حالت تاریک
رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی عنوان کرد؛

دستگاه‌های خدمات رسان خراسان‌جنوبی آماده برای روز انتخابات

دستگاه‌های خدمات رسان خراسان‌جنوبی آماده برای روز انتخابات

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی گفت: به همه دستگاه‌های خدمات‌رسان تاکید شده در روز انتخابات نیروهای عملیاتیشان 100 در صد آمادگی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،محمدرضا طالبی، امروز در جمع رسانه های گروهی گفت: ابلاغ برنامه‌های و روزشمار انتخابات با توجه به ابلاغ از سوی وزارت کشور به فرمانداران و مجریان انتخابات انجام گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل هیئت های اجرایی در سطح استان تصریح کرد:در مجموع در استان ۲۹ هیئت تشکیل که از این تعداد ۱۲ هیئت در مراکز شهرستان‌ها و ۱۷ مورد در بخش ها تشکیل شده اند.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان این که تعیین شعب اخذ رای در سطح استان صورت پذیرفته است، افزود: ۷۲۲ شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده که از این تعداد ۴۰۴ مورد ثابت و ۳۶۸ مورد سیار و ۳۵۲ شهری و ۴۳۰ مورد شعب روستایی هستند.

طالبی گفت: به فرمانداران اعلام شده که هر تعداد شعب اخذ رای نیاز بوده و ضرورت دارد تا مردم خیلی به زحمت نیفتند و مسیرهای طولانی را طی نکنند مجوز آن از وزارت کشور گرفته شود.

وی ادامه داد: تعداد شعب اخذ رای در استان در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نسبت به آخرین دوره انتخاب مجلس شورای اسلامی ۶ مورد افزوده شده است.

 رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی بیان داشت: تعیین اعضای شعب اخذ رای و ثبت آن در سامانه از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

طالبی یادآور شد: همه اقدامات در سامانه جامع انتخابات ثبت شده و تمام این اقدامات در وزارت کشور و ستاد استان قابل رصد است.وی افزود: به طور تقریبی برای هر شعبه تعداد ناظران و کادر اجرایی تقریبا ۲۰ نفر می شوند که در مجموع ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفراعضای شعب اخذ رای در استان بوده که ساماندهی شده اند.
 

فعال بودن ستادهای نظارت، اجرایی و امنیت انتخابات


معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که هیئت های نظارت براساس ضوابط و قوانینی که شورای نگهبان و هیئت نظارت استان دارند برنامه‌ریزی کرده اند و در هر مرحله از فرآیند انتخابات باید هیئت های نظارت حضور داشته باشند، اضافه کرد: حتما باید در انتقال دستگاه ها احراز هویت که کاملا به صورت حفاظت شده و پلمپ شده جا به جا می شود هیات نظارت حضور داشته و نظارت داشته باشند.

طالبی تصریح کرد: در کوچکترین موضوعات هیئت نظارت و هیئت اجرایی در کنار یکدیگر هستند بنابراین برنامه یک برنامه ای منسجم و منظمی است.

وی با بیان این که در موضوع انتخابات یکی از ابعاد و مولفه های بسیار مهم بحث امنیت انتخابات است، افزود: در کنار ستاد انتخابات ستاد امنیت انتخابات از سوی وزارت کشور با توجه به اهمیت آن ابلاغ می شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی متذکر شد: جلسات متعددی دستگاه های امنیتی برگزار کرده اند و به طور مرتب با مسئولیت معاون سیاسی و و دبیری دفتر امنیت جلسات برگزار و وضعیت ها در سطح و جغرافیای استان به طور مرتب رصد و خوشبختانه مشکل خاصی تا این لحظه نداشته ایم.طالبی اضافه کرد: کمیته های ذیل ستاد انتخابات کمیته های هشت گانه ای شامل کمیته آموزش و پژوهش، سیاسی، حقوقی، فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی و تبلیغات، حراست، مالی و پشتیبانی هستتد که به طور مرتب جلسات خود را برگزار می کنند.وی با اشاره به فعالیت هیئت بازرسی انتخابات گفت: هیات بازرسی با ریاست معاون عمرانی استاندار تشکیل شده و کامل بر روند انتخابات و اجرای آن نظارت داشته و بازرسی انجام می دهند.
 
 شعب رسیدگی به جرائم انتخاباتی


معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: یک سری تخلفاتی وجود دارد که منجر به جرم هستند یعنی اینکه برای انتخابات قانون وجود دارد که به آن قانون انتخابات ریاست جمهوری گفته می‌شود که در دسترس تمامی افراد قرار دارد واگر چنانچه افراد موضوعی را دیدند که خلاف این قوانین باشد در واقع جرم محسوب می‌شود.

طالبی یادآور شد: در تمام دادگستری‌ها و دادسراهای سطح استان شعبه ویژه برای رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی شکل گرفته که افراد می‌توانند با مراجعه به دادگستری‌ها و دادسراها و همچنین گزارش به هیئت بازرسی انتخابات این جرائم را پیگیری کنند.وی افزود: دستگاه‌های نظارتی و امنیتی برای پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی فعال هستند.

معاون سیاسی استاندار و رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی اضافه کرد: هیئت نظارت نیز قابلیت پیگیری به طور خاص یک سری از تخلفات را دارند.
 
 
خاطره انگیزه بودن انتخابات برای رای اولی ها


طالبی با بیان این که رفتن به پای صندوق های رای برای رای اولی ها بدون شک شیرین و خاطره‌انگیزه بوده و همایش هایی برای رای اولی ها در خصوص بالا بردن مشارکت ها برگزار شده است، اضافه کرد: به طور قطع رای اولی ها پرشکوه تر از بقیه در اولین ساعات رای گیری در پای صندوق های رای حاضر شده و رای خواهند داد.

وی افزود: یکی از مباحثی که در برگزاری انتخابات بسیار دارای اهمیت بوده آموزش ها است. 

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی گفت: آموزش های تخصصی ویژه تمام دست اندکاران این دوره از انتخابات برگزار شده است.

طالبی با اشاره به اینکه در اکثر جلسات ستاد از دستگاه های خدمات رسان دعوت شده که در روز ۸ تیرماه آمادگی لازم را باید داشته باشند، اضافه کرد: همچنین به آنها تاکید شده تا نیزوهای عملیاتیشان در روز انتخابات به صورت ۲۴ ساعته و در ادارات حضور داشته تا اگر مشکلی پیش آمد فوری رفع شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در روز انتخابات ارتباطات بسیار مهم بوده و در صورت برقرار نبودن ارتباطات خطی و تلفنی با مشکل مواجه می‌شویم بنابراین در جلسات ستاد تاکید شده به دستگاه‌هایی که کارشان به نوعی ارتباطات می باشد که کمبودی در ارائه خدمات نداشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تمامی شعب اخذ رای به جز یک یا دو مورد شعبه سیار که شاید در ارتباط موبایلی مشکل وجود داشته باشد نگرانی در بحث ارتباطات و برای استعلامات در لحظه اخد رای مشکلی نداریم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از