حالت تاریک
فرمانده سپاه زیرکوه:

رئیس‌جمهور جدید باید خادم ملت باشد

رئیس‌جمهور جدید باید خادم ملت باشد

فرمانده سپاه زیرکوه گفت: رئیس‌جمهور جدید باید خادم و خدمتگزار ملت باشد که خادم ملت بودن هم یک شبه و در شعار‌های انتخاباتی حاصل نمی‌شود، بلکه خصلتی است که ریشه در گذشته افراد دارد و نباید فریب شعار‌های رنگین را خورد.

محسن کاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» در خصوص ملاک‌های انتخاب یک رئیس‌جمهور اصلح و خوب، اظهارکرد: در دیدگاه اسلام، مسئولیت‌ها، امانت‌هایی در دستان صاحبان منسب است که افراد در وهله اول باید شایستگی‌های لازم را داشته باشند؛ به این معنا که هم دارای تخصص لازم و هم دارای شاخصه‌های دینی و معنوی باشند.
وی افزود: در‌واقع فرد مسئول باید مدیریت و معنویت را به هم گره بزند و مردم نیز در انتخاب نماینده خود باید این دو شاخصه را مدنظر داشته باشند.
فرمانده سپاه زیرکوه عنوان کرد: از آغازین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) نیز بر این شاخصه‌ها تاکید داشتند و به تبیین شاخصه‌های یک مسئول و رئیس‌جمهور اصلح پرداخته و مردم را دعوت می‌کردند تا با روشن‌بینی و تفکر اقدام کنند.
کاری گفت: یکی از اصلی‌ترین معیار‌هایی که امام راحل برای شخص رئیس‌جمهور مدنظر داشتند، تعهد او به اسلام است که در این خصوص می‌‎فرمودند که " کسی را انتخاب کنید که از همه، متعهد‌تر به اسلام باشد" و از دیگر سو از خطر لیبرال‌ها هشدار می‌دادند و تاکید داشتند که اجازه ندهید مملکت به‌دست لیبرال‌ها بیفتد.
وی با اشاره به اینکه حُسن سابقه از دیگر شاخصه‌های یک رئیس‌جمهور از دیدگاه امام راحل است، عنوان کرد: همچنان که امیرالمومنین (ع) در نامه خویش به مالک اشتر به ایشان سفارش کردند که "در بین افراد مختلف، به‌دنبال صاحبان کرامت و شرافت و خانواده‌های شایسته و دارای سوابق نیکو باش".
او خاطرنشان کرد: دیگر ملاک یک رئیس‌جمهور مطلوب در دیدگاه امام خمینی (ره) دوری از شرق‌زدگی و غرب‌زدگی بود؛ یعنی پرهیز از پیروی از تمدن و فرهنگ کشور‌های غربی و شرقی که در‌نهایت سبب وابستگی به آنها می‌شود.
کاری ادامه داد: از‌جمله معیار‌هایی که امام خمینی (ره) برای رئیس‌جمهور منتخب مردم در نظر داشتند، دلسوزی نسبت به مردم است؛ چرا که یک مسئول اگر دلسوز مردم نباشد و به فکر مصالح خود باشد، هیچ‌گاه نمی‌تواند وظیفه‌ای را که درباره خدمت‌رسانی و خدمت‌گذاری نسبت به مردم بر دوش دارد، انجام دهد. این خصلت، خصلتی بارز در شخصیت انبیای الهی به‌ویژه رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است.
فرمانده سپاه زیرکوه با بیان اینکه امام خمینی (ره) یکی دیگر از شاخصه‌های رئیس‌جمهور اصلح را واجد «روحیه مردمی بودن» دانستند و تاکید کردند رئیس‌جمهور باید «از خودتان باشد و‏‎‎‏برای خودتان»، افزود: «خودی بودن» یعنی از جنس مردم بودن و به‌اصطلاح، «خاکی بودن». کسی باشد که همدل و همراز مردم جامعه خود باشد نه فردی که خود او متعلق قشر مرفهِ بی‌درد جامعه باشد و درکی از درد مردم نداشته باشد که نمونه ملموس آن را در افرادی همچون شهید رجایی و شهید آیت‌الله رئیسی مشاهده کردیم.
