حالت تاریک
سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی:

رشد ۲ و نیم برابری اعتبارات دوبانده سازی

رشد ۲ و نیم برابری اعتبارات دوبانده سازی

سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات ساخت باند دوم راه‌های استان در دولت سیزدهم ۲ و نیم برابر افزایش یافته است و در همه شهرستان‌ها پروژه فعال داریم.

به گزارش خاورستان،میرمحمد مودی روز پنجشنبه در نشست خبری دستگاه‌های اجرایی استان که به مناسبت هفته دولت و میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد افزود: سه اولویت برای تکمیل باندهای دوم استان در دستور کار قرار دارد که شامل اتصال معبرهای اصلی، تکمیل دوبانده‌ سازی ۲ کریدور اصلی کشور که از خراسان جنوبی می‌گذرد و اتصال تمامی مراکز شهرستان‌ها به شبکه بزرگراهی کشور است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار کیلومتر جاده‌های استان و شبکه بزرگراهی برای دوبانده‌ سازی نیازسنجی شده است گفت: تاکنون ۸۵۰ کیلومتر باند دوم تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و ۵۵۵ کیلومتر به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است.

سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۱۲۰ کیلومتر باند دوم راه‌های استان با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اجرا است که هفته دولت امسال ۴۴ کیلومتر آن با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درخصوص آخرین وضعیت پروژه راه آهن استان بیان کرد: راه‌آهن شرق یکی از طرح‌های ریلی بزرگ کشور است که با استجازه مقام معظم رهبری، اختصاص اعتبار از محل تهاتر نفتی راهگشای اعتباری این طرح بزرگ شد.

مودی گفت: جلسات اختصاص اعتبار از این محل به طور مستمر در حال انجام است و به نتایج خوبی رسیده لذا پیش‌بینی می‌شود به زودی کلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه به زمین زده شود.

وی ادامه داد: سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ هزار واحد است و تاکنون ۱۰۸ هزار نفر متقاضی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۴ هزار نفر واجد شرایط شده‌اند.

سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: هزار و ۸۵۰ هکتار زمین به این پروژه‌ها الحاق شده و ۲ هزار هکتار نیز در حال الحاق است.

وی افزود: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای زیرساخت‌های آب و برق سایت‌های نهضت ملی مسکن از محل وزارتخانه تامین شده که در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفته است.

افتتاح ۲۶ پروژه روکش آسفالت در هفته دولت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم در نشست خبری گفت: همزمان با هفته دولت ۵۰ پروژه در حوزه راهداری، فنی و راه روستایی استان با هزینه‌کرد سه هزار و ۶۷۹ میلیارد ریال آماده افتتاح است و ۲۶ پروژه روکش آسفالت در قالب ۲۴۵ کیلومتر به نمایندگی از ۵۱۶ کیلومتر در سطح استان افتتاح می‌شود.

اسدالله جلال‌زاده اظهار کرد: ۲ هزار و ۶۰۱ میلیارد ریال اعتبار برای این حجم از روکش راه‌های استان هزینه شده است.

وی گفت: یکی از خدمات اصلی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای روکش آسفالت بوده که امسال با تلاش صورت گرفته اعتبار ملی حوزه نگهداری راه‌ها را به ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم و نسبت به سال قبل ۲ برابر بیشتر است.

رشد ۲ و نیم برابری اعتبارات راه‌های دوبانده در خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: این اعتبار ابلاغ شده و طی تفاهم نامه‌ چهار جانبه دیگر ۵۲۰ کیلومتر روکش راه‌ها مجوز مناقصه گرفته است.

وی عنوان کرد: پیش از دولت سیزدهم ۵۰۰ کیلومتر راه روکش آسفالت انجام می‌شد و سال گذشته عملکرد استان ۷۰۰ کیلومتر بود امسال هم علاوه بر تعهد سالانه ۵۲۰ کیلومتر مجوز گرفته‌ایم که هدفگذاری شده فراتر از هزار کیلومتر در سال بتوانیم روکش راه‌ها را انجام دهیم.

جلال‌زاده گفت: از ابتدای دولت سیزدهم هزار و ۳۶۸ کیلوکتر روکش آسفالت در استان انجام شده که رشد ۶۹ درصدی نسبت به ۲ سال ماقبل را نشان می‌دهد.

وی افزود: در مورد اصلاح نقاط حادثه خیز نیز از ۱۰ نقطه‌ای که در جاده‌ها مصوب شده تاکنون ۲ نقطه رفع شده، علاوه بر این نقاط حادثه خیز غیر مصوب هم از اعتبارات استانی و مستمر رفع می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی احداث راه‌های روستایی را از دیگر وظایف این اداره کل برشمرد و گفت: ۹۰ کیلومتر در ۲ سال آخر دولت قبل انجام شد که هزینه‌کرد آن ۷۶۱ میلیارد ریال بود و در ۲ سال اخیر ۱۲۹ کیلومتر راه روستایی در استان احداث که سه هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.

وی بیان کرد: احداث هزار کیلومتر راه روستایی و ۶۰۰ کیلومتر روکش آسفالت هم در بازه دو ساله با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام می‌شود.

جلال‌زاده گفت: با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی اعتبارات خوبی در حوزه راه‌ها به استان تزریق شده که امید است با ادامه روند تخصیص اعتبارات فراتر از تعهد سالانه بتوانیم در این حوزه خدمات رسانی کنیم.

وی از آمادگی ۷۵ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین نیز خبر و ادامه داد: از ۲۷ مرداد تاکنون ۲ هزار و ۲۵۷ زائر با ناوگان حمل و نقل عمومی و ۶۹ سفر به مرز مهران منتقل شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: سال گذشته زمان انتظار زائران خراسان جنوبی در مرز مهران بعد از ترخیص مرز ۱۵ دقیقه بود و امسال نیز تلاش شده در کوتاه ترین زمان اتوبوس مهیا شود.

وی گفت: ۳۳ راهدارخانه و ۳۴ مجتمع خدمات رفاهی در سطح جاده‌های استان فعال بوده و آماده پذیرایی از زائران اربعین است.

 

انتهای خبر/3 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از