حالت تاریک
معاون سیاسی،امنیتی استاندار خراسان جنوبی عنوان‌کرد:

ضرورت ترویج فرهنگ ایثار وشهادت برای نسل جدید

ضرورت ترویج فرهنگ ایثار وشهادت برای نسل جدید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: جوانان و نوجوانان جنگ را درک نکرده‌اند اما باید با فرهنگ شهادت و ایثار آشنا شوند که ترویج این مهم ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی روز شنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت خراسان‌جنوبی گفت: دشمنان همواره با جنگ و تحریم تلاش داشتند تا انقلاب اسلامی هیچگاه روی پای خود نایستد اما در تمام این شرایط به توفیقات بسیار ارزشمندی دست یافته ایم که نمونه آن مسائل هسته ای است.

وی افزود: ایران امروز در موضوعات دفاعی حرف برای گفتن دارد و از همان ابتدای انقلاب امام راحل با نفس مسیحایی به ملت ایران آزادگی و جسارت دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز نتایج ملموس صدور انقلاب به دنیا را می‌بینیم گفت: وعده صادق هم از توفیقات بزرگ نظام و انقلاب بود که دلیل آن جان فشانی شهدا و آزادگان است.

وی با اشاره به اینکه اکنون با وجود دشمنان متعدد کوچکترین مسئله امنیتی نداریم یادآور شد: سرویس‌های جاسوسی چند ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه می‌کنند تا گروهک‌های معاند را تحریک و هدایت کرده اما کشور ایران بالاترین امنیت را دارد و در خراسان جنوبی علیرغم همسایگی با افغانستان از بالاترین ضریب امنیتی برخوردار هستیم.

طالبی یادآور شد:امنیت، توفیقات و زیرساخت‌ها حاصل جانفشانی رزمندگان در جنگ نابرابر تحمیل شده است که اجازه ندادند یک وجب از خاک وطن دست دشمن بیافتد.

وی گفت:هر اقدامی که در راستای اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت انجام دهیم هنوز نخواهیم توانست ذره‌ای از تلاش شهدا و رزمندگان را جبران کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: آنچه در وقایع غزه و فلسطین امروز می‌بینیم نیز ثمره مقاومتی است که شهدا و آزادگان در هشت سال دفاع مقدس به عنوان فرهنگ صادر کردند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود همه توان دستگاه‌های اجرایی به میدان آمده تا فرهنگ ایثار و شهادت احیا و ترویج شود.

طالبی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ورود آزادگان به کشور هم گفت: دیدار آزادگان با نماینده ولی فقیه، اجتماع بزرگ آزادگان و گلباران مزار شهدا در سطح استان از جمله برنامه‌های بزرگداشت روز ورود آزادگان در ۲۵ مردادماه است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از