حالت تاریک
امام جمعه زیرکوه:

شرکت در انتخابات تجدیدمیثاق با انقلاب و شهداست

شرکت در انتخابات تجدیدمیثاق با انقلاب و شهداست

امام جمعه زیرکوه گفت: انتخابات و رأی دادن تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های امام عزیز و شهیدان است و مانند خون شهدا موثر واقع شده و شجره طیبه نظام اسلامی را پرثمرتر می‌کند.

حجت الاسلام حسن صباغیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحیلی«خاورستان» با تأکید بر اینکه انتخابات یک رویداد مهم و برخواسته از حقیقت مردم‌سالاری دینی است، گفت: اینکه مردم رأی می‌دهند یعنی نظام متکی به آراء مردم است و به مفهوم حقیقی دخالت ملت در تعیین سرنوشت‌شان نقش محوری دارد.

وی افزود: چون این انتخاب و رأی باید به تنفیذ ولی فقیه که سلسله ولایت الهی است برسد، پس مظهر و تجلی مردم‌سالاری دینی یعنی انتخابات، و به عبارتی عینیت جمهوری اسلامی یعنی همین.

امام جمعه زیرکوه ادامه داد: در اثبات اینکه انتخابات بسیار مهم است همین بس که می‌بینم چقدر دشمنان نظام و انقلاب با تمام ظرفیت با این پدیده مخالفت می‌کنند.

صباغیان بیان کرد: حضرت آقا درباره اهمیت انتخابات می‌فرمایند: «شک نیست که جبهه‌ی استکبار با انتخابات ما مخالف است؛ چرا مخالفند؟ چون نظام ما عبارت است از «جمهوری اسلامی»؛ دو تکّه دارد؛ هم با جمهوری‌اش مخالفند، هم با اسلامی‌اش. مظهر «جمهوری» همین انتخابات است؛ این انتخابات مظهر «جمهوری» است...همه باید در انتخابات شرکت کنند. انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی است. راه اصلاح کشور انتخابات است. آن کسانی که دنبال این هستند که مشکلات را برطرف کنند، ترمیم کنند، بایستی به انتخابات رو کنند. راهِ درست، انتخاب است.» 

وی با بیان اینکه اگر این انتخابات با مشارکت بالا و حضور حداکثری باشد قطعاً موجب تقویت و اقتدار ملی و عزت جمهوری اسلامی می‌شود، گفت: به فرمایش رهبر معظم انقلاب حضور مردم در انتخابات پیش‌روی ما یک پدیده پر دستاورد است.

امام جمعه زیرکوه با اشاره به اینکه اهمیت حضور مردم در انتخابات بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: هر زمان انتخابات‎های جمهوری اسلامی با مشارکت بالا رقم خورده در تقویت گفتمان انقلاب، عزت‌آفرینی و اقتدار نظام و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و مخالفان انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بوده است.

صباغیان با ذکر این نکته که در سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی که برآیند نظام الهی است به صورت کلی مردم نقش استراتژیک داشته‌اند، افزود: در طول تاریخ هر جا نگاه می‌کنیم نتایج خوب و نتایج سوء حاصل عملکرد خود انسان بوده است.

به گفته وی، هر کجا که بشر با آگاهی و البته بصیرت برای سرنوشت خودش اهمیت قائل شده، سود برده است اما هر کجا که نسبت به سرنوشت خودش بی‌تفاوت بوده خسارت دیده است.

امام جمعه زیرکوه در ادامه تأکید کرد: حماسه حضور مردم در انتخابات اگر مبتنی بر انتخاب درست و شرع و شریعت باشد دست آوردهای معجزه‌گونی برای نظام و انقلاب در حوزه داخلی و خارجی خواهد داشت. 

صباغیان گفت: اگر مردم برای تعیین درست سرنوشت خودشان در عرصه انتخابات وارد شوند و تحقیق کنند به فرمایش رهبر عزیز انقلاب خدا هم دل‌های آنها را به سمت بهترین گزینه هدایت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم عزیز بدانند که انتخابات و رأی دادن آنها تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های امام عزیز و شهیدان است گویا حضور مردم در انتخابات آبیاری درخت تنومند انقلاب بوده و مانند خون شهدا موثر واقع شده و شجره طیبه نظام اسلامی را پرثمرتر می‌کند.

امام جمعه زیرکوه اضافه کرد: البته ان‌شاءالله به برکت خون شهدا و سیدالشهدای خدمت تردید نداشته باشید که مردم در انتخابات پیش‌رو، حماسه‌ای کم‌نظیر با مشارکت بالا را خلق خواهند کرد و حضور حداکثری مردم برای نظام دارای دستاوردهای بزرگی خواهد بود.

صباغیان در پایان افزود: همه دلسوزان نظام باید از هیچ کوششی برای بصیرت‌افزایی و تبیین و روشنگری در جهت دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری دریغ نکنند.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از