاوران، ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی، با اشاره به عملکرد دو ساله دولت، اظهارکرد: از ابتدای دولت سیزدهم حدود پنج هزار و 780 پروژه با اعتبار 151 هزار و 186 میلیارد تومان( بیش از 151 همت) در استان افتتاح یا کلنگ زنی شده است.

به گفته وی؛ از این تعداد، عملیات اجرایی 555 پروژه با اعتبار 104 هزار و 656 میلیارد تومان شروع شده و 5 هزار و 225 پروژه با اعتبار 46 هزار و 530 میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

وی رویکرد اصلی دولت سیزدهم را اتمام پروژه های نیمه تمام عنوان کرد و گفت: بر اساس ضرورت هم پروژه جدید تعریف کرده ایم به عنوان مثال بیمارستان شهرستان زیرکوه به دلیل مرزی بودن شروع شد که در حال حاضر 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار با تأکید بر اینکه در دهه فجر امسال پروژه های قابل توجهی را افتتاح و کلنگ زنی خواهیم کرد، افزود: 914 پروژه افتتاحی و کلنگ زنی استان در دهه مبارک فجر با اعتباری بیش از 38 هزار میلیارد تومان در سامانه منتاک وزارت کشور ثبت شده است.

قناعت ادامه داد: از این 914 پروژه، تعداد 871 پروژه با اعتبار 19 هزار و 811 میلیارد تومان افتتاح و تعداد 43 پروژه با اعتبار 18 هزار و 251 میلیارد تومان کلنگ زنی می شوند.

وی با بیان اینکه از این 914 پروژه، 796 پروژه عمرانی با 14 هزار و 844 میلیارد تومان و 118 پروژه هم سرمایه گذاری با 23 هزار و 218 میلیارد تومان است، افزود: از مجموع 871 پروژه افتتاحی، 765 پروژه عمرانی با اعتبار چهار هزار و 590 میلیارد تومان و 106 پروژه هم با 15 میلیارد و 221 میلیون تومان پروژه سرمایه گذاری می باشند.

به گفته وی؛ از مجموع 43 پروژه آماده برای آغاز عملیات اجرایی، 31 پروژه با اعتبار 10 هزار و 254 میلیارد تومان عمرانی و 12 پروژه با اعتبار 7 هزار و 997 میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

استاندار گفت: گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار تمام شده و گازرسانی به 54 روستای زیر 20 خانوار، گازرسانی به 77 واحد تولیدی صنعتی، گازرسانی به سه هزار واحد نهضت ملی مسکن، گاز رسانی به 17 پاسگاه و 18 برجک دیده بانی مرزی، گازرسانی به 6 هزار و 700 طرح نهضت ملی مسکن و آغاز عملیات گاز رسانی به 44 واحد صنعتی داریم که در مجموع در حوزه گازرسانی 199 پروژه گاز رسانی با اعتبار بیش از 798 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

قناعت از احداث و توسعه برق 132 کیلو ولت خوسف و نهبندان، بهره برداری از 60 کیلومتر خط انتقال و پست برق 132 کیلو ولت معادن شاهکوه نهبندان، بهره برداری از 15 پروژه اصلاح، بهسازی، روشنایی و توزیع برق خبر داد.

وی گفت: در دهه فجر امسال شاهد عملیات اجرایی احداث سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید 160 مگاوات برق در خوسف، طبس و نهبندان با اعتبار بیش از چهار هزار میلیارد تومان خواهیم بود.

استاندار گفت: طی این دو سال دولت سیزدهم(دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال) 200 میلیارد تومان پروژه برق رسانی افتتاح شده، و 63 میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح است و 915 میلیارد تومان پروژه در دست اجرا داریم که در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

قناعت از افتتاح 51 پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: 21 پروژه آبرسانی روستایی، چهار پروژه آبرسانی شهری، بهره برداری از مخزن 10 هزار متر مکعبی بیرجند، 9 پروژه اصلاح و بازسازی شبکه انتقال آب به طول 63 کیلومتر، 30 پروژه آبرسانی شهری و روستایی و آغاز عملیات اجرایی فاضلتب خوسف را در دستور کار داریم.
وی از بهره‌برداری 26 پروژه ورزشی با اعتبار 51 میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد و گفت: 19 پروژه زمین چمن مصنوعی با 28 میلیارد تومان اعتبار افتتاح و دو پروژه سالن ورزشی شمال شهر بیرجند و استخر خوسف را داریم.

استاندار گفت: افتتاح دو پروژه بیمارستان 32 تختخوابی خوسف و بشرویه با 176 میلیارد تومان را داریم، وزارت بهداشت الان مجوز بیمارستان 32 تختخوابی را نمی دهد و چون بیمارستان بشرویه برای گذشته است ما این بیمارستان را افتتاح می کنیم و بیمارستان قدیم بشرویه هم فعالیت خود را خواهد داشت، البته ارتقاء بیمارستان به 64 تختخوابی در دستور کار است.

