حالت تاریک
امام جمعه اهل سنت زیرکوه:

اربعین حسینی نمونه بارزی اتحاد مسلمانان است

اربعین حسینی نمونه بارزی اتحاد مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت زیرکوه گفت: راهپیمایی اربعین حسینی نمونه بارزی از وحدت، اتحاد و انسجام مسلمانان است، برای پیروان اسلام؛ شیعه و سنی مطرح نیست، اصل همان اسلام عزیز است.

مولوی سید مصطفی حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» در خصوص حضور پرشور اهل سنت در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی گفت: امام حسین (ع) فرزند پیامبر اکرم (ص) و سید جوانان اهل بهشت، از گذشته تا به امروز مورد احترام و تکریم بوده و هست، چرا که برای مبارزه با فسق و فجور قیام، ایستادگی و مقاومت کرد تا به دنیا بفهماند که هیچگاه در برابر ظلم و جور سر تعظیم فرود نمی‌آورد.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) الگو و اسوه‌ای برای همه جهانیان؛ بخصوص اسلام و مسلمانان است، گفت: مگر اهل سنت چه مسیری را طی می‌کنند که بخواهند جز طریق اهل‌بیت (ع)، راه دیگری را بپیمایند؟

امام جمعه اهل سنت زیرکوه تصریح کرد: متاسفانه دشمنان انسانیت همیشه به فکرتغییر مسیر اسلام و ایجاد تفرقه بین مسلمانان بوده و هستند و تلاش می‌کنند تا با مطرح کردن مسائلی به نام شیعه و سنی، حنفی، مالکی، اثناعشری و... بوحدت مسلمانان را از بین ببرند. اما " ان‌الدین عندالله الاسلام" یعنی دین در نزد پروردگار همان اسلام است، دینی که مورد تاکید خداوند و پیامبر مکرم اسلام و علمای سراسر عالم از گذشته، حال و آینده بوده است.

حسینی با اشاره به حضور مسلمانان اهل سنت در اجتماع اربعین حسینی، بیان کرد: اربعین و هر آن چیزی که به اسلام و انسانیت مربوط می‌شود، مورد‌تایید اهل سنت بوده و هست و ما با تمام وجود حسن وحسین را به‌عنوان فرزندان مکرم پیامبر اسلام و حضرت فاطمه و علی مرتضی، دوست داشته، داریم و خواهیم داشت و جز این طریق، طریق دیگری را نمی‌توانیم انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: عزت از آن خداوند متعال، رسول و مومنین است، بعید نیست که دشمنان بخواهند دشمنی کنند، اما مهم این است که مسلمین و جهان انسانیت، در مراسماتی مثل اربعین به هم بپیوندند و اجازه ندهند که جیره‌خواران و مزدوران شیاطین، تفرقه ایجاد و به اسلام خدشه وارد کنند.

او افزود: قطعا ما هیچ خدشه و ذلتی را نمی‌پذیریم و همیشه دنبال عزتیم و برای به‌دست آوردن پرچم اسلام و این عزت و افتخار، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

امام جمعه اهل سنت زیرکوه تصریح کرد: اجتماع مسلمین در راهپیمایی اربعین نشانه وحدت و همت بلند آنهاست، مسلمانان در این راهپیمایی به‌دنبال عزتشان می‌گردند تا به دنیا بفهمانند که ما هیچ‌گاه از اعتقادات و مسیر اهل‌بیت (ع) کوتاه نخواهیم آمد.

وی گفت: در‌واقع راهپیمایی اربعین حسینی نمونه بارزی از وحدت، اتحاد و انسجام مسلمانان است و به وضوح می‌بینیم که خانواده‌ها و فرزندان ما، اقوام، آشنایان، دوستان، همسایگان و... همه به فکر این هستند که به این اجتماع عظیم بپیوندند و به دنیا نشان دهند که برای پیروان اسلام شیعه و سنی مطرح نیست، حنفی مالکی حمبلی و... نشانه است، اما اصل همان اسلام عزیز است.

حسینی با اشاره به شباهت حوادث امروز غزه و فلسطین به حوادث کربلا، گفت: کربلا در ١٤٠٠ سال قبل اتفاق افتاد، اما اتفاقات امروز غزه و فلسطین، مظلومیت مردم آن و صحنه‌های زننده و هتاکانه‌ای که توسط خبیث‌ترین و ناپاک‌ترین انسان‌های روی زمین اتفاق می‌افتد نیز کمتر از حوادث کربلا نیست.

وی بیان کرد: چه خوب است که ما مسلمانان به این مسئله توجه کنیم که امروز کربلای ما غزه است و علاوه بر دعا و کمک به این مظلومین، به دنیا ثابت کنیم که غزه و فلسطین و بیت‌المقدس نه به خودشان، بلکه به تمام دنیا و آزادی خواهان دلسوز انسانیت نیز مربوط می‌شود.

حسینی تاکید کرد: باید به هر طریقی، زشتی عمل این کفار صهیونیستی و جهان خواران و جرثومه‌های فساد را به تصویر کشید و به دنیا فهماند که کربلای امروز همین فلسطین و غزه و بیت‌المقدس عزیز است و برای نابودی یزید زمان یعنی رژیم منحوس صهیونیستی تلاش کرد.

انتهای پیام/٧

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از