حالت تاریک
وعده صادق ۲ فصل‌الخطابی برای رژیم صهیونیستی بود
فرماندار بیرجند:

وعده صادق ۲ فصل‌الخطابی برای رژیم صهیونیستی بود

فرماندار بیرجند گفت: عملیات وعده صادق ٢ برای دشمن یک فصل الخطاب بود و او را متوجه کرد که اگر دست به خطایی بزند، برای او گران تمام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، با‌توجه‌به اتفاقات اخیر و جنایات پی درپی رژیم منحوس صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن غزه و لبنان و البته شهادت رهبر بزرگ مقاومت، سید حسن نصرالله، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک اقدام تلافی‌جویانه، پاسخ محکمی به این شرارت‌ها داد. در تبیین این عملیات موفقیت‌آمیز و شرایط موجود، با علی فاضلی فرد فرماندار بیرجند به گفتگو نشستیم.

پیام عملیات وعده صادق ٢ و تاثیر آن‌چه بود؟

عملیات وعده صادق 2 یک عملیات پرافتخار برای جمهوری اسلامی بود که توانست عظمت و اقتدار نظامی کشور را به رخ جهانیان بکشاند. به وعده نصر من الله و فتح قریب خداوند، این عملیات در واقع یک نصرت و پیروزی بزرگ برای تمام مسلمانان جهان بود دل های همه مسلمانان و آزادی خواهان دنیا را که از گستاخی رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی در کشتار دسته جمعی مسلمانان و عبور از خطوط قرمز، جریحه دار و داغدار شده بود را شاد کرد.

این عملیات بار دیگر قدرت برتر ایران را به نمایش گذاشت و با وجود چندین لایه اطلاعاتی، امنیتی و دفاعی، اما سامانه های گنبد آهنین را در هم شکست و به اهداف از پیش تعیین شده‌اش اصابت کرد. در واقع وعده صادق 2 ثابت کرد که جمهوری اسلامی این توان را دارد که هر نقطه از خاک سرزمین اشغالی را هدف قرار دهد، بطوری که اکنون هیچ نقطه ای برای اشغالگران صهیون امنیت ندارد.

عملیات وعده صادق 2 برای دشمن یک فصل الخطاب بود و او را متوجه کرد که اگر دست به خطایی بزند، برای او گران تمام خواهد شد و دوباره عملیات دیگری با قدرت و قوت بیشتری انجام خواهد شد.

چرا رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حقیر بودن رژیم صهیونیستی و بی‌تاثیر بودن اقدامات او در ساختار مستحکم جبهه مقاومت لبنان تاکید دارند؟
اقدام رژیم منحوس صهیونیستی در به شهادت رساندن دبیر کل حزب‌الله لبنان به همراه چندین نفر از مستشاران و فرماندهان نظامی ایرانی و لبنانی، اقدامی بزدلانه و غیر‌قابل قبول در حوزه‌های نظامی و جنگ‌های مرسوم در بین کشور‌های جهان محسوب می‌شود. اما همانگونه که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در پیامشان تاکید کردند اینگونه اقدامات کور بزدلانه نمی‌تواند پایگاه‌های مستحکم حزب‌الله لبنان را تضعیف نماید بلکه این درخت طیبه، تنومند‌تر از گذشته به مسیر نورانی خود ادامه خواهد داد و انشاالله تا نابودی رژیم نسل کش و کودک‌کش صهیونی پایدار خواهد ماند؛ اینکه حضرت آقا فرموده‌اند اسرائیل نابود شدنی است و این به‌دست رزمندگان جبهه مقاومت اتفاق خواهد افتاد، دلیل محکمی بر استحکام و قدرت و توانمندی جبهه مقاومت است کما اینکه این مهم در جنگ ۳۳ روزه نیز به خوبی تجربه شده است.

مجاهدت‌ها و خدمات سید حسن نصر الله در ساختار مستحکم حزب‌الله چگونه بود؟
بعد از ترور سید عباس موسوی دبیر کل وقت حزب‌الله لبنان در حدود ۳۰ سال پیش، اسرائیل غاصب مدعی اتمام کار حزب‌الله بود و اذعان نمود که از این پس فعالیت‌های حزب‌الله لبنان به روز‌های پایانی خود رسیده است؛ اما همگان مشاهده کردند که این پرچم را سید حسن نصرالله به‌عنوان دبیرکل جدید حزب‌الله بر دوش گرفت و در طول سه دهه گذشته نه‌تنها دو بار طعم تلخ شکست را به صهیونیست‌ها چشاند بلکه همچون ستونی مقاوم در برابر زیاده‌خواهی‌ها و یکجانبه‌گرایی‌های آمریکا و اسرئیل در منطقه به ایفای نقش پرداخت.
یکی از مهمترین اقدامات و خدماتی که این رهبر بی‌نظیر به انجام رساند، ساختاری است که در رده‌های مختلف حزب‌الله ایجاد شده است، بگونه‌ای که ارکان قدرتمند این گروه بگونه‌ای تنظیم شده که به‌هیچ‌وجه با نبود و حذف یک نقر فعالیت‌های ظلم ستیزانه آن دچار خلل و وقفه نخواهد شد.

