حالت تاریک
کارشناس مسائل سیاسی:

سلب اعتماد شهرک‌نشینان صهیونیست، ضربه‌ای غیرقابل ترمیم است

سلب اعتماد شهرک‌نشینان صهیونیست، ضربه‌ای غیرقابل ترمیم است

کارشناس سیاسی گفت:  اسرائیل چگونه توانسته برای شهرک‌نشین‌ها امنیت ایجاد کند در صورتی که مناطق در اشغال صهیونیست‌ها، بمباران شدند و خسارت‌های مالی و جانی به آن‌ها وارد شد.

هادی مساح شوکت‌آباد کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، به عملیات «طوفان‌الاقصی» و غیرقابل ترمیم بودن این شکست برای اسرائیل اشاره کرد و گفت: حکومت اسرائیل بر چندین اصل بنا شده و افرادی که در آن رژیم مسئولیت می‌گیرند، به آن پایبند هستند.

اصول صهیونیست‌ها در طوفان الاقصی از بین رفت

وی افزود: یکی از اصول، بحث بازدارندگی است به این معنا که در قانون‌ها و راهبردهایی که موردنظر صهیونیست‌ها است، باید به بازدارندگی توجه شود تا اقداماتی که انجام می‌دهد، منجر به آسیب برای شهرک‌هانشین‌ها نشود و در مدیریت کلان دولتی آن، موجب شکاف نشود.

کارشناس سیاسی با بیان این‌که اصل بعدی، اشراف اطلاعاتی و هشدار است که نیازمند مدیریت قوی و حرفه‌ای است، گفت: زمانی‌که حمله‌ای به صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد، باید قبل از حمله، به قول معروف دست طرف مقابل را خوانده باشند و هشدارهای لازم را به شهرک‌نشین‌های صهیونیست بدهند تا در پناه‌گاه‌ها پناه گیرند.

مساح اضافه‌کرد: پناه‌گاه‌های صهیونیست دارای حسگرهایی است تا به افرادی که پناه گرفتند وضعیت خارج از پناه‌گاه را اعلام کند.

وی اظهارکرد: صهیونیست‌ها همواره تلاش می‌کنند تا توپ را به زمین طرف مقابل بکشانند و این مورد، جزو اصول آن‌ها است.

کارشناس سیاسی گفت: شاهد هستیم صهیونیست‌ها تمام این اصول را در طوفان الاقصی از دست دادند.

اسرائیل ویترین جنایت‌های اروپا و آمریکا است

مساح یادآورشد: افسر رژیم صهیونیستی نیمه‌شب از خواب بیدار و اسیر شد؛ هشداری مبنی بر حمله به شهرک‌نشین‌های صهیونیست داده نشده بود؛ این‌ها اقداماتی است که رزمندگان فلسطینی انجام دادند و بازدارندگی صهیونیست‌ها را زیرسؤال برد و باعث شد اعتماد شهرک‌نشین‌های صهیونیست به مسئولان این رژیم از بین برود.

هیمنه رژیم صهیونیستی، مصنوعی و دروغ است

وی با بیان این‌که هیمنه رژیم جعلی صهیونیستی، اروپا و آمریکا مصنوعی و دروغ است، تأکیدکرد: ویترین جنایت‌های اروپا و آمریکا، اسرائیل است و صهیونیست‌ها به کمک حمایت‌های امریکا و کشورهای اروپایی جلو می‌رود اما عملیات طوفان الاقصی، هیمنه رژیم جعلی و پوشالی صهیونیستی را از بین برد.

کارشناس سیاسی گفت: صهیونیست‌های جنایت‌کار در کمال آسایش روی بلندی می‌نشستند و شاهد آتش‌باران و کشتار زنان و کودکان ساکن در غزه بودند اما اکنون کار به جایی رسیده که رزمندگان فلسطینی با پاراگلایدر حمله، صهیونیست‌ها را اسیر و به هلاکت می‌رسانند.

سلب اعتماد شهرک‌نشینان صهیونیست، ضربه‌ای غیرقابل ترمیم است

مساح افزود: اسرائیل چگونه توانسته برای شهرک‌نشین‌ها امنیت ایجاد کند در صورتی که مناطق در اشغال صهیونیست‌ها، بمباران شدند و خسارت‌های مالی و جانی به آن‌ها وارد شد.

