حالت تاریک
در شب ۴۸ ماه صفر؛

عزاداری ۴۵ کاروان پیاده خراسان‌جنوبی در حرم رضوی

عزاداری ۴۵ کاروان پیاده خراسان‌جنوبی در حرم رضوی

۴۵ کاروان پیاده خراسان جنوبی که برای شرکت در مراسم عزاداری ایام پایانی ماه صفر خود را به مشهد مقدس رساندند شب گذشته در صحن قدس حرم رضوی به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار خاورستان، هرساله در روزهای پایانی ماه صفر گروهی با خودروی شخصی، گروهی با قطار و هواپیما و عده‌ای نیز با پای پیاده خود را به مشهدالرضا می‌رسانند تا در سالروز شهادت امام رئوف (ع) در بارگاه منورش به عزاداری بپردازند. همه به سمت یک هدف حرکت می‌کنند و آن هم سفر به مشهد در دهه پایانی صفر است. جایی که پس از همایش عظیم اربعین کربلا، شیعیان بار دیگر حضور خود را به نمایش می‌گذارند.

این روزها مشهد میزبان خیل عظیم زائرانی از تمام نقاط ایران است و حتی زائران افغانستانی و پاکستانی که از اربعین برگشته اند و خود را به این شهررسانده‌اند است تا در سالروز شهادت امام رضا (ع) اجتماع امام رضایی‌ها را رقم بزنند.

در کنار همه زائران امام هشتم خراسان‌جنوبی هم حضور گرمی دارند طوری که ۴۵ کاروان پیاده این استان که از یک هفته پیش به سمت مشهدالرضا(ع) راه افتاده بودند شب‌گذشته با حضور در صحن قدس حرم رضوی به عزاداری پرداختند.

عباسی‌مقدم رئیس شورای هیات‌های مذهبی خراسان‌جنوبی به خبرنگار خاورستان گفت:۴۵ کاروان پیاده که از استان از روز بعد اربعین به سمت مشهد مقدس راهی شده‌اند شب گذشته همزمان با شب رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در صحن قدس حرم رضوی به عزاداری پرداختند.

به گفته وی افراد بسیار دیگری از هم‌استانی‌ها هم که برای شرکت در مراسم عزاداری به مشهد سفر کرده بودند در این شب خود را به صحن قدس حرم رضوی رسانده بودند در مراسم عزاداری ویژه مردم استان شرکت کردند و با حضور خود در صحن قدس شب باشکوهی را رقم زدند.

وی ادامه داد:در این برنامه عزاداری که ۲ ساعت طول کشید حاج آقای نوفرستی به عنوان سخنران و مهدی سبزه‌کار از بیرجند به همراه یک برادری از طبس به عنوان مداح به ذکر مصیبت و سوگواری در این شب پرداختند.

 وی با اشاره به این که موکب‌های پذیرایی از زائران پیاده در مسیرهای را خراسان‌جنوبی به مشهد دایر بوده است افزود: این موکب‌ها از زائران پیاده به سمت حرم رضوی پذیرایی کردند.

به گفته وی امروز هم هیات‌های مذهبی در مشهد از صحن جمهوری وارد حرم و از صحن انقلاب خارج می‌شوند که عرض ارادتی به امام رضا(ع) خواهیم داشت علاوه بر این برنامه‌هایی خود هیات‌ها هم دارند.

وی ادامه داد: عزاداری‌ها کاروان‌های پیاده و هیات‌های مذهبی در مشهد مقدس تا شب شام غریبان امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت و پس از اتمام مراسم شام غریبان کاروان‌ها برمی‌گردند.

به گفته وی عزاداری هیات‌های مذهبی در ایام پایانی ماه صفر در نقاط مختلف استان هم برگزار خواهد شد و دسته‌های عزاداری هم این روزها فعال خواهند بود.

وی افزود: در بیرجند هیات‌های مذهبی از میدان ابوذر به سمت مسجد امام حسین(ع) حرکت خواهند کرد.

انتهای خبر/

عزاداری ۴۵ کاروان پیاده خراسان‌جنوبی در حرم رضوی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از