حالت تاریک
نخستین رویداد اجلاسیه ملی آیت‌الله تهامی آغاز شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

نخستین رویداد اجلاسیه ملی آیت‌الله تهامی آغاز شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: نخستین رویداد اجلاسیه ملی حضرت آیت‌الله سید حسن تهامی از امشب در استان آغاز شد و تا خرداد ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت. .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علی فرخنده امشب در اولین رویداد اجلاسیه ملی آیت‌الله تهامی که در مسجد صاحب الزمانی محله خیرآباد بیرجند برگزار شد، گفت: ۱۰ اولویت فرهنگی در برش استانی سند مهندسی فرهنگی ترسیم شده که تقویت هویت ایرانی و اسلامی یکی از اولویت‌های ذیل این سند است.

وی ادامه داد: پرداختن به مفاخر و مشاهیر استان در راستای تقویت هویت ایرانی اسلامی در اولویت قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سیاست‌گذاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بنا براین شد که بزرگداشت دو شخصیت ماندگار تاریخ استان برگزار شود، افزود: در همین راستا برگزاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی شاعر برجسته آیینی استان که حدود ۲۳ هزار بیت شعر در مدح و منقبت اهل بیت (ع) به سبک شاهنامه فردوسی سروده، اما آن طور که باید شناخته نشده است، در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این کنگره ملی در چهار مرحله علمی و پژوهشی، فرهنگی، هنری و اختتامیه  برنامه‌ریزی شد و ۲۸ آبان ماه امسال اختتامه اجلاسیه ملی ابن حسام خوسفی با حضور مسئولان کشوری برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در مقدمه این اجلاسیه، مرمت و بازسازی بنای تاریخی و مرقد این شاعر آیینی به همت شهرداری،شورای شهر و فرماندار خوسف و اداره کل میراث فرهنگی استان شکل گرفت.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام به میزبانی شهرستان خوسف با مشارکت شاعران کشور برگزار شد، اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای تربیت ۱۸۰ شاعر نوجوان و جوان آیینی در حال انجام است.

فرخنده بیان کرد: همچنین برگزاری اجلاسیه ملی آیت‌الله تهامی در سه بخش فرهنگی و هنری، زیرساختی و علمی و پژوهشی برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادام افزود: اولین رویداد فرهنگی در راستای برگزاری این اجلاسیه ملی از امشب با مسئولیت اجرایی فرماندار بیرجند و دبیری اداره کل تبلیغات اسلامی آغاز شد و تا خرداد ماه ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در خردادماه سال آینده که مصادف با شصتمین سالگرد وفات آیت الله تهامی است اختتامیه این اجلاسیه ملی در شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد.

فرخنده در پایان گفت: طرح جامع مرمت مقبره آیت الله تهامی در دستور اجرا است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از