حالت تاریک
امام جمعه موقت بیرجند عنوان‌کرد؛

شهید رئیسی‌ها پرورش‌یافتگان مکتب امام‌خمینی(ره) هستند

شهید رئیسی‌ها پرورش‌یافتگان مکتب امام‌خمینی(ره) هستند

امام جمعه موقت بیرجند گفت:بزرگانی همچون شهید رئیسی، پرورش یافتگان مکتب امام خمینی(ره) هستند.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان گفت: به تعبیر حضرت امام سالها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید‏ ‏‏انتظار فرج از نیمه خرداد کشم‏ به این معنا که حضرت امام حادثه ۱۵ خرداد در سال ۴۲ را طلیعه قیام و انقلاب و زمینه ساز حکومت حضرت حجت می‌دانستند و با همین راهبرد در تشکیل نظام و زمینه‌سازی تلاش می‌کردند.  

به گفته امام جمعه موقت بیرجند شخصیت حضرت امام شخصیت برجسته‌ای است که علامه امینی در دهه ۳۰ با توجه به شناختی که از ایشان داشتند می فرمایند امام خمینی ذخیره‌ای برای عالم شیعه است.

حجت‌الاسلام نوفرستی ادامه داد: هم چنین شهید سید محمد باقر صدر در رابطه با شخصیت امام فرمودند در امام ذوب شوید چرا که امام در اسلام ذوب شده است .

به گفته وی این به دان معناست که به معنای واقعی رفتار، عمل، ارتباط فردی، اجتماعی و بین المللی و جهانی ایشان شخصیتی که گفته می‌شود آیت خدا و نشانه خدا و حجت الهی و در عصر غیبت این شخصیت بزرگ به عنوان نائب امام زمان(عج) به زیبایی درخشید.

وی ادامه داد:در روایات هم از امام موسی بن جعفر(ع) داریم مردی از قم قیام خواهد کرد مردم را به حق دعوت می کند و این از افتخارات ایران اسلامی است که همانطور که در روایات هم پیش‌بینی شده مردمی که ایمانشان مثل آهن محکم است او را یاری خواهند کرد.

 وی اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم ۴۵ سال از انقلاب اسلامی و مکتب حضرت امام که همان مکتب اسلام و اهل بیت است متناسب با زمان یارانی را پرورش داد.

به گفته وی در سال ۴۲ که نهضت امام شروع می‌شودشخصیت‌هایی در آن موقعیت با نگاه بلند حضرت امام پرورش پیدا کردند و در زمان پیروزی انقلاب شخصیت‌هایی مانند شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید رجایی ها، باهنرها و شهید نواب صفوی که به تعبیر مقام معظم رهبری ایشان ما را به مبارزات تربیت یافته و شهدای دیگر که پرورش یافته مکتب امام بودند و دشمن آن‌ها را شناخت و از پیش رو برداشت و آن‌ها را به شهادت رسیدند.

قائم مقام ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: برخی از شخصیت‌ها مثل آیت الله رئیسی هم با این که در زمان انقلاب سن و سال کمی داشتند اما به انقلاب ورود کردند و در سال ۵۶ در مبارزات حضور گسترده‌ای داشت و در تمام دوران نهضت امام ورود می‌یابند.

حجت‌الاسلام نوفرستی ادامه داد: ایشان به رغم این که هنوز جوان بودند دادستان کرج ، همدان و تهران شد و در سال ۶۷ به دستور امام مامور رسیدگی به پرونده‌های راکد می‌شوند که این اعتماد به شخصیت‌هایی مثل رئیسی است که در مکتب امام پرورش پیدا کردند.  

به گفته وی بعد از رحلت امام هم ایشان در صحنه‌های مختلف اعم از تولیت آستان قدس رضوی که مجموعه بسیار عظیم است که هدایت آن با توجه این که مجموعه‌ای از مسائل حقوقی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی را در خود گنجانده نیازمند فردی مجتهد است و آیت الله رئیسی با برنامه‌هایی که در آن‌جا اجرا کرد بسیار خوب درخشید.

وی تاکید کرد: آیت الله رئیسی الگوی زیبایی برای خدمت رسانی است و بعد از آن هم در دستگاه قضا و به دنبال آن ریاست جمهوری عملکرد بسیار خوبی داشت و به تعبیر مقام معظم رهبری در مرحله سوم از انقلاب اسلامی دولت اسلامی را پایه‌گذاری کرد و در عرصه بین‌المللی هم به دفاع از عدالت پرداخت.

وی با بیان این که بزرگانی چون شهید رئیسی پرورش یافتگان مکتب امام خمینی (ره) هستند، گفت: آیت‌الله رئیسی تبعیت بالایی از ولایت فقیه و صبر و تحمل بالایی داشتند و درایت و هوشیاری، مردم‌داری وی در حد عالی بود و باید جامعه را به این سمت برد تا فردی همچون ایشان به حول و قوه الهی در انتخابات پیش رو رأی بیاورد.

وی اظهار کرد:امام عظیم الشان ما با انقلاب اسلامی، معادلات جهانی را به نفع مظلومان عالم و به ضرر مستکبران و از جمله صهیونیست های خون آشام تغییر داد و این تحولات البته به برکت نام و یاد و نهضت ایشان همچنان ادامه دارد.

وی افزود: حضرت امام (ره) فرمودند ما از هر مظلوم و عادلی دفاع می‌کنیم و بر هر ظالمی می‌تازیم و این راه و ایده ناب حق طلبانه همچنان به برکت انقلاب اسلامی ساری و جاری است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از