حالت تاریک
ثبت ۴۱ وقف جدید در خراسان‌جنوبی
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌جنوبی اعلام کرد:

ثبت ۴۱ وقف جدید در خراسان‌جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از هفته وقف سال گذشته تاکنون ۴۱ وقف جدید به ارزش ۵۰ میلیارد تومان در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور صبح دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته وقف، گفت: اکنون بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ موقوفه و ۲۲ هزار و ۵۵۰ رقبه در استان وجود دارد.

وی افزود: از هفته وقف سال گذشته تاکنون ۵ هزار و ۵۰۳ موقوفات استان تجدید اجاره شد و برای ۱۳۳ موقوفه تعیین تکلیف و تنظیم قرارداد انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی در ادامه بیان کرد: از هفته وقف سال گذشته تاکنون هزار و ۵۲۰ موقوفه را سنددار شده است.

بخشی‌پور با اشاره به اینکه پرونده وقفی در محاکم قضایی استان از سال گذشته تاکنون در جریان است، گفت: همچنین در این مدت کل آرای صادره ۱۶۳ رأی بوده که ۱۵۳ رای به نفع موقوفات صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: از هفته وقف سال گذشته تاکنون ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ تومان از محل موقوفات در جهت اجرای نیات مختلف موقوفات شامل مذهبی، خیریه، اجتماعی، مدارس علوم دینی، مساجد و بقاع متبرکه هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی به توزیع ۲ هزار و ۸۵ بسته حمایتی، اهدای ۴۴ کمک جهیزیه، توزیع هزار و ۶۰۰ دست لباس، ۷۸۹ کمک درمانی، اهدای تجهیزات درمانی و کمک به هیات مذهبی و بقاع متبرکه اشاره کرد.

بخشی‌پور گفت: از هفته وقف سال گذشته تاکنون ۴۱ وقف جدید به ارزش ۵۰ میلیارد تومان با نیات فعالیت‌های قرآنی، افطاری ماه رمضان، کمک به امور جاری مساجد و حمایت از کودکان بی‌سرپرست در استان به ثبت رسیده است.

وی از اعزام ۲۹۵ مبلغ اعزامی به نقاط مختلف استان خبر داد و افزود: امسال تاکنون بیش از  ۳۸ هزار زائر پاکستانی و افغانستانی در موکب‌های اوقاف استان مستقر در مسیر بازگشت از مشهد مقدس اطعام و پذیرایی شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی عنوان کرد: ۹ هزار و ۹۰ متر در بقاع متبرکه استان کار عمرانی شامل توسعه و بازسازی انجام شده است.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از