حالت تاریک
جانشین فرمانده کل سپاه:

انقلاب توانایی ملت ایران را رشد داد

انقلاب توانایی ملت ایران را رشد داد

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب توانایی ملت ایران را رشد داد، گفت: در این سال‌ها توانمندهای عظیمی بروز کرد و در تمام دنیا جلوه یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» سردار علی فدوی پیش از ظهر امروز در اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت در فردوس، گفت: اکنون ۴۵ سال و هفت ماه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و در این سال‌های طولانی جلوه‌های عظیمی از توانمندهای انقلاب اسلامی بروز کرد و دائم این توانمندهای رشد کرد و به اوج رسید و در تمام دنیا جلوه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب توانایی ملت ایران را رشد داد، افزود: حرکت‌های جهادی و خدمت در روندی است که در آن هم باید جمهوری اسلامی ایران به اوج برسد تا همه عالم اذعان کنند که در این راه هم ایران توانست به اوج برسد و مطرح باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: دشمنان هر روز که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذشت توانمندهای انقلاب را خیلی بزرگتر دیدند که نمی‌توان با عوامل دست‌نشانده دست‌چندم از پس این انقلاب مردمی برآیند لذا دشمنی خود را ادامه دادند و هشت سال جنگ را تحمیل کردند و حتی یک روز این دشمنی را امروز فروگذار نکردند.

فدوی با اشاره به اینکه وقتی کار برای رضای خدا باشد شکل جهاد به خود می‌گیرد، گفت: جلوه‌ای از کار جهادی برای رضای خداوند همین حرکت گروه‌های جهادی است که افراد به عنوان یک شغل و دریافت مزایا آن را انجام نمی‌دهند.

به گفته وی؛ اگر در سال ۱۳۴۷ رهبر معظم انقلاب اسلامی و تعداد دیگری از طلاب در قالب یک کار جهادی در منطقه زلزله زده فردوس حضور پیدا کردند بی‌شک انگیزه‌ای جز رضای خداوند و کاهش مصائب زلزله زدگان نداشتند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: اگر امروزه نیز سیل و زلزله و حادثه دیگری رخ می‌دهد در همان لحظات اول حادثه بسیجیان جهادگر برای کاهش آسیب‌ها قدم برمی‌دارند که یک نکته بسیار مهم و اساسی است.

فدوی با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد و معیشت مردم تصریح کرد: ما اگر در روند کاهش مشکلات مردم استوار پیش برویم خداوند نیز به کار ما برکت داده و گره‌ها نیز زودتر از زمان تصور ما حل می‌شود.

وی یادآور شد: وقتی پدر و مادری جلوی انسان را گرفته و می‌گوید که چندین دهه منتظر هستیم که این جاده خاکی مورد نیاز ما آسفالت شود برای ما یک تلنگر است چرا که بسیاری از مردم حتی از قبل از پیروزی انقلاب منتظر بهبود وضعیت جاده هستند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متذکر شد: بر اساس روایات اگر عبادت ۱۰ بخش باشد، ۹ بخش آن خدمت به مردم است.

فدوی با اشاره به بزرگی جغرافیای بسیاری از استان‌های کشور، عنوان کرد: وسعت بسیاری از استان‌های ایران چون خراسان جنوبی اندازه چند کشور اروپایی است که این موضوع باعث افزایش نیازها است که باید برای حل آن قدم‌های اساسی برداریم.

وی با اشاره راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع)، افزود: در دوران شهید آیت‌الله رئیسی که به حق از شهدای خدمت است روند بسیار بی‌نظیری از همکاری بسیج و سپاه با دولت برای محرومیت‌زدایی را شاهد بودیم که یک مورد آن درباره جهاد آبرسانی به روستاها بود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم این همکاری‌ها در دولت چهاردهم، دولت جناب آقای پزشکیان برای حل مشکلات مردم ادامه داشته باشد.

فدوی بیان کرد: ما هر موفقیتی را که به دست بیاوریم در واقع توانمندی‌های خود را بروز و ظهور داده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نیرو‌های مقاومت با اقدامات شجاعانه و هوشمندانه خود آمریکا را مستاصل کرده اند، اظهار کرد:  انصارالله یمن تاکنون ۱۹۰ کشتی اسرائیلی را مورد هدف قرار داده و هواپیمای مدرن بدون سرنشین آمریکایی را ساقط کرده است و هر روز بیش از گذشته قدرت پیدا می‌کند.

فدوی یادآور شد: ما در دفاع مقدس که پای جان در میان بود به موفقیت رسیدیم پس می‌توانیم با تلاش و مواظبت در حوزه اقتصاد و فرهنگ و سایر حوزه‌ها نیز به پیروزی برسیم و تکالیف خود را در این بخش به درستی انجام دهیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مشکلات با روند عادی امور حل نمی‌شود، افزد: باید با کار جهادی و مستمر موضوعات و مشکلات کشور را حل کرد.

فدوی اضافه کرد: طولانی شدن روند حل مشکلات شیرینی آن را از بین می‌برد و از این جهت باید با زمان‌بندی مشخص کارها را به پیش ببریم.

وی  در ادامه اقتصاد و معیشت را از اولویت‌های نخست مطالبات مردم دانست و گفت: بقیه موضوعات، موضوعات ۲۴ ساعته مردم نیست.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه احیای قنوات یکی از مصوبات در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است، متذکر شد: نباید بگذاریم حتی یک قنات در کشور از بین برود بلکه با پشتوانه علمی و کار جهادی در راستای احیای قنوات قدم برداریم.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از