حالت تاریک
با حضور جانشین فرمانده کل سپاه انجام شد؛

بازدید از روند اجرای استخر ذخیره آب قنات‌بلده

بازدید از روند اجرای استخر ذخیره آب قنات‌بلده

جانشین فرمانده کل سپاه با همراهی استاندار خراسان جنوبی از روند اجرای استخر ذخیره آب قنات بلده بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، بازدید جانشین فرمانده کل سپاه با همراهی استاندار خراسان جنوبی از روند اجرای استخر ذخیره آب قنات بلده در ادامه برنامه‌های جانبی اجلاسیه ملی "شهدای جهاد و خدمت" و با هدف اطلاع از روند اجرای پروژه و بررسی راهکارهای تسریع در کار صورت گرفت.

عملیات اجرایی احداث استخر ذخیره آب یک میلیون متر مکعبی قنات جهانی بلده با عنوان طرح "مدیریت منابع آب از آبخیز تا جالیز" دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شده است.

استخر ذخیره آب قنات جهانی بلده فردوس با عمق ۲۰ متر با هدف توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، بهره‌مندی از سامانه‌های نوین آبیاری، تعادل بخشی مصرف آب، توسعه کشت‌های یکپارچه و بهره‌مندی از آب‌های روان فصلی در شهر باغستان در حال احداث است.

قنات بلده که به صورت میانگین حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آبدهی دارد، در چهلمین اجلاس میراث فرهنگی یونسکو در تیرماه سال ۱۳۹۵ به عنوان قنات ایرانی در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.

همچنین در ادامه دبیرخانه ملی روز حرکت های جهادی و امداد مردمی در شهرستان فردوس افتتاح و تجهیزات قرارگاه جهادی پهنه‌ای شهرستان فردوس به ارزش یک ‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رونمایی شد.

انتهای خبر/10

بازدید از روند اجرای استخر ذخیره آب قنات‌بلده
بازدید از روند اجرای استخر ذخیره آب قنات‌بلده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از