وی اظهار کرد: با اجرای عملیات «طوفان الاقصی»، شهرک‌نشین‌های صهیونیست فهمیدند، دولت‌شان به آن‌ها دروغ گفته و این ضربه غیرقابل ترمیم است.

صهیونیست‌ها تنها هارت و هورت می‌کنند

کارشناس سیاسی با بیان این‌که در شرایطی که به وجود آمده، مقاومت حماس باید کاملا حواسش را جمع کنند، گفت: مردم دنیا فهمیدند صهیونیست‌ها فقط هارت و هورت می‌کنند و کف روی آب است.

وی تصریح کرد: زمانی که جنگ شهری است، آمریکا اعلام و ناو به اسرائیل اعزام می‌کند، این ناو جنگی چه کارایی خواهد داشت؟

کارشناس سیاسی گفت: صهیونیست‌ها در جنگ تن‌به‌تن نمی‌توانند کاری انجام دهند لذا از دور با هواپیما مردم غزه را بمباران می‌کنند.

مساح تأکید کرد: صهیونیست‌ها مدت کوتاه می‌توانند این بمباران را انجام دهند و در ادامه دچار چالش خواهند شد.

وی اظهار کرد: صهیونیست‌ها اینترنت فلسطینیان را قطع کردند و فقط اخبار خودشان را قطره چکانی اعلام می‌کنند.

کارشناس سیاسی گفت: اگر اینترنت فلسطینیان وصل باشد و اخبار جنایت‌های صهیونیست‌ها به‌روز برای مردم دنیا مخابره شود، جایی در کره خاکی ندارند.

مساح افزود: ضربه‌ای که به ما وارد شده از رسانه‌هایی است هیمنه پوشالی به اسرائیل دادند؛ رسانه‌هایی که می‌گفتند ارتش صهیونیست‌ها قوی‌ترین ارتش دنیا است اما در «طوفان الاقصی» مشاهده کردیم پاراگلایدر رزمندگان حماس وسط پادگاه صهونیست‌ها فرود آمد.

وی افزود: پادگانی که پاراگلایدر وسط آن فرود می‌آید، چگونه پادگانی است؟ چه امنیتی را می‌تواند برای مردم فراهم کند؟

قدرت رسانه‌ای اسرائیل اجازه انتشار حقیقت را نمی‌دهد

کارشناس سیاسی گفت: در عملیات «طوفان الاقصی» معلوم شد همه حرف‌های صهیونیست‌ها، حرف مُفت بوده است اما وقتی قدرت رسانه‌ای دست اسرائیل است، خودش را نشان می‌دهد که اجازه انتشار حقیقت را نمی‌دهد.

وی افزود: در طوفان الاقصی، صهیونیست‌ها شکست بسیار راهبردی خوردند، بین اعضای کابینه اختلافاتی ایجاد شده است و حتی فهمیدند بسیاری از کشورهای اروپایی از آن‌ها حمایت نخواهند کرد حتی آمریکا به صورت مشروط از آن‌ها حمایت و طرفداری می‌کند چراکه منافع آن‌ها به خطر افتاده است.

اعراب حامی اسرائیل، تاوانش را پس خواهند داد

کارشناس سیاسی گفت: یکی‌دوتا کشور عربی که به فلسطین دهن‌کجی کردند در آینده دچار چالش‌های خاصی خواهند شد و تاوانش را پس خواهند داد.

مساح افزود: وقتی که در کشورهای اردن، لبنان، عراق و ... فراخوان زدند و نیرو اعزام می‌شود، به این معنااست که این موضوع کاملا واقعیت دارد و صهیونیست‌ها درحال نابودی هستند.

پشت صحنه اسرائیل برای دنیا رونمایی شد

وی اظهار کرد: طوفان الاقصی نشان داد هیمنه صهیونیست‌ها پوشالی بوده و اسرائیل از این موضوع می‌ترسد چراکه چیزی که سال‌ها روی آن روکش زده بودند، اکنون این روکش پریده و مردم دنیا پشت صحنه اسرئیل را مشاهده می‌کنند.

کارشناس سیاسی گفت: شهرک‌نشینان صهیونیست فهمیدند چه کلاهی سرشان رفته و چقدر دولت‌های اسرائیلی به آن‌ها دروغ گفتند و هیمنه پوشالی به تصویرکشیده بودند.

انتهای خبر/ 5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از