روحیه نیرو‌های حزب‌الله و حمایت مردم لبنان از گروه مقاوم حزب‌الله چگونه است؟
همانگونه که بعد از شهادت سید حسن نصرالله همگان مشاهده کردند حتی کسانی که از حیث سیاسی با ایشان اختلافاتی داشتند؛ همچون سعد حریری و برخی دیگر از چهره‌های شاخص سیاسی لبنان، ضمن محکومیت شدید اقدام اسرائیل بگونه‌ای اظهار‌نظر کردند که لبنان یکی از فرزندان رشید خود و رهبری قدرتمند را از دست داده است. این در حالی است که بلافاصله بعد از اعلام شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل جدید حزب‌الله تعیین و نیرو‌های مجاهد و جان برکف این گروه، قدرتمند‌تر از گذشته به مقابله با رژیم صهیونیستی پرداختند و ستیز با این رژیم کودک‌کش لحظه‌ای متوقف نشد که بیانگر روحیه بالای نیرو‌های مقاومت و سازماندهی مستحکم و قدرتمندی است که در رده‌های مختلف حزب‌الله وجود دارد؛ این جنایت وحشیانه نه‌تنها خللی در صفوف یکپارچه حزب‌الله ایجاد نکرد بلکه موجب وحدت و انسجام بیشتر مردم لبنان شد.

چرا جبهه فلسطین و جبهه لبنان تفکیک‌پذیر نیستند؟
در حوزه ظلم ستیزی و مقابله با اسرائیل غاصب، نام‌ها و عناوین تنها یک اسم هستند، بلکه انسان‌های آزادی‌خواه در هر منطقه‌ای که باشند و با هر عنوانی که فعالیت کنند، ممکن است از حیث جغرافیایی در دو منطقه قرار داشته باشند اما از حیث اعتقاد و عقیده و تقید و تعهد زیر پرچم اسلام ناب محمدی و تحت فرماندهی رهبر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای حفظه الله فعالیت می‌کنند و همه در یک جبهه قرار دارند، چه در عراق تحت عنوان گروه‌های مقاومت مردمی عراق، چه در یمن تحت عنوان انصار الله، چه در لبنان تحت عنوان حزب‌الله و چه در غزه تحت عنوان حماس باشند؛ همه جبهه متحد مقابله با رژیم غاصب و جعلی اسرائیل هستند.

چرا رژیم صهیونی به قوانین و مقررات بین‌المللی پایبند نیست و نقض صریح حقوق بشر می‌کند؟
رژیم صفاک اسرائیل و سنگ وحشی صهیونیسم امروز به‌پایان خط رسیده و از آنجا که این مهم را درک نموده، باغی‌تر از گذشته همچون غریقی که در حال موت است به هر آنچه در آب ببیند چنگ میزند تا شاید روزنه امیدی ایجاد شود، از این‌رو این گروه غاصب و کودک‌کش در گذشته نیز با زیرپا گذاشتن بسیاری از قوانین و مقررات بین‌المللی به‌عنوان بزرگترین دارنده زرادخانه‌های هسته‌ای در جهان شناخته می‌شد و امروز نیز هیچ ابایی از ابراز آن ندارد.
در حوزه حقوق بشر نیز با وجود استاندارد‌های دوگانه غرب به سردمداری آمریکای جنایتکار، نباید هیچگاه توقع استیفای حقوق بشر را داشت چرا که همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند کشوری که به دلایل مختلف با کشوری دیگر دچار جنگ شده، از حضور در مسابقات بین‌المللی منع می‌گردد، در‌حالی‌که رژیمی که ٤١ هزار نفر زن و کودک و انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشانده، نه‌تنها از بازی‌های المپیک محروم نمی‌گردد بلکه فعالیت‌های آنان به‌عنوان دفاع از خود در برابر تروریسم نیز معرفی می‌گردد.
بنابراین در چنین وضعیتی نمی‌توان امید داشت که حقوق بشر به‌عنوان یک حق مسلم مورد‌توجه قرار گیرد، بلکه همواره از سوی قدرت‌های جهانی همچون آمریکا و غرب مورد استفاد ابزاری قرار‌گرفته و در راستای اهداف سیاسی آنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رژیم جعلی اسرائیل چون ولد نامشروع استکبار مورد حمایت آنان است و نهاد‌های بین‌المللی نیز که سرسپرده نظام سلطه هستند اراده‌ای به توقف جنایات اسرائیل ندارند و این رژیم صفاک به‌واسطه همین حمایت‌های بی‌حد و حصر پایبند به هیچ یک از قوانین و مقررات بین‌المللی نیست.

