حالت تاریک

ذخیره دارو در خراسان جنوبی انجام شده است

ذخیره دارو در خراسان جنوبی انجام شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند گفت: ذخیره‌ لازم برخی از داروها همانند شیرخشک و وارفارین در استان خراسان جنوبی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،سید محمد موسوی میرزایی در جلسه خدمات سفر استان گفت: بهداشت و درمان در چهار رشته مهم مربوط به سفر از جمله دارو و اورژانس جاده ای در روزهای عید و تعطیلات خدمات می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در قسمت درمان همه بخش‌ها فعال است، خدمات رادیولوژی بخش دولتی طبق روال گذشته بوده و در شهر بیرجند آزمایشگاه‌های خصوصی کشیک خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در قسمت دارو تمهیدات خوبی انجام شده اضافه کرد: در خصوص شیرخشک که قبلا مشکل داشتیم هم ذخیره لازم انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه کمبودهایی در زمینه وارفارین وجود دارد که کشوری بوده اما آنچه اورژانسی بوده ذخیره سازی انجام داده ایم، افزود: سعی شده تا ذخیره سازی خوبی از داروها انجام شود تا مشکلی پیش نیایید. 

وی با بیان اینکه بالگرد هوایی هم در تعامل با گناباد فعال است، گفت: ۸۵ اورژانس جاده ای در ۲۱ نقطه شهری و ۶۴ نقطه جاده ای فعال خواهند بود، همچنین سه دستگاه اتوبوس آمبولانس هم آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.

موسوی میرزایی با اشاره به اینکه بازدیدهای بهداشتی طبق روال گذشته انجام می‌شود، افزود: کمبود متخصص بیهوشی در برخی شهرستان ها وجود دارد که ناشی از کمبود تخصص بوده و ممکن است مشکلات را بیشتر کند.

وی یکی از مشکلات سفرهای نوروزی را تصادفات عنوان کرد و گفت: شدت تصادفات عامل مهم در مرگ و میر بوده و حتی اگر متخصص سر صحنه حضور داشته باشد باز منجر به فوت خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شاخص راه اندازی پایگاه های جاده ای را در هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه عنوان  کرد و گفت: این مهم در استان ما به ازای هر ۳۲ کیلومتر است. 

موسوی افزود:به ازای هر ۲۰ هزار نفر جمعیت ما یک پایگاه اورژانس باید داشته باشیم که در استان در برخی شهرها به ازای هر هشت هزار نفر ما یک پایگاه اورژانس داریم. 

وی در پایان گفت: در شهرستان بیرجند ما ۱۰ پایگاه اورژانس مستقر داریم. 

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از