حالت تاریک
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

دعای عرفه در ۳۰۵مسجد خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

دعای عرفه در ۳۰۵مسجد خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: عصر فردا یکشنبه دعای عرفه در ۳۰۵ مسجد محوری سطح استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، روز عرفه نیز یکی از اعیاد بزرگ است؛ گرچه به اسم عید نامیده نشده و روزی است که خدا بندگانش را به عبادت و طاعت خویش دعوت کرده و سفره‌های جود و احسانش را برای آنان گسترده و شیطان در این روز خوارتر، حقیرتر، رانده‌تر و خشمناک‌تر از روزهای دیگر است.

شیخ عباس قمی با اشاره به فضیلت‌های روز عرفه نوشت: حضرت زین العابدین (ع) در روز عرفه صدای گدایی را شنید که از مردم درخواست کمک می‌کرد، به او فرمود وای بر تو، آیا در این روز از غیر خدا درخواست می‌کنی و حال آنکه برای بچه‌های در رحم، در این روز امید می‌رود که احسان خدا شامل حالشان گردد و سعادتمند شوند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در این خصوص گفت: عصر فردا یکشنبه دعای پرفضیلت عرفه، در ساعات مختلف از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در ۳۰۵ مسجد محوری در سراسر استان و در روستا‌هایی که از جمعیت نسبی برخوردارند، برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حجت سالاری‌مکی افزود: در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی این مراسم در ۲۱ مکان شاخص برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: امامزادگان شهدای باقریه ساعت ۱۷:۰۰، هیات ابوالفضلی ساعت ۱۶:۰۰، مسجدالحسین جوادیه ساعت ۱۶:۳۰، مسجد امام حسین (ع) ساعت ۱۶:۳۰، هیات محبان الزهرا ساعت ۱۶:۳۰ و حسینیه جماران ساعت ۱۶:۰۰ از جمله مکان‌های برگزاری دعای عرفه در بیرجند است.

نهمین روز از ماه ذی‌الحجه روز عرفه است و از روزهای پرفضیلت سال محسوب می‌شود و برای آن اعمالی ذکر شده که از جمله زیارت امام حسین (ع) و دعای روح‌بخش عرفه است؛ در این روز حق‌تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت فراخوانده و سفره‌های جود و احسان خود را برای آنها گسترانده است.

دعای امام حسین (ع) در روز عرفه و دعای چهل و هفتم صحیفه سجادیه از دعاهای وارد شده برای این روز است که مضامین توحیدی و عرفانی این دعاها ایمان را در دل‌های مشتاق بیشتر و امید به رحمت الهی را فزونتر می‌سازد.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از