حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

۱۷۶طرح عمرانی باکمک شوراهای اسلامی دراستان افتتاح شد

۱۷۶طرح عمرانی باکمک شوراهای اسلامی دراستان افتتاح شد

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان افتتاح شد، گفت: شوراها باید به خودکفایی شهرداری‌ها کمک کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت امروز در همایش استانی شوراهای اسلامی استان گفت: ایجاد شوراها یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مظاهر دموکراسی مردمی است.

وی افزود: آگاهی از قوانین و مقررات لازمه خدمت‌رسانی شاسته شوراها به مردم است و انتظار می‌رود با حضور در دوره‌های آموزشی اشرافیت خود بر قوانین و ضوابط را افزایش دهند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بر نظارت موثر و دقیق شوراها بر عملکرد شهرداران تأکید کرد و گفت: اگر این نظارت درست باشد رضایت مردمی را به دنبال خواهد داشت و منابع عمومی که در اختیار شهرداران است براساس منطق و اصول هزینه و برای اولویت‌های اصلی آن منطقه بکارگیری می‌شود.

قناعت با تأکید بر اینکه افزایش سطح تعاملات شوراها با فرمانداران و مسئولان به نفع مردم است، ادامه داد: انتظار می‌رود شوراها از ظرفیت‌ بخش اجرایی، نمایندگان مجلس و فرمانداران به عنوان نمایندگان دولت در شهرستان‌ها استفاده کنند.

وی بیان کرد: شوراها باید کمک کنند تا شهرداری‌ها در حد امکان در بودجه و درآمد و هزینه خودکفا باشند و این مهم را به عنوان برنامه در دستور کار قرار دهد.

استاندار ادامه داد: سرمایه‌گذاری پایدار از طریق جذب سرمایه‌گذار محقق می‌شود و اینگونه اقدامات جهشی و نوآورانه از شوراها مورد انتظار است.

قناعت بر حفظ وحدت و انسجام در شوراهای اسلامی شهر و روستا تأکید کرد و گفت: هرچه اختلاف‌ها گسترده‌تر شود مردم ضرر می‌کنند لذا مصوبات و تصمیمات باید به دنبال تامین منافع عمومی باشد.

وی بیان داشت: اختلاف‌نظر کارشناسی، پایه پیشرفت هر مجموعه‌ای است اما باید نظرات منطقی و به جا باشد و این موضوع مانعی برای خدمت به مردم نشود.

قناعت با یادآوری اینکه ۱۷۶ طرح عمرانی با اعتبار هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و کمک شوراهای اسلامی در سطح استان سال گذشته افتتاح شد، افزود: نشست‌های تخصصی شوراهای اسلامی با مدیران دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس اولویت پیگیری شود تا شاهد رفع موانع باشیم.

استاندار به اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در استان اشاره کرد و گفت: اقدامات زیربنایی دو سال گذشته نشان می‌دهد که دولت سیزدهم عزم جدی در رفع مشکلات به صورت میدانی دارد و مصوبات سفرهای رئیس جمهور نیز با جدیت دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در هشت سال دولت گذشته ۱۲ هکتار زمین از اراضی حریم وارد محدوده شهرهای استان شده بود اما در دولت سیزدهم ۵ هزار هکتار الحاق شد که به معنای حجم بالای کارها در زمینه‌های مختلف عمرانی است.

استاندار خراسان جنوبی به آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن به عنوان یکی از اقدامات زیربنایی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: ۱۴ پیمانکار در حوزه راه آهن خراسان جنوبی مشخص شده و ۱۲ قطعه پیمانکار فعال دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: دولت برای کاهش اثرات خشکسالی پروژه انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی را آغاز کرده که انشعاب آن به همه شهرستان‌ها می‌رسد و نیمه دوم امسال عملیات لوله‌گذاری انجام می‌شود.

قناعت افزود: در مرحله اول بهره‌برداری از این پروژه سالانه ۶۰ میلیون متر مکعب آب به استان تخصیص می‌یابد که یک انقلاب بزرگ در رفع مشکل کمبود آب است.

وی با اشاره به اجرای خط انتقال گاز از سمت دو راهی دشتک زابل به نهبندان و سربیشه، تصریح کرد: فاز اول این پروژه تا تیر ماه امسال با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و همزمان فاز دوم آن با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال از نهبندان به سربیشه آغاز خواهد شد.

قناعت با اشاره به توجه دولت سیزدهم به افزایش پست‌های ۴۰۰ کیلوولت برق در خراسان جنوبی ، بیان کرد: خام‌فروشی در بخش کشاورزی و معدن از معضلات استان است که در دولت سیزدهم هشت واحد فرآوری در حوزه کشاورزی راه‌اندازی شده است.

قابل ذکر است، نمایندگان شوراهای اسلامی استان نیز در این دیدار مهمترین مطالبات و مشکلات خود را در زمینه‌های عمرانی، زیربنایی، اشتغال و مدیریت شهری مطرح کردند.

در این همایش به مناسبت روز ملی شوراها از شوراهای اسلامی برتر استان قدردانی شد. 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از