حالت تاریک
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی عنوان‌کرد:

دور‌دوم انتخابات فرصتی برای جبران کاستی مرحله‌‌‌‌اول

دور‌دوم انتخابات فرصتی برای جبران کاستی مرحله‌‌‌‌اول

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: افراد زیادی در مرحله اول انتخابات شرکت نکردند، که حالا باید در دوم و فرصت مجدد برای انجام تکلیف شرعی و ملی خود و جبران آن کاستی مرحله اول استفاده کنند.

 حجت‌الاسلام محسن مشرفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، با تاکید بر لزوم شرکت مجدد و پرنشاط مردم پای صندوق‌های رای و تکمیل انتخاب نیمه‌‎کاره خودشان، اظهارکرد: هر روز از عمر، فرصت تازه‌ای است که خداوند متعال به انسان ارزانی می‌دارد که انسان باید حداکثر بهره مفید را از هر روز عمر خود ببرد و نسبت به شرائط همان روز بهترین تصمیم را بگیرد، تصمیمی که او را در مقابل وجدان و جامعه اش سرفراز کند و بعدا در قبال آثار بعدی آن تصمیم شرمنده و دچار عذاب وجدان نباشد.

وی با اشاره به اینکه دو گروه از هم وطنان مخاطب سخنانم هستند، بیان کرد: کسانی که توفیق شرکت در مرحله اول انتخابات را داشتند، منطق حکم می‌کند که از این فرصت پیش‌آمده استفاده کنند و کار نیمه‌تمام خود را تمام کنند، چرا که نیکی و احسان به این است که انسان کار را به اتمام برساند.

مشرفی افزود: کسانی هم که به هر دلیل توفیق شرکت در مرحله اول انتخابات را پیدا نکردند، این شرائط برای این دسته فرصت بسیار مغتنم‌تری است، درست مثل کسی که از کما بیرون آمده و از یک مرگ حتمی نجات پیدا کرده باشد، این شخص بیشتر از سایر افراد قدر لحظات عمر را می‌داند و فرصتی برای جبران کاستی‌ها دارد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار‌ها افراد زیادی این شرائط را داشته‌اند که باید از این فرصت مجدد برای انجام تکلیف شرعی و ملی خود و جبران آن کاستی مرحله اول استفاده کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در خصوص اهمیّت این دوره از انتخابات نسبت به دوره‌های گذشته نیز اظهارکرد: وقتی نگاهی به شرائط روز دنیا می‌اندازیم می‌بینیم که در شرائط پیچ تاریخی قرار‌گرفته‌ایم، جبهه باطل و استکبار و غرب وحشی پرده از تمام روپوش‌ها و شعار‌های عوام‌فریب و حقوق بشری خود برداشته و رو در رو به نسل‌کشی مردم مظلوم غزه و حمایت بی‌شرمانه از رژیم قصاب و غاصب صهیونیستی روی آورده و البته به همین دلیل کاملا در موضع ضعف و شکست قرار دارد و از سوی مردم و دانشجویان خود مورد تنفر و بیزاری قرار‌گرفته است.

وی بیان کرد: شرائط داخلی کشور هم در پی شهادت رئیس‌جمهور محبوب و خستگی‌ناپذیر حضرت آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت، بعد از سه سال تلاش و ترسیم یک چارچوب و هندسه جدید از زمامداری و خدمت‌رسانی مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی با پرچمداری جبهه مقاومت و با اقبال آزادگان جهان، در نزدیکی قله پیشرفت قرار‌گرفته و کاملا آماده یک جهش در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی است.

مشرفی تصریح کرد: اکنون فضای عمومی جامعه ایران خواستار رئیس‌جمهوری است که بتواند گفتمان و شیوه زمامداری رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی قدس سره را ادامه دهد و از این فرصت ناب برای حل مسائل و ایجاد یک جهش همه‌جانبه در مسائل کشور، حداکثر استفاده را ببرد.

وی با اشاره به اینکه هر رایی که به صندوق انداخته می‌شود در‌واقع رای به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: بر اساس توضیحات قبلی؛ روشن می‌شود که رایی که هر هم وطن ما به صندوق می‌اندازد هم از نظر اصل مشارکت و هم از نظر کیفیت انتخاب، چه تاثیری در معادلات بین‌المللی و چه تاثیری در شرائط کشور دارد.

او افزود: دلیل اثر بخش بودن این آراء، تلاش جبهه استکبار و ایادی آنها برای منصرف کردن و ایجاد خلل در این مشارکت و ایفای نقش ملی است که البته با هوشیاری ملت بزرگ ایران راه به‌جایی نبرده و نخواهد برد.

