حالت تاریک
نماینده مجلس؛

دفاع در جنگ ترکیبی ادامه دارد

دفاع در جنگ ترکیبی ادامه دارد

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون دشمن از جنگ ترکیبی علیه نظام استفاده می کند و به تعبیر رهبر انقلاب؛ دفاع همچنان باقی است و فقط میدان دفاع عوض شده است.

حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: علاوه بر اینکه دفاع جزو فطرت انسان است، یک فلسفه دینی هم دارد و خداوند در قرآن هم به صورت کلی و هم به صورت مصداقی به این موضوع اشاره کرده و می فرماید که اگر دفاع عده ای نبود، فساد زمین را فرامی گرفت.

وی افزود: یکی از نمونه های مصداقی دفاع هم اتفاقات تلخی است که داعشی ها برای مردم سوریه و عراق رقم زدند و به هیچ کس؛ نه شیعه و سنی و نه مسجد و کلیسا هم رحم نکردند. این همان فلسفه دفاع مقدس است که ما به چشم خودمان دیدیم و متوجه شدیم که اگر دفاع مجاهدین انقلاب اسلامی نبود، به تعبیر خدا فساد زمین را می گرفت.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مردم در پیروزی دفاع مقدس گفت: بنده نیز که توفیق حضور در جبهه در کنار رزمندگان اسلام را داشتم، می دیدم که اگر علاوه بر رشادت های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، جان نثاری مردم در دفاع مقدس نبود، شاید شرایط جنگ و نتیجه آن چیز دیگری می شد.

وی تصریح کرد: وقتی که در 31 شهریور 59 جنگ به صورت رسمی توسط عراق و به نمایندگی از آمریکا و دشمنان جمهوری اسلامی بر ما تحمیل شد، خیلی از پیروزی انقلاب نمی گذشت و هنوز تثبیت نظام به خوبی انجام نشده بود، ارتش مانده از زمان قبل از انقلاب؛ انسجام درستی نداشت، تجهیزات نظامی کافی در دست نبود و سپاه هم به شکل قدرتمند و بازدارندگی امروز نبود.

خسروی بیان کرد: یادم می آید درعملیات طریق القدس برای آزادسازی بستان، بسیاری از رزمندگان همان اسلحه کلاشینکف را هم نداشتند و شرایط آن موقع مثل الان نبود که تن صهیونیست و دشمنان از موشک هایی که ظرف چند دقیقه هدف را مورد اصابت قرار دهد، بلرزد.

وی ادامه داد: عدم تثبیت انقلاب، عدم انسجام، نبود امکانات تسلیحاتی و همچنین فرمانده کل قوا بودن بنی صدر که اصلا اجازه استفاده از نیروهای مردمی را نمی داد، شرایط سختی را ایجاد کرده بود، اما این مردم بودند که با حضورشان این پیروزی را به بار آوردند و یک وجب از خاک ایران را هم به دشمن ندادند، در حالی که اگر نقش مردم در جریان جنگ نبود، قطعا نتیجه جنگ طور دیگری بود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: در جنگ تحمیلی، آمریکا حامی و تحریک کننده اصلی صدام بود و برای حمایت از او قول داده بود، اما خیلی از کشورهای دیگر هم هر کدام به نوعی به صدام کمک کردند که از جمله این کمک ها؛ جنگنده های فرانسه، بمب های شیمیایی آلمانی ها، آواکس عربستان، پول های نقدی شیخ نشینان خلیج فارس و ... در حمایت از صدام و علیه جمهوری اسلامی بود.

خسروی تصریح کرد: الان هم توطئه چینی های دشمن به خصوص آمریکا به شکل های دیگری دیده می شود، و دشمن از جنگ ترکیبی علیه نظام در عرصه های اقتصادی، سیاسی، اخلاقی، فرهنگی و ... استفاده می کند.

وی افزود: در واقع به تعبیر رهبر انقلاب؛ دفاع همچنان باقی است و فقط میدان دفاع عوض شده است. اگر روزی خاکریز جغرافیایی بود، اکنون خاکریز ذهن افراد است، اگر روزی بحث جنگ نظامی بود، اکنون بحث تحریم اقتصادی، مسائل امنیتی، اخلاقی، فضای مجازی و ... مطرح است که در تمام این صحنه ها؛ آمریکایی ها نقش اصلی را بازی می کنند.

خسروی ادامه داد: تمام گروه هایی که در جریان اغتشاشات سال گذشته دستگیر شدند، همه از تجهیزاتی که ساخت آمریکا بود، استفاده می کردند، بنابراین آمریکایی ها خسته و پشیمان نشده اند و این مسائل و جریانات هم بهانه آنهاست؛ چرا که آنها در حقیقت اصل ماهیت جمهوری اسلامی را برنمی تابند.

او افزود: بنابراین یا باید جمهوری اسلامی ماهیتش را عوض کند و یا هم آمریکایی ها از ماهیت ضد انسانی و اسلامی شان برگردند، در غیر این صورت این جنگ ادامه دارد و فقط نوع آن عوض می شود.

 

انتهای پیام/7

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از