حالت تاریک
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی خبر داد:

شناسایی ۲۰۵۲ نفر فاقد شناسنامه در خراسان‌جنوبی

شناسایی ۲۰۵۲ نفر فاقد شناسنامه در خراسان‌جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در اجرای طرح شناسایی افراد فاقد شناسنامه تاکنون ۲ هزار و ۵۲ نفر افراد فاقد شناسنامه در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»؛ مرتضی امیرآبادی‌زاده امروز (۳ دی) در دیدار معاونین و روسای واحدهای ثبتی اداره کل ثبت احوال با استاندار اظهار کرد: تاکنون ۶۰۰ هزار کارت هوشمند ملی در خراسان جنوبی صادر شده است و تمام تلاش سازمان ثبت و احوال کشور این است که فاصله ثبت‌نام و صدور کارت هوشمند ملی را به حداقل برساند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی سامانه پشتیبانی خدمات در اداره‌کل ثبت احوال استان، تصریح کرد: در زمینه مدیریت کابران در دفاتر پیشخوان و سازمان ثبت احوال برای صدور کارت هوشمند ملی قبلا در سطح ملی انجام می‌شد که در حال حاضر در خراسان جنوبی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه داده‌های درست نقش مهم در تصمیم گیری و تصمیم سازی مسئولان دارد، افزود: ارائه نرخ باوری استان توسط مرکز آمار ارئه می‌شود و همکاران ما در این زمینه ورود نکردند چرا که اختلاف داده‌‎های آماری باعث تضیع حقوق افراد نشود.

امیرآبادی‌زاده از اجرای طرح شناسایی افراد فاقد شناسنامه در استان گفت و بیان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۵۲ نفر افراد فاقد شناسنامه در خراسان جنوبی شناسایی شدند که پس از غربالگری مشخص شد اکثر این افراد خارجی و افغانستانی بودند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی یادآور شد: به عنوان مثال از هزار و ۸۰۰ نفر افراد فاقد شناسنامه که در نهبندان شناسایی شده‌اند همه افراد افغانی بودند.

وی به شناسایی افراد فاقد شناسامه بالای ۱۸ سال در استان اشاره و تصریح کرد: وزیر کشور در آذرماه ۱۴۰۱ دستور ویژه داد که باید این اقدام توسط ثبت احوال، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها انجام شود که در خراسان جنوبی این طرح در پایان آذرماه سال گذشته آغاز و در مردادماه ۱۴۰۲ به پایان رسید.

امیرآبادی‌زاده با اشاره به پاسخگویی به سه هزار و ۵۰۰ استعلام نسبی و سه هزار و ۷۷۵ استعلام هویتی به دستگاه‌های قضایی استان، گفت: ۱۲ دفتر پیشخوان در استان فعال داشتیم که در حال حاضر با هدف سهولت خدمت به مردم در ارائه خدمات به ۲۱ دفتر پیشخوان افزایش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی به برخی از رتبه‌های ثبت احوال استان اشاره کرد و گفت: ثبت احوال خراسان جنوبی رتبه اول ثبت احوال کشور در ارزیابی هفته دولت سال ۱۴۰۲ در بین ۳۱ استان کشور و همچنین رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی را کسب کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ادارات ثبت احوال بشرویه و سرایان در مکان‌های استیجاری فعالیت دارند، بیان کرد: ساختمان‌های اداری این دو شهرستان با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی به دلیل تخصیص پایین اعتبارات روند کندی دارد که درخواست ما تخصیص اعتبار برای تکمیل این پروژه‌ها برای افتتاح در هفته دولت سال آینده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از