حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

دفاع‌مقدس، فرهنگ پایداری و رشادت را خلق کرد

دفاع‌مقدس، فرهنگ پایداری و رشادت را خلق کرد

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دفاع مقدس، فرهنگ پایداری و رشادت را خلق کرد، گفت: خداباوری، عاشورایی جنگیدن، رهبری فوق‌العاده، الگو شدن، وحدت، خودباوری و اعتماد به نفس از دلایل تقدس هشت ساله مقاومت مردم ایران است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت صبح شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در مرکز استان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) گفت: دفاع هشت ساله رزمندگان ما با همه فراز و فرودش به خلق فرهنگ غنی منجر شد که از آن به عنوان فرهنگ پایداری و رشادت نام می‌برند.

وی افزود: این فرهنگ غنی دارای مشخصه‌ها و ویژگی‌هایی است که از دیگر فرهنگ‌ها و حتی فرهنگ مقاومت و پایداری دیگر کشورها متمایز شده است.

استاندار خراسان جنوبی به بیان دلایل تقدس هشت ساله مقاومت مردم ایران، تصریح کرد: مهمترین شاخصه این جنگ خداباوری بود، ویژگی‌ای که تمام حرکات و افعال فرد را متوجه مبدأ هستی می‌کند.

عبادی ادامه داد: خدامحوری باعث شد تا برخلاف دیگر ارتش‌های جهان، رزمندگان اسلام تمام لحظات خود را متوجه خدا کنند و برخلاف دیگر استراتژی‌های نظامی فتح خاک را نه به عنوان یک هدف اولیه و اصلی بلکه به عنوان یک هدف ثانویه ببینند.

وی با اشاره به اینکه عاشورایی جنگیدن از دیگر دلایل تقدس دفاع هشت ساله مردم ایران است، گفت:  پیروزی انقلاب اسلامی پایان استعمار در ایران بود و این برای آنها قابل تحمل نبود و با توطئه و جنگ قصد ساقط کردن آن را داشتند، بی‌خبر از آنکه این مردم اعتقاد خاصی به حوادث کربلا داشته و دارند.

استاندار عنوان کرد: ویژگی دیگر دفاع مقدس نقش بی‌بدیل حضرت امام (ره) به عنوان رهبری فوق‌العاده بود، رهبری که با گفتار معنوی خود چنان تحول و انقلاب روحی پدید آورد که انسانیت انسان را به گونه‌ای دیگر رقم زد و خالق انسان‌های خود ساخته شد و با قلم و نفس مسیحایی خود شهدا را ساخت و الگوی آنان شد.

قناعت با بیان اینکه ویژگی دیگر دفاع مقدس جاری و ساری شدن عامل «وحدت» اقشار مختلف مردم بود، افزود: روحیه جوان‌باوری، الگو شدن برای جهانیان، خودباوری و اعتماد به نفس و معنویت نیروهای مسلح و رزمندگان از دیگر دلایل تقدس هشت ساله مقاومت مردم ایران است.

 انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از