حالت تاریک

دسته‌های عزاداری حسینی در خراسان‌جنوبی به راه افتادند

دسته‌های عزاداری حسینی در خراسان‌جنوبی به راه افتادند

در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی مراسم دسته‌روی هيئت‌های عزاداری در سراسر استان خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، در و دیوار شهرها و روستاها رنگ غم به خود گرفته و به خاطر عزای امام حسین(ع) در ماتم فرو رفته است.  باز هم  نوجوان‌ها و جوان‌ها در کنار بزرگ‌ترها خیمه‌های عزاداری و پذیرایی از عزاداران حسینی را برپا کرده و دور میدان‌ها و خیابان‌ها موکب زده‌اند.

طنین نوای «یا حسین؛ یا مظلوم» عزاداران حسینی استان خراسان جنوبی همزمان با مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی از صبح امروز هشتم محرم در کوچه‌ها و خیابان‌های شهرهای این دیار طنین‌انداز شده است.

امشب در شب تاسوعای حسینی دسته‌های عزاداری سراسر شهر بیرجند از مسیرهای مختلف برای عرض ادب به مسجد امام حسین(ع) می‌روند.

 رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی بیرجند از روز هشتم محرم حرکت می‌کنند، گفت: در شب عاشورا هیئت‌های مذهبی در مسجد عاشورا برنامه ویژه عزاداری خواهند داشت.

غلامرضا عباسی‌مقدم افزود: طبق روال هر ساله حرکت هیئت‌های عزاداری به سمت قتلگاه بیرجند خواهد بود و برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد که به موقع هیئت‌ها به مقصد برسند.

وی ادامه داد: در روز عاشورا هیئت‌هایی که قصد عزاداری در حسینیه امام رضا (ع) دارند سعی کنند در روز عاشورا از کوچه سمت بیمارستان امام رضا (ع) به سمت خیابان منتظری حرکت کنند.

 رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی تأکید کرد: هیئت‌های مذهبی ذبح گوسفند را حتی الامکان در کشتارگاه انجام دهند، و تا آنجا که مقدور است از ذبح گوسفند در خیابان و معبر خودداری شود.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از