حالت تاریک
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

شوراهای اسلامی برای رونق تولید برنامه‌ریزی کنند

شوراهای اسلامی برای رونق تولید برنامه‌ریزی کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: شورای اسلامی به عنوان نخبگان و معتمدین مردم باید روستاها را به مرکز تولید و رونق اقتصادی تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علیرضا عباس‌زاده امروز در همایش استانی شوراهای اسلامی استان با گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد شوراهای اسلامی، گفت: ساخت حاکمیت دینی و اسلامی بر پایه‌ مردم‌سالاری دینی از مبانی و اصول حاکمیت ما است و اکنون ۴۰ سال از تشکیل شوراها در انقلاب اسلامی می‌گذرد و تجربه‌های زیادی در این خصوص داریم.

وی با اشاره به اینکه شوراها می‌توانند در اولویت نظام برنامه‌ریزی، تصمیم‌سازی و اجرایی قرار بگیرند، افزود: دولت سیزدهم مردمی‌سازی دولت را در اولویت خود قرار داده و الزامات آن را پذیرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: دولتی که یکی از برنامه‌های کلان دولت و گفتمان غالب در کشور و جامعه را مردمی‌سازی اعلام می‌کند حتماً به الزامات این بحث توجه دارد و می‌دانیم که یکی از بخش‌های مردمی‌سازی توجه به شوراها است.

عباس‌زاده در ادامه گفت: ظرفیت دولت مردمی برای تقویت امور شورایی و غالب کردن گفتمان مردمی‌سازی در جامعه، اکنون ظرفیت ویژه است که باید از آن استفاده کنیم.

به گفته وی؛ تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» که جزو برنامه‌های کلان برای رفع مسائل عمده کشور است این جهت را به ما نشان می‌دهد که اکنون مسئله اقتصادی حائز اهمیت است اما حل همین معضل جامعه هم با مشارکت مردم قرار است انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اگر قرار است بسیج مشارکت مردم و ظرفیت آنان پای کار همه برنامه‌های کلان کشور به ویژه بحث جهش تولید بیاید، اینجا هم شوراها نماد مردمی بودن و مشارکت مردم هستند.

عباس‌زاده در ادامه به خدمات ارزنده و قابل توجه زیرساختی نظام اسلامی در سطح روستاها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۹۰۴ روستا در خراسان جنوبی دارای شورای اسلامی هستند که به عنوان نخبگان و معتمدین مردم باید روستاها را به مرکز تولید و رونق اقتصادی تبدیل کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از شوراهای اسلامی روستاها خواست تا برای تولید و رونق اقتصادی برنامه‌ریزی کنند و گفت: مردم باید شوراها را به عنوان کانون همیاری و همفکری و تعامل و اثربخشی و تعالی ببینند و باید این مهم حفظ شود و شوراها محل درگیری و تقابل نشود و ملاک هم در این زمینه قانون است.

وی همچنین به اقدامات خوب در حوزه شوراها و تعامل بین دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: در استان خراسان جنوبی در مقایسه با سایر کشور کمترین تخلفات، سوء استفاده و نابسامانی را در وضعیت شوراها داریم.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: اقدامات سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها نسبت به دوران گذشته خیلی متفاوت شده و اکنون حدود ۶۰ درصد بودجه‌های شهرداری که مصوب می‌کنیم با مجوز دولت در قانون بودجه تأمین می‌شود که رقم قابل توجهی است.

معاون استاندار گفت: در طی دو سال اخیر ۶۱ دستگاه ماشین‌آلات شهری به شهرداری‌های استان خراسان جنوبی تخصیص یافته است که اگر همین روند ادامه یابد در پایان دولت سیزدهم از نظر نسبی شهرداری‌های استان در حوزه ماشین‌آلات به خودکفایی می‌رسند.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از