وی تصریح کرد: امام راحل تاکید داشتند که رئیس‌جمهور اصلح باید «خدمتگزار ملت» باشد؛ این مفهوم در ادبیات سیاسیِ امامین انقلاب بارها مطرح‌شده است و این مردم هستند که انتخاب می‌کنند یک خادم را انتخاب کنند و یا فردی که درکی از روحیه خدمت ندارد و خدمت او صرف آن دست از سرمایه‎دارانِ بی‌درد جامعه می‌شود. امام بارها تاکید داشتند که ما همگی خادم ملتیم و باید برای آنها کار کنیم، چرا که اگر این مردم نبودند، نه ما مسئولیتی داشتیم و نه حکومتی می‌توانستیم در سایه اسلام تشکیل دهیم.
او افزود: خادم ملت بودن هم یک شبه و در شعار‌های انتخاباتی حاصل نمی‌شود، بلکه خصلتی است که ریشه در گذشته افراد دارد و نباید فریب شعار‌های رنگین را خورد.
کاری گفت: انتقاد‌پذیری شاخصه دیگر امام راحل درباره رئیس‌جمهور آینده کشور است که در این خصوص تاکید می‌کنند که "کوچک‌ترین فرد می‌تواند آزادانه و بدون وجود کمترین خطر به بالا‌ترین مقام حکومتی انتقاد کند و از او در مورد اعمالش توضیح بخواهد".
فرمانده سپاه زیرکوه در خصوص ویژگی‌های بارز سیدالشهدای خدمت حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از منظر حضرت امام خامنه‌ای حفظه الله، که می‌بایست به‌عنوان معیار و شاخص برای انتخاب رئیس‌جمهور بعدی انقلاب اسلامی باشد نیز اظهارکرد: از‌جمله ویژگی‌های این شهید این بود که همه اعتراف کردند که مرد خدمت و کار و عمل بود، مرد صفا و صداقت بود، شب‌و‌روز نمی‌شناخت، یک نصاب تازه‌ای را بوجود آورد در راه خدمت به کشور، انقلاب اسلامی و ایران را در چشم رجال سیاسی دنیا، بزرگتر و برجسته‌تر کرد، سبک مدیریت او یک سبک ویژه‌ای بود، با صفا و صمیمیت رفتار میکرد، برای مردم عزت و کرامت قائل بود، به مردم و جوانان میدان میداد، حرمت مردم را نگه می‌داشت، به کسانی که با او به بدی رفتار کرده بودند، پاسخ تند نداد، در مرزبندی با دشمنان انقلاب، صراحت داشت، به لبخند دشمن اعتماد نمیکرد.
کاری ادامه داد: همچنین بیشترین شاخص‌های پرتکرار از ویژگی‌های فرد اصلح در بیانات رهبر معظم انقلاب در طول ۲۸ سال گذشته می‌توان به مواردی از‌جمله مدیریت اجرایی قوی، شیوه تبلیغات صحیح، پایبند به مبانی اسلام و انقلاب، خستگی‌ناپذیر و جهادی، صمیمی و خدمتگزار مردم، استکبار ستیز و شجاع، دارای ایمان و تقوا و توکل، پرهیز از بد‌اخلاقی انتخاباتی، شناخت نیاز و درد جامعه، دارای تدبیر، بصیرت و برنامه، مبارزه با بی‌عدالتی، آرمان‌ها و پیشرفت کشور، ساده‌زیست و غیر اشرافی، التزام به قانون، نگاه به داخل و اقتصاد مقاومتی و... اشاره کرد.
وی با اشاره به خدمات موثر دولت سیزدهم، گفت: از اقدامات مهم، شاخص و امیدآفرین در دولت ۳۳ ماهه شهید رئیسی می‌توان به مواردی از‌جمله پرداخت ۵۵۲ همت بدهی دولت قبل، راه اندازی و فعال‌سازی حدود ۹۰۰۰ واحد صنعتی، کارخانه و مرکز تولیدی کوچک و بزرگ در سطح کشور که هم موجب ایجاد اشتغال و هم افزایش تولید داخل شد، بیمه رایگان طبقات ضعیف جامعه، رشد اقتصادی و ثبات ارزی، رفع محرومیت از نقاط مختلف و کمتر برخوردار کشور، جلوگیری از بحران‌های بزرگ کشور خصوصا در حوزه آب، مبارزه قاطع با فساد، رشد چند برابری شرکت‌های دانش‌بنیان، رفع چالش‌ها با بسیاری از همسایگان با نگاه انقلابی و برخورد منطقی که موجب عزت و اقتدار انقلاب اسلامی شد، ساخت مسکن و واگذاری زمین، تحول در نظام آموزش‌و‌پرورش و رفع مشکلات فرهنگیان و... اشاره کرد.

انتهای پیام/٧

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از