قناعت با بیان اینکه در حوزه نوسازی مدارس ما 29 پروژه در قالب 58 کلاس درس با زیر بنای پنح هزار و 900متر مکعب در دهه فجر افتتاح خواهیم کرد، افزود: با این افتتاحیه ها سرانه فضای آموزشی استان از 6.47 به 6.53 متر مربع ارتقاء یافته است.

وی با اشاره به پروژه های بخش صنعت و معدن گفت: 26 پروژه در سطح استان با 15 همت در دهه فجر افتتاح می کنیم و شاهد آغاز عملیات اجرایی هفت پروژه با چهار هزار و 274 میلیارد تومان برای اشتغال یک هزار و 406 نفر در استان خواهیم بود.

به گفته وی؛ در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری واحد شمش فولاد قاین با اعتبار 12 میلیارد و 500 میلیون تومان به صورت آزمایشی افتتاح خواهد شد و در آینده نزدیک به صورت رسمی افتتاح خواهد شد، همچنین فاز سوم هم کلنگ زنی می شود.

وی از اشتغال 600 نفر در مجتمع فولاد قاین خبر داد و گفت: سعی بر این است آزمون جذب نیرو اسفندماه امسال برگزار شود و در این جریان اولویت با نیروهای بومی است.

استاندار از بهره برداری کاشی و سرامیک فرزاد، شمش طلای هیرد، شرکت تهیه و تولید پنبه نسوز، طرح کنسانتره فلورین ارزش آفرین خبر داد و افزود: پنج گلخانه در سطح استان افتتاح می شود و 11 پروژه بخش کشاورزی را افتتاح خواهیم کرد.

وی با اشاره به عدم وجود زیر ساخت در شهرک های صنعتی استان خراسان جنوبی، عنوان کرد: این مهم در جذب سرمایه گذار تأثیر گذار بود لذا توجه به زیرساخت در طی دو سال گذشته مورد تاکید بوده است.

قناعت بیان کرد: در حوزه فرهنگ افتتاحیه جشنواره ملی فیلم و عکس مستند کویر زندگی در دهه فجر برنامه ریزی شده تا سبک درست کویر نشینان بیان شود که در دو رشته عکس و فیلم مستند آن فراخوان شده است.

استاندار با ذکر این نکته که جشنواره تجسم هنر در 23 بهمن با تجلیل از برترین ها به کار خود پایان می دهد، گفت: جشنواره تئاتر و فیلم فجر، اکران فیلم در شهرستان های مختلف با موضوع جوانی جمعیت، جشنواره هنری لیموی شیرین برای ترویج نماز اول وقت، اعزام گروه های هنری خاوران برای نشاط اجتماعی و شعر فجر به میزبانی خضری دشت بیاض از برنامه های فرهنگی استان در دهه فجر است.

وی با اشاره به حضور مدیر شرکت ایمواسکو در استان گفت: کار با سرعت خوبی در حال انجام و انتقال آب دریای عمان به استان در مرحله مسیرسازی است.

به گفته وی؛ 380 کیلومتر خط انتقال آب در استان نیازمند 30 هزار میلیارد تومان اعتبار است که در مجموع با انشعابات خط نیازمند 50 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

قناعت تصریح کرد: تا پایان سال 1404 ما شاهد انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی خواهیم بود که 60 میلیون متر مکعب در سال است، در حالی که مصرف آب ما در سال هم اکنون در استان 52 میلیون متر مکعب است.

استاندار با اشاره به ابر پروژه راه آهن هم گفت: راه آهن زاهدان مشهد بیرجند نیازمند 18 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که تاکنون از محل تهاتر نفت 6 هزار میلیارد تومان آن تأمین شده و چهار و نیم هزار میلیارد تومان وارد کشور شده کهبا نامین منابع به پیمانکار اختصاص خواهد یافت.

وی به ابر پروژه انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این پروژه هم با هشت هزار میلیارد تومان اغتبار کلنگ زنی و در دستور کار است که در دهه فجر و یا هفته دولت سال آینده افتتاح خواهد شد.

قناعت در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره و عنوان کرد: شعب اخذ رأی، کمیته ها و جلسات همه پیش بینی شده و استان آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی پرشور را دارد.

به گفته وی؛ مردم خراسان جنوبی از درک و فهم سیاسی بالایی برخوردارند و از ابتدای انقلاب با بصیرت در صحنه های سیاسی پر شور حضور داشته اند.

وی در پایان خواستار امیدآفرینی توسط رسانه ها شد و گفت: با کار تیمی شاهد پیشرفت و توسعه در استان خراسان جنوبی خواهیم بود.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از