حالت تاریک
رهاورد نمایشگاه اکسپو برای خراسان جنوبی

بازدید 21 هیئت تجاری از غرفه استان انجام شد

بازدید 21 هیئت تجاری از غرفه استان انجام شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بازدید 21 هیئت تجاری و امضای قرار داد ساخت سردخانه را رهاورد حضور استان را در نمایشگاه بین المللی اکسپو 2024 عنوان‌کرد.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،مهدی جعفری، امروز در جمع رسانه ها با اشاره به حضور استان در نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: همین حضور سبب بازدید های بسیار از غرفه خراسان جنوبی شد.

وی با اشاره به رقم خوردن 110 مذاکره تجاری در غرفه خراسان جنوبی ادامه داد: پیگیری ها برای به نتیجه رسیدن این گفت وگو های تجاری ادامه خواهد یافت.وی با گلایه از ضعف رسانه ای فعالیت ها واقدامات انجام شده در غرفه خراسان جنوبی تصریح کرد: ۴۰ شرکت و ۶۰ فعال اقتصادی استان در زمینه زنجیره‌های ارزش راهبردی خراسان جنوبی در این نمایشگاه فعال بودند که بازاریابی خوبی درخصوص محصولات خود در سطح ملی و بین‌المللی داشتند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: غرفه این استان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران توانست با ۲۱ هیئت تجاری ارتباط برقرار کند.

وی امضای 7 تفاهم نامه مختلف در زمینه تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی استان را از رهاوردهای حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اعلام کرد و گفت: تفاهم‌ نامه گوهر سنگ خراسان جنوبی بین استاندار و قائم مقام وزیر صمت به امضا رسید و براساس این تفاهم‌ نامه همه اکوسیستم گوهرسنگ‌های استان از مرحله اولیه تا فرآوری کامل و جامع تحت پوشش قرار می‌گیرد.

جعفری با اشاره به انعقاد تفاهم‌ نامه سه جانبه بین استانداری و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی به منظور انجام فرآیند تهیه طرح پیشنهادی و ثبت نظام‌های میراثی کشاورزی مهم جهانی (جیاس) زرشک بی دانه منطقه افین و عناب خوسف در نظام جیاس فائو اضافه کرد: بر اساس این تفاهم‌ نامه زرشک روستای افین و عناب خوسف ثبت جهانی سازمان فائو می‌شود.                               

وی در ادامه به امضای تفاهم‌ نامه برای ساخت اولین سردخانه دولتی در خراسان جنوبی با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال اشاره و اظهارکرد: این سردخانه با مشارکت ۵۰ درصدی استان و سازمان تعاون روستایی کشور احداث می شود. همچنین تفاهم‌ نامه تامین اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال برای خرید توافقی زرشک و عناب با سازمان تعاون روستایی کشور به امضا رسید.

جعفری اضافه کرد: به دنبال این هستیم که دبیرخانه ملی گوهرسنگ‌ها را در خراسان جنوبی داشته باشیم و تفاهم‌ نامه پژوهشی با ایمیدرو در زمینه گوهرسنگ‌ها نیز به امضا رسیده‌ است.

وی عنوان کرد: وزاری کشور و جهاد کشاورزی، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، ۶ نفر از معاونان وزرا، اتاق‌های مشترک کشور، سرمایه گذاران داخلی و خارجی و رئیس منطقه آزاد تجاری چابهار از غرفه استان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ بازدید کردند که امیدواریم اتفاقات خوبی در آینده تجاری خراسان جنوبی رقم‌ بخورد.

 

انتهای خبر/3

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از