حالت تاریک
رشد ۳ برابری درآمد میراث فرهنگی در خراسان جنوبی
در نیمه نخست امسال؛

رشد ۳ برابری درآمد میراث فرهنگی در خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی از رشد ۳۵۵ درصد درآمدی این مجموعه در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»  و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی، هادی شاهوردی در این رابطه گفت: در راستای اهداف ستاد درآمد و تجهیز منابع استان مبنی بر ساماندهی درآمدهای استان و بهبود مستمر روش‌های کسب درآمدها، شناسایی منابع جدید درآمدی و تجهیز منابع استان، اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با مدیریت اماکن تاریخی و به منظور توسعه صنایع‌ دستی اقدام به تعریف فضاهای تاریخی تحت عناوین واحدهای گردشگری و صنایع‌ دستی کرده است.

وی افزود: براساس گزارش آماری اداره‌ کل امور اقتصادی و دارایی استان، میزان درآمد حاصل از بناهای مذکور طی شش ماهه ابتدای سال جاری  با رشدی معادل ۳۵۵ درصد در قبال تعهد این اداره‌ کل همراه بوده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی بیان کرد: تعهد اعلام شده برای اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال بوده که با توجه به انجام اقدامات مربوط در نیمه نخست امسال مبلغ ۸۸۷ میلیون ریال درآمد حاصل شده است.

خراسان جنوبی ۳ هزار و ۶۵۵ اثر شناسایی‌شده دارد که بیش از هزار و ۵۵ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت ملی و ۹ اثر در شش شاخه ثبت جهانی است.

انتهای خبر/10

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از