حالت تاریک

دوره آموزشی آمران‌ به‌معروف‌و ناهیان‌ ازمنکر برگزار می‌شود

دوره آموزشی آمران‌ به‌معروف‌و ناهیان‌ ازمنکر برگزار می‌شود

معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی از برگزاری دوره ملی آموزشی پایه آمران‌ به‌ معروف‌ و ناهیان‌ از منکر به صورت مجازی از ۱۵ آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش خاورستان، حجت الاسلام سعید میری روز پنج‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر مهمترین شاخصه ما مردمی‌سازی است که از طریق آموزش و فعال‌سازی شوراها پیگیری می‌شود.

 

معاون فرهنگی و آموزشی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت این ستاد در مسائلی مانند زمین‌خواری، گرانی، عفاف و حجاب، ترک فعل مدیران و تضییع حقوق مردم، تصریح کرد: یکی از مهمترین موضوعات حجاب است که ورود پیدا کردیم اما وظیفه و رسالت مهم ما مردمی کردن این فریضه در بین مردم است و اینکه خود مردم بدانند که باید این فریضه احیاء شود.

 

وی با تأکید بر اینکه آموزش لازمه احیای امر به معروف و نهی از منکر است، از برگزاری دوره آموزشی پایه آمران‌ به‌ معروف‌ و ناهیان‌ از منکر به صورت مجازی خبر داد و گفت: سرفصل‌های دوره شامل آموزش اصول اعتقادات،آشنایی با مبانی فریضتین، آشنایی با مبانی عفاف و حجاب،آشنایی با فریضتین در اندیشه امامین انقلاب، فریضتین در سیره ائمه،آشنایی با مهارت‌های امر به معروف و نهی از منکر و آشنایی با قانون و مباحث حقوقی فریضتین است.

 

حجت الاسلام میری با بیان اینکه این دوره آموزشی ملی در ۲۴ جلسه از ۱۵آبان‌ماه برگزار خواهد شد، ادامه داد: علاقمندان جهت ثبت‌نام از تاریخ یکم آبان ۱۴۰۲ به سایت ستاد امر به معروف به آدرس www.setad-abm.ir  مراجعه کنند.

 

معاون فرهنگی و آموزشی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی افزود:  سال گذشته در دوره‌های مختلف آموزشی ۴۰۰ نفر که می‌خواستند در زمینه امر به معروف و نهی از منکر همکاری داشته باشند، آموزش دیدند.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰ گروه مطالبه‌گری در حوزه‌های مختلف برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان گفت: در بحث گرانی اجاره‌بها مسکن، گرانی و تخلفات اصناف و زمین‌خواری به ویژه در روستاهای اطراف بیرجند پیگیری‌هایی صورت گرفته یا در حال انجام است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از