حالت تاریک
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی:

ظرفیت کاروان‌های حج تمتع خراسان جنوبی تکمیل شد

ظرفیت کاروان‌های حج تمتع خراسان جنوبی تکمیل شد

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از تکمیل ظرفیت کاروان های حج تمتع سال ۱۴۰۳ خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، حسین دستگردی امروز در گفتگو با رسانه‌های گروهی با اشاره به تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ در استان، اظهار کرد: دارندگان فیش‌های حج تمتع تا ۵ دی ماه سال ۸۶ پذیرش و ظرفیت حج تمتع سال آینده تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ در مجموع هزار و ۵۵۵ نفر در قالب ۱۱ کاروان به سرزمین وحی اعزام می شوند، افزود: از این تعداد ۹ کاروان را زائران اهل تشیع و دو کاروان را زائران اهل سنت به خود اختصاص داده‌اند.

دستگردی با اشاره به این مهم که معاینات پزشکی زائران از شنبه جاری آغاز شده است، افزود: افرادی که تا ۵ دی ماه ۱۳۸۶ دارای فیش حج تمتع بوده و درخواست اعزام برای سال آینده را دارند می‌توانند در لیست انتظار ثبت‌نام کرده تا در صورت انصرافی یا و... جایگزین شوند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: هزینه حج تمتع در استان را بر اساس درجه هتل و... بین ۱۶۲ تا ۱۸۰ میلیون تومان است.

وی در ادامه افزود: ظرفیت همه کاروان‌ها در حال حاضر تکمیل شده و بر اساس جدول پروازی، زائران خراسان جنوبی از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

دستگردی گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده پروازها از ابتدای خرداد ماه آغاز و تا ۹ خرداد ماه ادامه دارد و برگشت هم اوایل تیر ماه آغاز می‌شود.

مدری حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی کاروان‌های حج تمتع در استان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: زائران باید و نباید های سفر حج، قوانین کشور عربستان، احکام و مناسک و... را در ۱۲ جلسه آموزشی فرا می‌گیرند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از