حالت تاریک
رنج مرکز استان خراسان‌جنوبی از کمبود فضای‌ آموزشی
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

رنج مرکز استان خراسان‌جنوبی از کمبود فضای‌ آموزشی

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیرجند دارای کمترین سرانه فضای آموزشی در سطح استان است، گفت: متوسط سرانه فضای آموزشی در شهر بیرجند ۴.۵ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است.

حامد رخسارپور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان» با اشاره وضعیت فضاهای آموزشی در سطح استان خراسان جنوبی، گفت:  در حال حاضر ۱۲۰ پروژه نیمه‌تمام آموزشی در حوزه نوسازی مدارس استان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این تعداد پروژه در قالب ۳۳۴ کلاس درس در حال ساخت است، ادامه داد: اتمام پروژه های نیمه‌تمام در ردیف اعتباری قرار گرفته و بر اساس تخصیص اعتبار انجام می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی یادآور شد: سال گذشته ۷۰ پروژه از پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی تکمیل و بهره‌برداری رسید و در ابتدای مهرماه امسال و آغاز سال تحصیلی نیز ۴۳ پروژه فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی در استان افتتاح شد.

رخسارپور با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی بیرجند دارای کمترین سرانه فضای آموزشی است، تصریح کرد: متوسط سرانه فضای آموزشی استان ۶.۵ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است که این آمار در شهر بیرجند ۴.۵ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است.

وی با اشاره به اینکه در مرکز استان ۴۹ مدرسه  دوشیفته وجود دارد که حاکی از کمبود کلاس‌های درس در این شهرستان است، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳۰ کلاس درس در قالب هشت پرژه نیمه‌تمام در شهرستان بیرجند در حال ساخت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت:  در مجموع ۱۱ مدرسه سال آینده به فضاهای آموزشی بیرجند اضافه خواهد شد.

انتهای خبر/10

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از