حالت تاریک

شناسایی ۶۳۰ مگاوات ظرفیت انرژی تجدیدپذیر در خراسان‌جنوبی

شناسایی ۶۳۰ مگاوات ظرفیت انرژی تجدیدپذیر در خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از شناسایی ظرفیت تولید ۶۳۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، جواد اشرفی امروز یکشنبه در همایش آشنایی با نیروگاه‌های تجدیدپذیر در صنایع استان اظهار کرد: خراسان جنوبی به عنوان یکی از قطب‌های منابع طبیعی از جمله داشتن ۳۰۰ روز آفتابی و قرار گرفتن در دالان بادی شرق کشور می‌تواند سهم قابل توجهی در تولید انرژی‌های نو داشته باشد.

وی گفت: ساعات آفتابی در خراسان جنوبی به‌ طور متوسط به ۳ هزار و ۲۰۰ ساعت در سال می‌رسد که در برخی شهرستان‌ها از جمله طبس مقدار تابش ۴۸۱ کالری بر سانتیمتر مربع در هر روز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بر تسهیل روند واگذاری خاستگاه‌های انرژی‌های تجدید پذیر در استان به سرمایه‌گذاران تأکید کرد و افزود: در زمینه پرداخت تسهیلات در این حوزه با محدودیت منابع اعتباری در استان مواجه هستیم اما شرایط حمایت از محل منابع ملی و صندوق محیط زیست صورت می‌گیرد.

اشرفی در ادامه با اشاره به شناسایی ظرفیت تولید ۶۳۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در این استان، ادامه داد: تاکنون ۲۰۵ مگاوات به مناقصه رفته است و سرمایه‌گذاران برای آن جذب شده‌ است.

وی بیان کرد: در استان شرایط مستعد اجرای طرح‌های انرژی‌های بادی نیز وجود دارد که تاکنون عملیات اجرایی نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی در منطقه درح سربیشه آغاز شده و فاز نخست این طرح به ظرفیت تولید ۱۰ مگاوات در مراحل پایانی قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: همچنین پیگیری‌ها برای ساخت تجهیزات پنل‌های خورشیدی در خراسان جنوبی در دستور کار است.

وی به آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک انرژی خورشیدی در استان اشاره کرد و گفت: حمایت‌های لازم را از سرمایه‌گذاران این بخش انجام می‌شود تا با ورود آنان بخش قابل توجهی از انرژی مصرفی استان را تامین کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از