حالت تاریک
همزمان با هفته دولت؛

ساخت بوستان ۱۴ هزار مترمربعی بیرجند آغاز شد

ساخت بوستان ۱۴ هزار مترمربعی بیرجند آغاز شد

عملیات اجرایی بوستان سراب به مساحت ۱۴ هزار مترمربع همزمان با ششمین روز هفته دولت در شهر بیرجند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی بوستان سراب به مساحت ۱۴ هزار مترمربع  و با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال به نمایندگی از هفت پروژه شاخص شهرداری بیرجند روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی در محله سراب شهر بیرجند واقع در خیابان سپیده کاشانی برگزار شد.

عملیات اجرایی این بوستان شامل منظرسازی با اقلیم خشک، ایستگاه تندرستی، آلاچیق، برکه و آبنما، زمین بازی کودکان، مسیر پیاده‌روی و زمین‌های ورزشی است.

شهردار بیرجند در این مراسم گفت: یکی از هدفگذاری‌ها در دوره مدیریت شهری، احداث هشت بوستان در سطح شهر بوده که تاکنون ۶ بوستان افتتاح شده یا در مراحل پایانی است.

مهدی بهترین ادامه داد: با احداث بوستان سراب و بوستان ۱۳ آبان که در هفته دولت امسال آغاز شد حدود ۲۰ هکتار به سرانه فضای سبز بیرجند افزوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با این دو بوستان سرانه فضای سبز شهر از ۲۶۷ هکتار به ۲۸۷ هکتار افزایش پیدا می‌کند.

شهردار بیرجند یکی دیگر از پروژه‌های افتتاحی هفته دولت امسال را بهسازی و مناسب‌سازی خیابان کارگران اعلام کرد که برای آن ۵۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و شامل اجرای جوبه به متراژ ۲هزار و ۵۰۰ متر طول، ۴ هزار و ۹۰۰ متر مربع کف‌سازی و خط ویژه نابینایان به متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ متر طول است.

بهترین افزود: زیرسازی و آسفالت تمامی معابر مهرشهر به متراژ ۴۰۰ هزار متر مربع با هزینه بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های افتتاحی هفته دولت است و بعد از ماه صفر جشن پایان آسفالت مهرشهر بیرجند را برگزار می‌کنیم.

وی احداث میدان آیت الله مصباح یزدی مهرشهر با هزینه ۱۶ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت امسال ذکر کرد و گفت: تملک و احداث پارکینگ‌های خیابان طالقانی به متراژ هزار و ۸۸۰ متر مربع با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌ها است.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از