حالت تاریک

دعوت امام‌جمعه بیرجند از مردم برای‌‌شرکت در انتخابات

دعوت امام‌جمعه بیرجند از مردم برای‌‌شرکت در انتخابات

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در پیامی از آحاد مردم برای شرکت در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان» به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، در متن پیام آیت الله سید علیرضا عبادی که روز چهارشنبه منتشر شد، آمده است: فرصت بی‌بدیل ۱۵ تیر روز تعیین سرنوشت کشور در انتخاب رئیس جمهور در پیش است.

وی ادامه داد: حضور جمعی و بصیرت دینی مردمِ با فرهنگ خراسان جنوبی بر تارک ایران عزیز می‌درخشد؛ این بار نیز چنین خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در بصیرت شما مردم عزیز همین بس که مرحوم شهید آیت الله رئیسی را پیش از همه‌ مردم ایران کشف کردید و اکنون که بعد از ۴۰ روز از آن تشییع و بدرقه با آن شهید سفر کرده می‌گذرد، می‌خواهید جایگزینی در طراز آن خدمتگزار خستگی‌ناپذیر انتخاب کنید، بر معیار ایمان و تعهد انقلاب و مقاومت در مقابل دشمنان اسلام و سازش‌ناپذیری در مقابل نفاق، حسن انتخاب شما روح رئیسی را که شاهد این میدان است شاد فرماید.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند که روز جمعه ۱۵ تیر ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و این استان همواره در انتخابات مختلف به لحاظ مشارکت انتخاباتی پیشتاز بوده و رتبه‌های اول یا دوم را به خود اختصاص داده است به طوری که در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با مشارکت ۶۳.۸۸ درصدی به فاصله کم بعد از استان کهگیلویه و بویراحمد دوم شد.

همچنین خراسان جنوبی در دور نخست انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با درصد مشارکت ۶۴.١۵ رتبه اول را در کشور از آن خود کرد.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از