در‌خصوص لزوم مطالبه از دولت‌های مسلمان منطقه و دعوت به پشتیبانی از جبهه مقاومت در مقابل صهیونیسم بین‌الملل نظرتان چیست؟
همانگونه که رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و سایر مسئولین کشوری ما نیز تاکید کرده‌اند، یکی از مهمترین راه‌های مقابله با رژیم اسرائیل وحدت و همبستگی جهان اسلام و کشور‌های اسلامی منطقه در مقابل رفتار‌های وحشیانه اسرائیل است. از دیگر راهکار‌های مورد تاکید رهبری؛ عدم استفاده از کالای اسرائیلی و تحریم اقتصادی این گروه تروریست است تا با تنگ‌تر شدن حلقه محاصره اقتصادی، این رژیم نتواند اهداف شوم خود ا در منطقه و جهان دنبال کند. از دیگر مطالباتی که در این زمینه وجود دارد؛ مطالبه ملت‌های منطقه از دولت هاست چرا که بالاخره برای حفظ و بقای مشروعیت خود دولت‌ها نیاز به تایید ملت‌های متبوع خود دارند و اگر دامنه این اعتراضات زیادتر شود، دولت‌ها مجبور می‌شوند در راستای خواست ملت‌ها حرکت کرده و در مقابل این تروریست‌های وحشی بایستند. این در حالیست که سازمان‌های بین‌المللی نیز باید جدی‌تر از گذشته به نقش و وظیفه خود در قبال دفاع از مظلوم حرکت کنند و زمینه‌های فعالیت‌های ددمنشانه اسرائیل را از بین ببرند؛ چگونه است که اگر کشوری در زمینه احقاق حقوق حقه خود اقدامی انجام دهد سریعا از سوی همین سازمان‌های بین‌المللی تحریم و تهدید می‌شود اما کشوری که در مقابل چشم جهانیان انسان‌های بی‌گناه را به خاک و خون کشانده و آنها را بی‌رحمانه کشتار می‌کند، هیچ ماخذ‌های نشده بلکه در کنگره آن کشور‌ها به‌صورت رسمی مورد استقبال قرار‌گرفته و تشویق می‌شوند.

چرا همبستگی مسلمانان اعم از شیعه و سنی در مسیر مقابله با دشمنان، ضرورت دارد؟
به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز حزب‌الله همچون خورشیدی در منطقه می‌درخشد و پیکره رشید خود را در مقابل استکبار جهانی سپر کرده تا از مظلومین عالم دفاع نماید؛ حماس قهرمان همچون پرچم داری سربلند در باریکه غزه از شرف و عزت مسلمانان دفاع می‌کند، مقاومت اسلامی عراق با اتکال به‌قدرت لایزال الهی با تمام توان از مردم قهرمان فلسطین پشتیبانی مینماید و انصار الله یمن نیز به‌عنوان نیرویی زبده و شجاع با تمام توان و امکانات در مسیر مبارزه با وحشی‌گری‌های استکبار جهانی یک تنه ایستاده است. همه اینها بدون توجه به تفاوت‌های مذهبی و تنها با‌تکیه‌بر ایمان و خودباوری به‌عنوان امت اسلامی با تاسی از آموزه‌های وحدت‌آفرین رسول مکرم اسلام و الگوگیری از قیام خونین عاشورای حسینی (ع) در راستای نیل به یک هدف مقدس تلاش و مجاهدت می‌کنند؛ تلاشی که دیری نخوهد پایید که به سر منزل مقصود رسیده و قله‌های افتخار و سربلندی به حول و قوه الهی بسیار نزدیک است و روزی را خواهیم دید که انشاء الله پرچم این مبارزه از دست علی زمان سید علی خامنه‌ای عزیز به‌دستان با کفایت امام عصر (عج) سپرده شده و جهانی پر از عدل و داد و فارغ از هرگونه نا‌حقی و نا‌پاکی را خواهیم دید.

انتهای پیام/٧

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از