حالت تاریک
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌های خراسان جنوبی :

طبس و بیرجند 2 پروژه اضطراری آبرسانی

طبس و بیرجند 2 پروژه اضطراری آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌های خراسان جنوبی گفت: با پروژه آبرسانی به بیرجند 150 لیتر به هزار لیتر این شهر افزوده شده و برای میان مدت مشکل آب شرب حل خواهد شد

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، عباس سارانی در جمع خبرنگاران گفت: اکنون 5 پروژه در حوزه آب از جمله آبرسانی از سربیشه با 100 درصد پیشرفت، احداث تصفیه خانه آب ( 100 درصد)، خطوط ارتباطی رفت و برگشتی تصفیه خانه، آبرسانی از محمدشهر به بیرجند در حال انجام است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای پروژه آبرسانی از محمدشهر به بیرجند، تامین آب میان مدت شهر بیرجند است که با اجرایی شدن آن دغدغه‌ای در پیک مصرف تابستان نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه آب، پروژه آبرسانی به بیرجند جزو پروژه‌های اولویت دار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌های خراسان جنوبی آبرسانی به طبس و بیرجند را 2 پروژه اولویت دار و مهم استان برشمرد و گفت: با پروژه آبرسانی به بیرجند 150 لیتر به هزار لیتر این شهر افزوده شده و برای میان مدت مشکل آب شرب حل خواهد شد.

سارانی طول خط آبرسانی به بیرجند را 60 کیلومتر اعلام کرد و افزود: برای پروژه آبرسانی به بیرجند سه فاز تعریف شده که تاکنون فاز نخست به طول 12 کیلومتر از 6 حلقه چاه اجرا شده است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی 14 کیلومتر در حال انجام است و مناقصه 26 کیلومتر فازهای بعدی نیز به زودی انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌های خراسان جنوبی عنوان کرد: با توجه به نگاه ویژه وزارت نیرو امیدواریم پروژه‌های آبرسانی به بیرجند و طبس هر چه سریعتر به اتمام برسد.

وی یادآور شد: با توجه به وضعیت منابع آبی شهرستان طبس، آبرسانی به این شهرستان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

سارانی افزود: طول مسیر آبرسانی به طبس 135 کیلومتر است که خطوط جمع آوری به طول 7 کیلومتر، مخزن جمع آوری هزار مترمکعبی و خط انتقال به قطر 400 میلی متر از جنس چدن داکتیل به طول 32 کیلومتر از مشخصات فنی این طرح است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از