حالت تاریک

درخشش رای اولی‌های خراسان‌جنوبی پای صندوق انتخاب

درخشش رای اولی‌های خراسان‌جنوبی پای صندوق انتخاب

رای اولی‌های خراسان جنوبی با حضور آگاهانه و با شور و نشاط برای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در پای صندوق‌های رای حاضر شدند تا برای نخستین بار شناسنامه خود را به مهر غیرت آغشته کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، همیشه اولین اتفاقات در زندگی هرکسی خاطره می‌شود، خاطره‌ای که تا آخرین لحظه عمر با انسان همراه است و به همین دلیل همه ما همیشه برای تجریه اولین‌ها لحظه شماری می‌کنیم.

یکی از این اولین‌ها که در زندگی هر کسی اتفاق می‌افتد اولین انتخاب و اولین مشارکت است آن هم از نوع یک رویداد بزرگ سیاسی و سرنوشت‌ساز و قطعاً طعم اولین انتخاب از این نوع و دخالت در تغییر سرنوشت یک کشور می‌تواند یکی از شیرین‌ترین طعم‌ها باشد که هرکسی برای چشیدن آن لحظه‌شماری می‌کند.

از ساعات اولیه صبح امروز که چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر استان آغاز شده است، مردم شهرها و روستاهای این دیار نیز با عزم و اراده‌ای راسخ در شعبات اخذ رای حضور پیدا کرده‌اند.

در میان افرادی که در شعبات اخذ رای استان حضور دارند دو قشر بیشتر از سایر اقشار به چشم می‌خورند سالخوردگانی که سال‌هاست با اشتیاق این مسیر را طی کرده‌اند و نوجوانان ۱۸ ساله‌ای که می‌خواهند برای نخستین بار قدم در این راه بگذارند.

اشتیاق این نوجوانان برای شرکت در این تصمیم بزرگ و سرنوشت‌ساز وصف ناشدنی است چون امروز یکی از آرزوهای سال‌های گذشته‌شان به حقیقت پیوسته و اگر تا دیروز همراه والدین خود به پای صندوق‌های اخذ رای آمده و با حسرت به انگشت‌های رنگ شده بزرگترهایشان نگاه می‌کردند امروز خود این حس خوب را تجربه می‌کنند.

مهم بودن یک رای در سرنوشت کشور

نرگس یکی از رای اولی‌های بیرجند که در شعبه مدرسه عصمتیه بیرجند حضور یافته است، می‌گوید: خوشحالم در این انتخابات نقش تماشاچی را ندارم و این انتخابات برای ما رای اولی‌ها  انتخابات طلیعه بلوغ سیاسی است و با رای دادن می‌توانیم وفاداری خود را به نظام اسلامی و جمهوریت ثابت کنیم.

این دانش‌آموز بیان می‌کند: همراه با خانواده‌ام به پای صندوق‌های رای آمدم تا به عنوان ادای یک تکلیف در سرنوشت خود تاثیرگذار باشم و نخستین تجربه خود را در عرصه مشارکت حداکثری انجام دهم.

وی معتقد است این حق در انقلاب اسلامی به مردم داده شده که در سرنوشت خود دخیل باشند و همه باید بدانیم یک رای نیز در سرنوشت کشور مهم است.

احساس غرور برای اولین انتخاب

یکی دیگر از رای اولی‌های بیرجندی هم با اشاره به انتظارات نسل جوان از رئیس جمهور منتخب تأکید می‌کند: وقتی رئیس جمهور با برنامه باشد می‌توان امیدوار بود تا با تمام توان برای حل مشکلات کشور تلاش خواهد کرد.

محمدرضا که برای پیروی از امر رهبر و اجرای تکلیف شرعی در انتخابات شرکت کرده، می‌افزاید: از اینکه برای اولین بار در سرنوشت خود و کشورمان مشارکت کرده‌ام، احساس غرور می‌کنم.

او ادامه‌ می‌دهد: بر خلاف افرادی که معتقد به رای ندادن هستند  بر این باورم هستم که رای دادن امری ضروری است چرا که رهبر معظم انقلاب بر این امر مهم تاکید فراوان دارند و برای سربلندی و عزت مردم کشورم  پای صندوق رای آمده‌ام.

دانش آموز دوره دوم متوسطه نیز پس از انداختن رای خود به صندوق مسجد توحید موثرترین گزینه ملت ایران در تقابل با دشمنان نظام و انقلاب را حضور حداکثری می‌داند و تأکید دارد که وظیفه ما  این است که با انتخاب فرد اصلح به اداره هر چه صحیح‌تر کشورمان کمک کنیم.

 طبق قانون انتخابات سن رای دادن در ایران ۱۸ سال تمام است و افراد بالای این سن در صورت داشتن شناسنامه و کد ملی می‌توانند رای بدهند، بر این اساس در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری متولدین روز پانزدهم تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند برای انتخاب نهمین رئیس جمهور رای دهند.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از