حالت تاریک
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی:

رأی تک‌تک افراد در انتخابات، سرنوشت‌ساز است

رأی تک‌تک افراد در انتخابات، سرنوشت‌ساز است

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با توجه به اینکه در مرحله دوم انتخابات یک رای هم می‌تواند تعیین‌کننده باشد، گفت: امروز همه مجاهدان حفاظت از انقلاب اسلامی برای دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، فاطمه بصیری‌پور امروز دوشنبه در سومین هیات اندیشه‌ورز بسیج استان گفت: هیات‌های اندیشه‌ورز در موضوعات مختلف به صورت ماهیانه برگزار می‌شود و آنچه ظرفیت‌های استانی ایجاب کرده پای کار آورده‌ایم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در ابتدای امسال چهار راهبرد امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت را برای انتخابات ترسیم کردند.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با بیان اینکه با شهادت آیت الله رئیسی  و همراهانشان با انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری مواجه شدیم، افزود: در مرحله اول انتخابات وضعیت امنیتی خوبی داشتیم جز اینکه در انتقال صندوق اخذ رای در جکیگور اشرار مسلح به خودروی عوامل اجرایی و انتظامی حمله کردند که منجر به شهادت ۲ نفر شد.

بصیری‌پور بیان کرد: رقابت انتخابات هم با انصراف دو نامزد در ادامه بین چهار نامزد بود اما از آنجا که هیچ کدام از نامزدها نتوانستند بیش از ۵۰ درصد آرای مأخوذه را کسب کنند انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ به مرحله دوم کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه در دور دوم، تنها دو نفر از نامزدها که در دور نخست آرای بیشتری داشته‌اند شرکت می‌کنند، گفت: برنده انتخابات نامزدی است که رأی «اکثریت نسبی» را کسب کند یعنی هر نامزدی که نسبت به دیگری رأی بیش‌تری بیاورد، به عنوان منتخب مردم معرفی خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت رأی تک تک افراد در مرحله دوم انتخابات و تعیین سرنوشت کشور، تصریح کرد: خراسان جنوبی در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری رتبه اول مشارکت را کسب کرد در عین حال میزان مشارکت با دور قبلی انتخابات ۱۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بصیری‌پور با توجه به اینکه در مرحله دوم انتخابات یک رای هم می‌تواند تعیین‌کننده باشد، تأکید کرد: امروز همه مجاهدان حفاظت از انقلاب اسلامی برای دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه دارند.

انتهای خبر/10

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از