حالت تاریک
امام جمعه زیرکوه:

رمضان بهترین زمان برای جذب افراد به دین

رمضان بهترین زمان برای جذب افراد به دین

امام جمعه زیرکوه گفت: ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای جذب افراد به دین حیات بخش اسلام است، چرا که در این ماه بستر توبه و تقرب به خدا آماده است.

حجت‌الاسلام حسن صباغیان درخصوص اهمیت ماه مبارک رمضان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» اظهارکرد: ماه مبارک رمضان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر بهار طبیعت فروردین و اردیبهشت و خرداد است، بهار معنویت هم از رجب شروع می‌شود و در ماه رمضان به اوج خودش می‌رسد. 
وی افزود: به فرموده پیامبر عظیم الشان اسلام؛ ماه رمضان بهترین ماه‌ها و شب‌و‌روز آن بهترین شب‌و‌روز‌ها و ساعات و لحظات آن بهترین لحظات و ساعات است، دعای مردم در این ماه به اجابت نزدیک‌تر است و حتی خواب و نفس‌های انسان در این ماه عبادت و تسبیح است لذا این ماه، با برکت و رحمت و مغفرت فراوان برای مردم قرار داده شده است. 
امام جمعه زیرکوه با اشاره به افزایش معنویت فضای جامعه در ماه رمضان، بیان کرد: بهترین زمان برای جذب افراد به دین حیات بخش اسلام همین ماه مبارک رمضان است، چرا که در این ماه بستر توبه برای امثال رسول ترک‌ها و... بسیار فراهم است و بستر تقرب به خدا هم آماده است، وقتی خواندن هر آیه قرآن ثواب یک ختم قرآن را دارد و افطاری حتی به‌اندازه نصف خرمایی ثواب آزاد کردن یک بنده را دارد، پس‌زمینه برای افزایش معنویت فراهم است. 
وی ادامه داد: اگر توجه کنید در ماه مبارک رمضان الفت و نزدیکی قلوب به اوج خودش می‌رسد، مردم مهربان‌تر می‌شوند و گناه هم کمتر می‌شود. جالب است که طبق آمار، جرایم و بزهکاری‌های اجتماعی هم در این ماه کاهش پیدا می‌کند. 
صباغیان افزود: در این ماه کمک به هم نوعان و فقرا نیز افزایش پیدا میکند که البته باید برنامه‌ریزی درست و دقیقی هم از طرف نهاد‌های مرتبط برای مدیریت کمک‌های مردمی و رساندن آن به‌دست نیاز‌مندان واقعی صورت گیرد. 
وی با اشاره به تقارن بهار قرآن و طبیعت در امسال، اظهارکرد: تقارن بهار طبیعت با بهار معنویت را میتوان به فال نیک گرفت و سنت حسنه صله رحم در تعطیلات نوروز را به سفره‌های ساده ماه مبارک گره زد. افطاری دادن ساده از طرف اسلام توسط پیامبر صل الله علیه وآله وسلم سفارش شده است و صله رحم هم از واجبات بسیار مهم است که خداوند درسه آیه قرآن قاطع رحم را لعنت فرموده است، لذا ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای رشد صله ارحام با سفره‌های ساده افطاری ست. 
امام جمعه زیرکوه با بیان اینکه اکثریت مردم از طیف‌ها ‌و تیپ‌های مختلف؛ بخصوص جوانان و نوجوانانی که ممکن است تصور شود اعتقادی به نماز و روزه ندارند، معتقد به این ماه و اهمیت و ارزش‌های آن هستند، گفت: با تمام تلاش دشمنان انقلاب و معاندین اسلام برای ترویج بی‌دینی، اما مردم نسبت به اعتقادات‌شان اهمیت میدهند که یکی از جلوه‌های آن در همین ماه مبارک رمضان است. 
صباغیان عنوان کرد: در‌واقع اکثر مردم حتی بعضی از کسانی که ممکن است نسبت به بعضی از واجبات کوتاهی می‌کنند، اما در ماه مبارک رمضان به ارزش‌های اسلامی در این ماه مثل روزه گرفتن، تلاوت قرآن و جزء‌خوانی، صله رحم، کمک به نیاز‌مندان اهمیت میدهند و این نشان‌دهنده جایگاه معنوی و ارزشی مردم عزیز است. 
وی بیان کرد: در خصوص تلفیق ماه رمضان با نوروز نیز جدای از همه برنامه‌های جذاب مانند عید دیدنی‌ها و دورهمی‌های معنوی و با صفا، مهمترین رویداد ارزشی کمک‌های خیرخواهانه و مواسات است که با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز خیلی پررنگ‌تر شده است. 

انتهای پیام/٧ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از