حالت تاریک
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

ظرفیت‌های فراموش شده مسجد احیا شود

ظرفیت‌های فراموش شده مسجد احیا شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خیلی به جا است که مسجد به تمام فعلیت تحقق پیدا کند، گفت: ظرفیت‌های فراموش شده مسجد باید شناخته و احیا شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، آیت الله سید علیرضا عبادی عصر امروز در دیدار جمعی از جوانان و فعالان مساجد شهر بیرجند با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و عید مبعث گفت: سوابق دولت‌های استعمارگران مدعی حقوق بشر و تمدن را نگاه می‌بینید که امروز به رسوایی آنان کشیده است.

وی با اشاره به سوابق و شناسنامه جنایات اروپای وحشی، یادآور شد: ایالات متحده آمریکا همین اروپایی‌های وحشی هستند که حدود ۱۰۰ میلیون از بومی‌های آمریکا را کشتند و بر سر قبر آنها ایالات متحده را ساختند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خیلی به جا است که مسجد به تمام فعلیت تحقق پیدا کند، گفت : اما ۱۴۰۰ سال تا پیش از انقلاب اسلامی با مسجد مبارزه شده و مسجد دست ظلمه و ستمگران بوده و آن مسجدی که خدا از آن تعبیر به «لَمَسجِدٌ أُسِّس‌َ عَلَی‌ التَّقوی‌» ‌کرده، بسته و منزوی شده البته انسان‌های شایسته و بزرگان و علما خیلی رنج کشیدند که این مسجد نیمه جان را به نسل امروز برسانند.

عبادی بیان کرد: ۴۵ سال است که دشمنان با همه گزینه‌های خود علیه انقلاب اسلامی، مسلمانان مظلوم، ایمان و مکتب اهل بیت(ع) و مسجد واقعی مقابله کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آرمان انقلاب، تمدن انقلاب است که اگر این تمدن شیرین چهره خود را نشان دهد تمامی مکاتب غرب نابود می‌شوند اما دشمن تمام تلاش خود را می‌کند که این تمدن تحقق پیدا نکند، عنوان کرد: مسجد اصل است و ظرفیت‌های فراموش شده آن باید شناخته و احیا شود.

امام جمعه بیرجند پیشنهاد داد: همه افراد صاحب‌نظر و فعالان مسجدی، نظرات کارشناسی خود را با نقد بر وضع موجود و همراه با پیشنهاد کارشناسی در رفع آن به دفتر نماینده ولی فقیه ارسال کنید تا از آن در جنبه میدانی بهره‌برداری شود.

عبادی با بیان اینکه شکلی که خدای متعال در دین به مسجد داده شده است را می‌توان در انواع و اقسام مسائل روزمره همچون شهرسازی به آن رسید، تصریح کرد: لزومی ندارد که همه مردم آیت الله بهجت با آن علم شوند تا جامعه متمدن شود؛ اگر به همان فرمول در اینجا عمل شود و جنبه‌های عملی مسجد توسعه پیدا کند مسجد مرکز است.

وی با اشاره به اینکه احکام شرعی و اخلاق اسلامی که برای داخل مسجد نیست بلکه باید در سطح بازار، خانواده‌ها و جامعه توسعه پیدا کند، افزود: مقدمات خوبی در امور مسجد فراهم آمده اما دشمن هم بیکار ننشسته و ما باید در راستای تمدن انقلاب، پیشنهادهای مختلف را جمع‌آوری و میزان عملی شدن پیشنهادها و زمان اجرای آن تعیین شود تا مشکلات حل شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آثار تمدنی که در نسل‌های قبل بود خیلی ارزش داشت، عمق نداشت به دلیل اینکه بیگانه مسلط بود اما واقعاً مطلوب بود، اما عناصر استعمارگر برای اینکه اخلاق ما را بد کنند و غیرت ما را از بین ببرند و تحقیر کنند هر کاری انجام دادند اما در ایران انقلاب اسلامی جلوی آنان را گرفت والا همه چیز رفته بود ولی در کشورهایی که بیشتر رسوخ کردند تمام فرهنگ مردم را تغییر دادند.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: دشمن استعمارگر در دشمنی چنان ریشه‌ای عمل می‌کند که زبان و فرهنگ جوامع را تغییر می‌دهد، اختلاف و درگیری ایجاد می‌کند، باور کاذب ایجاد می‌کند، دروغ می‌گوید و شایعه‌پراکنی می‌کند، همین فتنه‌هایی که می‌بینید و متاسفانه عده‌ای از افراد عقب‌مانده داخلی برنامه‌های دشمن را اجرا می‌کنند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از