وی بیان کرد: مشارکت آحاد جامعه از طیف‌ها و گرایش‌های مختلف در انتخابات، در حقیقت تثبیت یکی از ارکان مهم نظام یعنی جمهوریت نظام است و حکم آبیاری درخت تنومند انقلاب اسلامی در آستانه چهل و شش‌سالگی آن را دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ضمن تاکید بر انتخاب آگاهانه مردم برای ادامه مسیر پیشرفت، اظهارکرد: امروز شرائط دو جبهه حق و باطل در سطح بین‌المللی برای همگان کاملا روشن و شفاف است، پرده‌ها کنار رفته است، " قد تبیّن الرُّشدُ من الغیّ " راه درست از بیراهه کاملا شفاف و جداسازی شده است؛ تا آنجا که مردم کشور‌های غربی هم دروغ بودن ادعا‌های زمامداران ستمگر خود را دریافته و در مقابل آنها قیام کرده‌اند.

مشرفی افزود: در این شرایط خیلی بد‌است که افرادی از جامعه ما که بیدارگر جهانیان بوده‌ایم؛ دل در گروی جانیان از خدا بی‌خبر داشته باشند و از سویی عملکرد دولت‌ها در دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی ایران نیز، کاملا سمت‌و‌سوی هر یک از جریانات و آثار و پیامد‌های انتخاب هر جریان را جلوی چشم ایرانیان و هموطنان عزیز ما قرار داده است.

وی تصریح کرد: در‌واقع مردم جریانات مختلف را کاملا آزموده‌اند، مردم ما می‌دانند که کدام جریان برای مردم کارآمد، دلسوز، فدایی مردم و انقلابند و کدام جریان دل در گروی بیگانه دارند و کاری به مشکلات طبقه ضعیف جامعه ندارند. کدام طیف اهل شعار و حرّافی و نیش‌و‌کنایه‌اند، کدام طیف اهل خدمت و پاسخگویی و خدمت‌گذاری صادقانه‌اند. کدام طیف درد مظلومان و مستضعفان را دارند و کدام یک درد جناح و حزب و اطرافیان خود را دارند.

او ادامه داد: بر همین اساس؛ با وجود این بلوغ سیاسی و اجتماعی، ملت بزرگ ایران در شرائط یک تصمیم بسیار حیاتی و سرنوشت‌ساز برای خود، برای منطقه و بلکه جهان قرار دارد و هیچ یک از ما حق اشتباه کردن نداریم و نمی‌توانیم ساده از کنار این موضوع بگذریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: جمهوری اسلامی میراث‌دار جهاد و ایثار پیامبران الهی و اولیا و شهدای راه حق و حقیقت هستیم، چشم مستضعفان و مظلومان عالم به این نهضت الهی دوخته شده است و بیرون آمدن اسلام و قرآن از غربت و بازگرداندن کرامت انسانی در گرو تصمیم ماست.

وی عنوان کرد: بنابراین مردم ایران بر اساس تجارب قبلی می‌دانند که چگونه باید انتخاب کنند و اگر هم نمی‌دانند؛ باید از کسانی که آگاهی بیشتری دارند بپرسند تا کاملا با آگاهی و هوشیاری انتخاب کنند. همچنین همه باید در قبال انتخاب خود مسئولیت‌پذیر و پاسخگو باشند چرا که " از مکافات عمل غافل مشو - گندم از گندم بروید جو ز جو ".

مشرفی تاکید کرد: امروز هر یک از هم وطنان عزیز، پیر و جوان، زن و مرد، شیعه و سنی و اقوام مختلف باید در قبال تصمیم و عملکرد خود، چه شرکت کردن در انتخابات و چه شرکت نکردن، چه رای به این طرف و چه به آن طرف، پاسخ قانع کننده و محکمه‌پسندی را برای عرضه در پیش وجدان خود، در درگاه پروردگار عالم و پیشگاه هموطنان خود آَماده کند، " این جهان کوه است و فعل ما ندا - سوی ما آید ندا‌ها را صدا "

وی افزود: از پروردگار حکیم و مهربان عاجزانه می‌خواهیم که ملت بزرگ و فداکار ایران را در این آزمایش بزرگ، سرفراز و پیروز گرداند و آنچه خیر و صلاح است بر قلب‌ها و عملکرد مردم جاری سازد و نتیجه انتخابات زمینه‌ساز رشد و بالندگی هر چه بیشتر این مردم صبور و مومن باشد.

انتهای پیام/٧

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از