حالت تاریک
خبر ورزشی؛

رکاب‌زن بیرجندی رکورد گینس را جابه‌جا کرد

رکاب‌زن بیرجندی رکورد گینس را جابه‌جا کرد

در بسته خبر ورزشی امروز خاورستان خبرهای متنوعی از جابجایی رکورد گینس دوچرخه‌سوار بیرجندی، درخشش ووشوکاران در سرزمین آفتاب هشتم و چهار بازیکن طبسی در اردوی انتخابی کشوری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، محمدعلی ربیعی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: عماد عزیزی ورزشکار ۱۳ ساله بیرجندی در انجام حرکت تک چرخ با دوچرخه رکورد گینس را جابجا کرد.

وی گفت: این ورزشکار بیرجندی روز پنج‌شنبه ۱۸ مردادماه از ساعت ۴:۳۰ بامداد تا ۸:۱۰ صبح مسیری به طول ۵۰ کیلومتر را با دوچرخه تک‌چرخ رکاب‌زد و رکورد گینس را جابه‌جا کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: این رکاب‌زنی در پیست دومیدانی استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند زیر نظر ناظرین انجام شده و مستندات آن جهت پیگیری ثبت رکورد در گینس به فدراسیون ورزش‌های همگانی و اداره‌کل ورزش و جوانان استان ارسال شده است.

ربیعی تصریح کرد: پیش از این آوات رشیدی از شهرستان سردشت توانسته بود در مدت زمان بیش از ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه، مسافتی به طول ۴۵ کیلومتر و ۲۲۰ متر را با دوچرخه تک‌چرخ رکاب بزند.

درخشش ووشوکاران در سرزمین آفتاب هشتم

تیم ووشو استان در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی مشهد مقدس که ۱۷ تا۲۰ مرداد ماه برگزار شد با درخشش قهرمانان نامدار خود موفق شد بر سکوی دوم این دور از مسابقات بایستد. 

در رده سنی نونهالان وزن منفی ۲۴ محمد جواد اسماعیلی مقام سوم، وزن منفی ۲۷ محمد صادق شبانی مقام سوم، وزن منفی ۳۰ محمدحسین محمودی طلا ، در رده سنی نوجوانان وزن منفی ۵۲ علی افروزیان مقام سوم ، وزن منفی ۴۸ سبحان محمودی مقام دوم و در رده سنی جوانان وزن منفی ۴۸ حسین جاهد مقام اول، وزن منفی ۵۲ مهدی یعقوبی مقام اول ، وزن منفی ۵۶ رامین علیزاده مقام سوم و وزن منفی ۶۰ محمدجواد سنچولی نقره را از آن خود کردند.

در بخش تالو رده سنی نوجوانان اجرای فرم سنتی امیرعلی خرمشاد مقام دوم را از آن خود کرد و‌ به این ترتیب تیم ووشو خراسان جنوبی با کسب سه مدال طلا، سه نقره و  چهار برنز بعد از میزبان بر سکوی دوم ایستاد.

۴ بازیکن طبسی در اردوی انتخابی کشوری 

اولین اردوی تمرینی نونهالان استان خراسان‌جنوبی (آماده‌سازی و انتخابی اعزام به مسابقات کشوری) در شهرستان بیرجند با مربیگری خانم کارگر و سرپرستی خانم هنرمند و حضور کمیته‌های فنی و مربیان استعدادیابی برگزار شد.

شایان ذکر است رمضانی رئیس، به همراه کاملی نایب رئیس و جنگی دبیر هیئت والیبال استان از این اردو بازدید و از زحمات و تلاش‌های ارزشمند بازیکنان ،مربی و کادر همراه، تقدیر و تشکر کردند .

گفتنی است: چهار بازیکن مستعد طبسی، به نام های یکتا سلطانی ،فاطمه رضایی،عارفه رشیدپور،مبینا سحرخیز از بازیکنان باشگاه ورزشی موج نو در این اردو انتخاب شدند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از