حالت تاریک
در آستانه روز قدس انجام شد؛

دعوت علمای اهل‌سنت خراسان‌جنوبی برای‌حضور در راهپیمایی روزقدس

دعوت علمای اهل‌سنت خراسان‌جنوبی برای‌حضور در راهپیمایی روزقدس

تعدادی از علمای اهل سنت خراسان جنوبی ضمن تاکید بر حضور حداکثری از اقشار مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس گفتند: فلسطین پاره تن اسلام است و ملت‌های اسلامی با اتحاد و یکپارچگی باید به یاری مردم مظلوم فلسطین بشتابند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، روز قدس یادآور مظلومیت ملت ستمدیده فلسطین و نشانگر اهمیت غیرقابل انکار مساله آزادی فلسطین از یوغ غده سرطانی صهیونیسم و بیانگر این نکته مهم است که آزادی قدس شریف آرمان مسلمانان جهان است.

روز قدس امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل است زیرا وحشی‌گری‌ها و جنایات بی‌شمار رژیم غاصب صهیونیستی خشم ملت‌های جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان را برانگیخته و آنها نابودی این رژیم جعلی را خواستارند.

کشتار بیش از ۳۳ هزار انسان بی‌گناه در شش ماه و قتل عام‌های وحشیانه پرده از چهره پلید اسرائیل برداشته و نشان داده رژیمی که امروز مردم فلسطین را قتل عام می‌کند در صورت سکوت ملت‌ها، تمامی آنها را هدف قرار خواهد داد.

از همین روی راهپیمایی روز جهانی قدس، میراث ماندگار امام راحل با حضور پرشور ملت‌های جهان هیمنه پوشالی اسرائیل را فرو ریخته و رویای نیل تا فرات او را بی‌تعبیرخواهد کرد.

ملت‌های اسلامی به یاری مردم مظلوم فلسطین بشتابند

امام جماعت اهل سنت روستای درمیان با اشاره اینکه امروز مسجد الاقصی یادگار شب معراج و پایگاه عروج پیامبر اسلام است که به دست کفار صهیونیست تسخیر شده است، گفت: دنیا جشم انتظار است که روزی بیت المقدس آزاد گردد و مسلمانان در آن جا به عبادت بپردازند.

مولوی عبدالعزیز خالقی افزود: با توجه به وضعیت کنونی و جنگ تمام عیار حق و باطل که رخ داده و شش ماه از آغاز آن می‌گذرد و مسلمان به خاک و خون آغشته شدند و خانه‌های آنان از بین رفته و شهر غزه به قبرستان تبدیل شده است لذا بر همه مسلمانان عالم لازم است که در آخرین جمعه ماه رمضان و روز جهانی قدس بپاخیزند و فریاد انزجار خود را  از رژیم اسرائیل غاصب سردهند.

این عالم اهل سنت در ادامه از همگان ملت‌های اسلامی خواست با اتحاد و یکپارچگی به یاری مردم مظلوم فلسطین بشتابند چون آنها برادران دینی ما هستند و فلسطین پاره تن اسلام است، تأکید کرد: ما نیز در این شهرستان مرزی همراه با سایر مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت خواهیم کرد و با شعارهای کوبنده انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنیم.

مولوی یاسین نهتانی، امام جمعه اهل سنت روستای اشک شهرستان مزی درمیان هم با محکومیت جنایات وحشیانه رژیم کودک‌کش اسرائیل در غزه، اظهار کرد: بر همه مسلمانان واجب است که از مردم مظلوم و بی‌دفاع  فلسطین با شرکت در راهپیمایی روز قدس حمایت کنند.

روز قدس، روز فریاد رسای مسلمانان علیه غده سرطانی اسرائیل

همچنین امام جمعه روستای نوغاب نیز با تأکید بر اینکه روز قدس، روز فریاد رسای مسلمانان علیه غده سرطانی اسرائیل می‌باشد که منشاء همه فتنه‌انگیزها در منطقه است، گفت: از عموم مردم مدافع حق دعوت می‌کنم در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام کنند. 

مولوی خلیل‌الله مرتضایی در ادامه از ملت ایران اسلامی دعوت کرد امسال با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، جنایت رژیم صهیونیستی در غزه و حمله موشکی اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق که منجر به شهادت سرداران سپاه پاسداران شد، را محکوم کنند. 

در ادامه مولوی اسماعیل مرتضایی، امام جمعه اهل سنت روستای خونیکسار شهرستان درمیان نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، از همه مردم دعوت کرد با شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس، خشم و انزجار خود از این رژیم وحشی و غاصب را اعلام کنند. 

عالم اهل سنت روستای بوته زیرگ قهستان با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونستی در حال نسل‌کشی مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه است، بر حمایت قاطع خود از جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین تأکید و ارتکاب جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

مولوی ایوب خسروی در ادامه گفت: از همه مردم دعوت می‌شود در جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین در جمعه آخر ماه مبارک رمضان در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و انزجار خود را علیه رژیم اشغالگر قدس ابراز کنند.

نمایش اقتداراسلامی با فریاد «مرگ بر اسرائیل» در روز قدس

همچنین مولوی سید محمود رحمانی، امام جمعه اهل سنت روستای مرزی آواز شهرستان درمیان در گفتگو با خاورستان با بیان اینکه روز جهانی قدس، میراث ماندگار امام راحل است، اظهار کرد: هر ساله در راهپیمایی روز قدس شرکت کردم و این مهم باید تا نابودی رژیم صهیونیست و دشمنان قدس شریف ادامه داشته باشد.

مولوی یوسف موسوی، امام جمعه اهل سنت روستای آبگرم نیز از مردم همیشه در صحنه دعوت کرد تا در روز جهانی قدس باشکوه‌تر از همیشه، بار دیگر ضمن حمایت از ملت فلسطین و غزه مظلوم، با مشت‌های گره خورده و فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر امریکا» ، وحدت و اقتدار اسلامی علیه رژیم صهیونیستی را به نمایش بگذارند.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از