حالت تاریک
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان‌جنوبی تأکید کرد؛

لزوم شناساندن مکتب شهید سلیمانی به نسل جوان

لزوم شناساندن مکتب  شهید سلیمانی به نسل جوان

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: مکتب شهید سلیمانی روز به روز نیاز به رشد و تبیین‌گری و معرفی به نسل جوان برای شناخت اینگونه قهرمان‌های مردمی و جهادی دارد.

فاطمه بصیری‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» با گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و تسلیت شهادت جمعی از مردم و زائران مزار مطهر حاج قاسم در عملیات تروریستی کرمان، اظهار کرد: شهید سلیمانی به تعبیر مقام معظم رهبری یک فرمانده جنگاور مسلط بر عرصه‌های نظامی بود.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی ادامه داد: سردار سلیمانی علاوه بر اینکه فرمانده نترس، شجاع، مجاهد و جهادی بود اما در عین حال بشدت مراقب حدود شرعی بود که مبادا به کسی تعدی و ظلم شود.

بصیری‌پور با بیان اینکه حاج قاسم به دهان خطر می‌رفت امّا جان دیگران را تا می‌توانست حفظ میکرد، ادامه داد: او بارها در معرض شهادت قرار گرفته بود اما در راه خدا و انجام وظیفه و جهاد فی سیبل الله از دشمن و تحمل سختی و سرزنش دیگران پروا نداشت.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی هر جایی که ملت‌های منطقه نیاز به کمک داشتند پای کار بود و در برابر توطئه‌ها و نقشه‌های امریکا به ویژه در منطقه غرب آسیا بسیار هوشمندانه عمل کرد و این توطئه‌ها و نقشه‌های آنان را خنثی کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه حاج قاسم با تدبیر بود وبرای کارهایش منطق داشت، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری این شجاعت و تدبیرِ توأمان شهید سلیمانی فقط در میدان نظامی نبود، در میدان سیاست هم همین جور بود.

بصیری‌پور ادامه داد: روحیه نوع‌دوستی و فداکاری از او انسانی  به وجود آورده بود که برایش این ملّت و آن ملّت معنا نداشت؛ و حالت فداکاری را برای همه داشت.

وی با بیان اینکه از عمده خصایص حاج قاسم این بود که اهل معنویّت و اخلاص و آخرت‌جویی بود، گفت: همه این ویژگی‌ها از سیره و سلوک شهید سلیمانی مکتبی ساخت که به تعبیر مقام معظم رهبری این مکتب روز به روز نیاز به رشد و تبیین‌گری و معرفی به نسل جوان برای شناخت اینگونه قهرمان‌های مردمی و جهادی دارد.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی افزود: شهید سلیمانی در مسائل داخل کشور آنچه بود که رهبر معظم انقلاب فرمود: « در مسائل داخل کشور اهل حزب و جناح و مانند اینها نبود، لکن بشدّت انقلابی بود. انقلاب و انقلابیگری خطّ قرمزِ قطعیِ او بود؛ ذوب در انقلاب بود. پایبند به خطّ مبارک و نورانیِ امام راحل.»

بصیری‌پور در ادامه گفت: شهید سلیمانی همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید و شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی به عنوان یکی از فرماندهان شجاع اسلام در عرصه ملی و فراملی یک تصویری از فرمانده انقلابی و هوشمند و متعهد را به جهانیان نشان داد، افزود: هر فکر آزادی‌خواه و انسان عدالت‌جویی این منش و سلوک را می‌پسندد و در روز شهادت حاج قاسم دیدیم که همه آدم‌ها با هر سلایق و نگرشی عزادار شهادت این بزرگمرد بودند.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی پس از شهادت خود هم نه تنها نام و یاد او بزرگتر نشد که روز به روز ما شاهد متبلور شدن اندیشه این قهرمان مردم در فکر و ذهن کودکان این سرزمین هستیم به امید اینکه اینها نیز حاج قاسم‌های آینده باشند و زنان و مادران ما هم مادران قاسم‌پروری باشند که در گام دوم انقلاب و تداوم این انقلاب، آرمان‌های حاج قاسم محقق شود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از