حالت تاریک
یادداشت خبرنگار؛

راهپیمایی اربعین بهترین فرصت برای تقویت وحدت

راهپیمایی اربعین بهترین فرصت برای تقویت وحدت

خبرنگار خاورستان در یادداشتی نوشت: راهپیمایی عظیم اربعین بهترین فرصت برای تقویت روح وحدت و همبستگی، افزایش ایمان، باورها و تقویت روحیه جهادی در قبال مستکبران عالم و تلاش در جهت رفع گرفتاری‌ها و مشکلات مسلمانان جهان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، زهراقربانی در یادداشتی نوشت:آرام آرام بار دیگر اربعین حسینی از راه می‌رسد و سیل مشتاقان و دلدادگان سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از راه‌های دور و نزدیک از أقصی نقاط جهان با پای پیاده راهی قبله عشاق، کربلای معلی می‌شوند. میلیون‌ها عاشق بی‌قرار مشتاقانه جاده عاشقی نجف تا کربلا را به‌پاس زنده نگه‌داشتن یاد و نام اهل‌بیت علیهم‌السلام، سیره امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب‌کبری سلام‌الله علیها، کاروان اسرا، جابر ابن عبدالله انصاری و عطیه عوفی که سنت عزاداری حسین ابن علی علیه‌السلام را پایه‌گذاری کردند، قدم به قدم می‌پیمایند.

جاذبه حسینی هر قلب آماده و سالم و بی نفاقی را جلب می کند. و همه را در رودخانه اربعین می ریزد و در فرات عشق حسین علیه السلام، غسل زیارت می دهد. و این وحدت وجود حسینی ست که دلها را به یک مسیر می برد. و صراط مستقیمی ست که قرآن آن را یگانه راه هدایت می داند. و از راههای دیگر برحذر می دارد.

به‌راستی چه رمز و رازی در قیام حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و نهضت حسینی نهفته است که همواره همچون نگینی بر انگشتری تاریخ بشر و انسانیت می‌درخشد؟ در طول تاریخ عده‌ای تلاش می‌کردند نام امام‌حسین علیه‌السلام و کربلا را از ذهن‌ها دور و فرهنگی حسینی را از صحنه روزگار محو و نابود کنند، بنابراین برای رسیدن به اهداف شیطانی و پلید خویش از هیچ توطئه و دسیسه‌ای دریغ نکردند، با وجود همه تلاش‌ها و اقدامات غیر اسلامی و ضد انسانی دشمنان و حکومت‌های ستمگر، امروز نام امام‌حسین علیه‌السلام پس از گذشت قرن‌ها همچنان شهره جهان است و به آزادگان و حق‌جویان عالم نور امید و حیات می‌بخشد.

فداکاری و شهادت امام‌حسین علیه‌السلام دین را احیا کرد و از آنجا که دین الهی همیشگی و جاودانه است، احیاگر دین الهی نیز هرگز نمی‌میرد و نام و یادش پیوسته در عالم هستی جاودان خواهد بود و راهش نیز همواره بر تارک زمان جاری است.

اربعین اتصال به دریای لطف و توبه الهی ست. اربعین همان بغض رازآلود نهفته در دل تاریخ است که اینگونه می شکند و می شکفد، و فریادش را بر جان خفته بشریت می‌زند. شاید انسانیت بشر امروز را بیدار کند. بشر امروزینی که در جهل مدرن و تکنولوژیک خود فرو رفته و اخلاق و انسانیت را به اسارتگاه شهوانی خود آورده است.

یکی از افتخارات پیروان مکتب حسینی و انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار جهانی و زیاده‌خواهی‌های آمریکاست که در قبال ظلم، جنایت و زورگویی کُرنش نخواهند کرد. رهبر معظم انقلاب در مراسم تقدیر از مهمان‌نوازی موکب‌داران عراقی و خادمان راهپیمایی اربعین فرمودند «دنیای امروز که گرفتار ظلم، فساد و پستی شده است، به شدت نیازمند معرفت آزادگی حسینی است و اگر امام‌حسین علیه‌السلام به‌درستی معرفی شود، در واقع اسلام و قرآن معرفی شده است.»

راهپیمایی عظیم اربعین بهترین فرصت برای تقویت روح وحدت و همبستگی، افزایش ایمان، باورها و تقویت روحیه جهادی در قبال مستکبران عالم و تلاش در جهت رفع گرفتاری‌ها و مشکلات مسلمانان جهان است. حربه دشمنان جهت تسلط بر منابع و مصالح جهان اسلام، اسلام تفرقه و اختلاف‌آفرینی است که متأسفانه به خاطر جهل و ناآگاهی برخی از جوامع اسلامی ضربه‌های شدیدی بر پیکره جهان اسلام وارد کرده است.

امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه جهانی تشنه فرهنگ و معارف اسلام ناب و الگوپذیری از فرهنگ حسینی است.

برجسته‌ترین پیام‌های اربعین حسینی، عزت، اقتدار، وحدت، حق‌طلبی، ظلم‌ناپذیری، برادری و اخوت اسلامی است که همگان موظفند گسترش و توسعه این پیام‌های انسان‌ساز تلاش کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از